• Athena1979

BF om 2 dgr, sonen magsjuk idag

Jag har sån förlossningsrädsla sedan min förra förlossning. Har oxå en sjuk fobi för kräkningar... Nu har det värsta som jag befarat hänt. Sonen började kräkas inatt. Vad händer om han smittar oss nu då, mig o pappan! Kommer inte att överleva om jag måste ligga med kräkningar o diarre när jag ska föda. O vad händer om pappan blir sjuk, kan han följa med ändå? Är livrädd nu och mår så psykiskt dåligt.
    Någon med erfarenheter eller nån som vill muntra upp...??

• Svar på tråden BF om 2 dgr, sonen magsjuk idag
  • Djungelvrålen

Stoppa i dig 10 vitpeppar korn! Pappa med, sprita av händerna efter du tagit hand om kräkorna...så får vi hoppas din son bara fått i sig något som inte var bra...

Kom nu lillebror vi längar ju sååååå...
  • Momme72

Magsjuka smittar inte alltid! Även om du och pappan blir sjuka så kan det ju hända att förlossningen dröjer... Magsjuka brukar ju ge sig på ett dygn eller så! Kanske inte mycket till uppmuntran men ändå!

• Cicci Kroon
    hej...
    min stora pojke började oxå kräka 3 dagar innan min BF så jag blev nervös att jag skulle bli sjuk... men lillkillen i magen ville se världen lite tidigare så morgonen efter satte de i gång så jag hann aldrig bli sjuk,,, blev inte de sen heller så vi håller tummarna att du slipper de..

lycka till

kram
  • Athena1979

Tack, vad gulliga ni är. Försöka tänka positivt alltså....

• pepparkaksgumma

Om du nu skulle få maginfluensa är det inte heller hela världen... Jag kräktes i 48 timmar innan förlossningen, var ju lite trött men kräkningarna hade gjort att jag var öppen 3,5 cm utan att jag märkt något. Fick också dropp under förlossningen för att jag var uttorkad...

• English rose

Lider med dig, lycka till. Hoppas det går bra!!

Svar på tråden BF om 2 dgr, sonen magsjuk idag