• bumbi

Prematurtråd 5 Sthlm 2006

Issen:
    Så himla skönt att Simon växer på sig och blir stark!
    Mysigt med kläder, visst är de små ;)
    Håller alla tummar för att ni kryar på er snabbt så att ni kan åka till Simon och vara där snarast. Många kramar!

Jaaa, picknick låter trevligt!
    Vi kan den 14:e :D

Här är vi väldigt stolta över att Linn - som aldrig  tidigare visat intresse för potta eller toalett - bajsade på toan i helgen, tänk vilka lyckostunder man har
    Hon har börjat säga till innan så nu springer vi direkt till toan när det verkar vara på gång

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • bumbi
    Filips mamma06 skrev 2008-05-19 21:52:50 följande:
    vi får ta en helg till när ni har kommit hem. vi (fam borg) är hemma rätt mycket i sommar.Kan vi inte ta kulturhuset om det blir regn? eller förslag någon?14:e juni kl 13 vid kulturhuset?
    ja fler träffar framöver kan vi nog oxå hänga med på

den 14:e juni kl.13 vid Kulturhuset passar för oss. Hoppas på bra väder så vi kan vara ute men annars ligger ju Kulturhuset bra till
  • bumbi
    14 juni kl 13 utanför Kulturhuset:

Filips mamma06 (Anna & Filip)
    Bussig (bettan och Felix)
    Bumbi (Charlotte & Linn)
  • bumbi
    Skräpis skrev 2008-05-26 12:27:15 följande:
    Hittade er nu Nu ska syskonverkstaden börja här. Börjar äta hormoner på fredag för att framkalla äl så det kan bli ett litet syskon till Daniel under nästa år Kan tyvärr inte följa med den 14:e då jag jobbar men det blir väl fler ggr?
    åh va spännande! håller tummarna för er
  • bumbi

Stort Grattis Nicole!!!

Vi var bortresta i helgen så vi var inte heller i Hagaparken.

Här är det sjukt som vanligt... Vi äter ju sista pencillinkuren imorgon för våra streptokocker i halsen som vi drog på oss förra veckan.
    Men jag insjuknade igen i söndags kväll med 40 graders feber och mådde uruselt. Så det blev en tur till vc igen och de tror att jag har åkt på en kraftig virusinfektion i samband med streptokockerna. Så jag har varit helt däckad sen i söndags så jag har varit hemma hela veckan och det blir inget jobb imorgon heller. Nu mår jag lite bättre men känner mig slut i kroppen och hostar massor. Min snälla mamma har varit här och hjälpt mig med att lämna och hämta tjejerna på dagis för jag har varit så yr och inte orkat göra så mycket (underbara mamma  ).

Hoppas kunna få njuta av det fina vädret i helgen

• bumbi
    Filips mamma06 skrev 2008-06-12 11:26:24 följande:
    Hallå alla tjejer!Hur blir det på lördag? alla på fortfarande?
    Hej!
    Jag vet inte om vi kan följa med eller inte, jag ska ev jobba på lördag men jag har absolut ingen lust men känner ändå att jag "måste" då jag var sjuk hela förra veckan...
    Jag vet mer om nån timme då chefen kommer hit så jag skriver senare om hur det blir.
    Om vi följer med så vore det trevligt att kanske ses i en park om vädret tillåter

Hör av mig senare!
  • bumbi

om det fortfarande blir en träff på lördag så kan jag följa med
    jag slipper jobba så jag och Linn vill väldigt gärna hitta på något

• bumbi
    jeatea skrev 2008-06-12 19:11:58 följande:
    Får man vara med här fast dottern är född 05?
    Välkommen
  • bumbi

hej tjejer!

Tråkigt att det inte blev nån träff idag, men vi får försöka ses en annan gång istället

Anna: hoppas du känner dig bättre idag och inte lyckats insjukna i det jag hade förra veckan

Själv har jag varit jättetrött idag, jag somnade vid 12-tiden mitt på dagen och sov i 3 hela timmar... Så himla skönt att jag inte behövde jobba idag för jag behövde verkligen vila upp  mig lite efter en intensiv period med sjukdomar och stress...

Nu tar jag nya tag och längtar efter semester!

• bumbi
    ISSEN skrev 2008-06-24 23:25:27 följande:
    NU HAR VI FÅTT KOMMA HEM MED SIMON!!!!!  Känns så jäkla skönt!! MEN nu börjar min nojja för infektioner!! VArför ska just jag vara så orolig hela tiden??!  Simon har vart lite täppt i näsan och "rosslig" i näsan några dagar. alla på sjukhuset har sagt att det är helt normalt och ingen fara! Nu ikväll lätt det lite mer än när vi va på sjukhuset så jag droppade koksaltlösning och sög med en näsfrida och det kom gult snor, tror ni det är någon fara???! Nojjar ihjäl mig så jag ska nog ringa neo nu och höra vad de säger så ag kan få sova min timme innan jag ska upp och mata skrutt! Hoppas allt är bra med er alla!
    Stort Grattis och välkommen hem!!!

Ang snoret så har bebisarna trånga kanaler i näsan så de kan lätt bli lite snoriga, Linn var likadan och jag var lika orolig som du är ;) med all rätt
    Har ni hemsjukvård nu?  Barbro gjorde en nässköljning på Linn när vi kommit hem när hon var snorig, det hjälpte massor och Linn blev mkt bättre av det. Kolla om de kan hjälpa till med det!

Ha det så underbart där hemma med hela familjen!

Kramar
  • bumbi

oj vilken jobbig helg för er
    vilken tur att allt gick bra och att han fick hjälp, inte kul när barnen är så sjuka och får svårt att andas. Hoppas han håller sig frisk nu och att natten har gått bra!

Skönt med semester, jag jobbar 10 dgr till sen är vi lediga i 4 hela veckor. Vi ska bl.a till Astrid Lindgrens värld med kompisar och sen åker vi direkt till Öland till min bror som bor där. De fick en liten flicka i onsdags så jag har blivit faster för första gången så jag ska få gosa med en lite bebis

Sen ska vi bara vara hemma och ha det bra! är det någon som vill ses efter 27 juli så är det bara att ni säger till, jag och Linn vill gärna leka någon dag

• bumbi

välkommen Peva!

min tjej föddes i v. 32+6 och vägde då 1420 g och var 39 cm lång

Svar på tråden Prematurtråd 5 Sthlm 2006