Prematurtråd 5 Sthlm 2006
Får man hoppa in här till er?
Födde en flicka 27 April i Huddinge Sjukhus. Då hon var 33-3 veckor. Hon var stor för att vara prematur vägde 3140g och var 49,5cm lång. Hon hade enorma problem med blodsockret. Hon hade lågt blodsocker och hög insulin. Så hon var nästan ett medicinskt mysterium. Hon hade så stort socker behov som motsvarade 1 coca cola burk per timme. Dem tog blodsocker prover hela tiden på neo. Gjorde ont i mammahjärtat varje gång dem skulle sticka henne, till slut fick dem sätta en kateter i navlen så dem slapp sticka henne hela tiden. Efter 1 vecka så blev det normalt igen, har varit på efterkontroll på sockret men proverna är bra så nu behöver vi ej tänka på det. Jag fick göra en glukosbelastning efter jag födde henne för att ev utesluta att jag har diabetes men det har och hade jag ej, därför medicinska mysteriumet som löste sig till slut.
Vi var på neo ca 2 veckor sen fick vi åka hem med hemsjukvård, hade också Barbro, underbar kvinna. Efter hemsjukvård i ca 2 veckor så blev vi utskrivna från neo helt =)
Någon här som fortfarande har hemsjukvård med Barbro?
Blev ett långt inlägg