äggdonator OCH spermadonator - skulle ni berätta för barnet ......
Hej!
Intressanta diskussioner tycker jag, som själv starkt överväger att skaffa barn genom surrogatmamma utomlands eftersom det fortfarande är olagligt i Sverige.
Jag tvingades operera bort min livmoder efter min första (och tyvärr troligen även enda) förlossning efter att förlorat 10 liter blod. Jag och min man vill absolut ha fler genetiska barn.
Jag blev gravid på första försöket och vi har fått en underbar son, så vi vet ju att våra ägg och spermier fungerar bra ihop.
Jag har tidigare varit skeptiskt till surrogatmammor, men med en förlorad livmoder har vi ju inget annat alternativ att få fler genetiska barn. Detta kanske är lite OT, men det hänger ju ändå lite ihop med diskussionerna ovan. Vi kommer ju naturligtvis berätta för våra barn att de växt i en annan kvinnas livmoder, men att de bär våra gener. Man får barnen direkt efter födseln och jag kommer även att kunna amma barnen så jag är övertygad om att jag kommer att knyta an lika starkt till surrogatbarnen som jag har gjort till min son som jag burit i magen.