äggdonator OCH spermadonator - skulle ni berätta för barnet ......
Konstigt!I en annan tråd stäger vissa att det är lag på att barnet ska få leta upp donatorn .Jag fick tom "skäll" pga att jag inte visste det som överväger att donera senare.
Konstigt!I en annan tråd stäger vissa att det är lag på att barnet ska få leta upp donatorn .Jag fick tom "skäll" pga att jag inte visste det som överväger att donera senare.
Tycker heller inte man kan jämföra adoption och donation.Mannan och pappan föder ju fram barnet.Adoptivföräldrar hämter ett färdigt barn.Stor skilland.
Men rent praktiskt så finns där en skillnad när biommamman bär på barnet i 9 månader eller när man hämtar ett barn på ett år.En som fått donerat ägg eller sperma föder sitt barn själv och för mig är det en jätteskillnad.
Det blir ett biobarn ju.
Jag funderar på att donera efter vi skaffat egna barn, har fått turen att veta att mina ägg har mkt god kvalitet med tanke på att vi gjort ivf.
Men kan ni förklara för mig, som inte als känner som många andra.
Jag är villig att ändra uppfattning, men varför ska ett barn få veta om äggdonation?
Förstår med speramdonation och adoption, men äggdonation så växer ju barnet i dns livmoder som fått ägget donerat.
Kan någon svar utan att bli tossiga för att jag frågar.Det var nämligen ett par som blev det på mig när jag frågade i en anna tråd och jag fick inget vettigt svar heller.
Vill tilläga att jag vet att lagen säger att barnet ska få veta, men ser ff inte den moraliska aspekten, förutom om barnet blir sjukt osv...
Det är den moraliska aspekten jag är ute efter.