• Zayna

Ångest!!!

Jag har fått sån ångest för förlossningen!! Vill inte föda igen :(:(:( Bara tanken på att ligga där och ha ont och människor som kommer och känner på mig och allt... åh neeeeeeeej... fattar inte att jag kunnat förtränga det så länge!! Usch usch!! ser inget positivt med smärtan!! Har ju fött en gång redan så VET vad jag är rädd för! Har ringt min BM men hon verkar tycka att jag är knäpp som reagerar så här eftersom jag redan fött en gång. Men det är just därför som jag VET hur det faktiskt känns som hon borde ta min oro på allvar! Vet ej var jag ska vända mig!! Man måste ju ha remiss till aurora och BM var inte tillmötesgående denna gång. :( Hjälp!!

• Svar på tråden Ångest!!!
  • puh fantast

Prova att ringa spec. mödra, de måste väl ändå kunna hjälpa dig.
    Annars får du prova att ringa BM igen, eller kankse tom. ringa nå´n annan BM.
    Lycka till och hoppas allt ordnar sig.

• Sencha

Jag har nyligen varit och pratat igenom den gamla förlossningen med den BM som förlöste mig då, som en förberedelse inför kommande förlossning. Detta var visserligen min MVC-BM:s förslag (när jag sa att jag gärna ville få chansen att prata igenom det som var jobbigt med förra förlossningen). Men du kanske kan göra samma sak på eget initiativ? Ring din förlossning och fråga! Jag tyckte det gav en hel del, även om jag har svårt att sätta fingret på vad mer exakt det gav.

Vi hade tittat igenom den gamla förlossningsjournalen och min egen förlossningsberättelse och skrivit ner en del frågor som förberedelse. Och vi kände oss väldigt välkomna. På det hela taget kändes det som en väldigt bra sak.

Jag känner mig på något vis bättre förberedd nu.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Zayna

Min BM ringde just upp mig!!! Hon har skickat en remiss till aurora och skrivit att det är brådskande!! Hon bad till och med om ursäkt för att hon inte tagit mig på allvar tidigare!! :) Det kanske löser sig trots allt!!

Svar på tråden Ångest!!!