• bustösen

Extreme babymakers [del 6]

Hej alla tappra kämpare!

Här samlas vi fd "vi som försökt tio månader eller mer" som nu hängt ihop ett bra tag. De allra flesta av oss har nu kämpat på i över två år och det har blivit dags för nytt trådnamn. Vi har kämpat och stöttat varandra i vått och tort. Här kan vi fortsätta att diskutera våra utredningar och behandlingar (och nonsen också) medan vi fortsätter att kämpa, mot ett mål - BEBIS!

Vi är Extreme Babymakers!

Vårt motto: "Det tar tid att göra en perfekt bebis" - Här är tråden där alla bebisar minsann blir perfekta.

Lägg in ditt BIM i kronologisk ordning.

Ni som inte uppdaterar med nytt BIM-datum kommer att tas bort när det gamla datumet passerats med två veckor eller läggas i listan för de som vi väntar på datum från.

VÄLKOMMEN!

• Svar på tråden Extreme babymakers [del 6]
  • Fismamman

Jag håller alla tummarna och följer tråden. Kram.

• Sthlm1979

Tänker på er som är kvar i tråden. Ni är så starka. Kram

• tussilago02

Tack för länken busis!
    är inte så aktiv just nu, har fullt upp med att hinna med alla blodprov och jobbet. jag tar puregon-sprutor just nu och eftersom jag blev överstimulerad senst, så har jag tagit ett blodprov varannan dag nu. blodprovet tar ca 1,5 timme varje gång, eftersom jag måste vänta på provet och skicka det själv till SU.
    ÄP planerat till nästa vecka, vecka 21, skulle tro i slutet av veckan.

• Kodjuret

Nä ni tjejer mensen kom för tidigt efter den här inseminationen oxå...
    Jag ger upp nu!

Men snart är det sommar iallafall

~*~ BIM MAJ ~*~
    17/5 Korvfia (oförklarligt barnlös) (31)

~*~ BIM JUNI ~*~
    2/6 bustösen (dålig äl, pergokur 4, dubbeldos nr 3, remiss skickad för ivf som startar efter semestern) (33)
    8/6- kodjuret(Oförklarligt barnlös,ätit 4 enkelkurer pergo + 3 omg sprutor, 2 inseminationer, akupunktur)(36)
    10/6 Nioli

~*~ VÄNTAR PÅ DATUM ~*~
    Msnorrland (OB, 2ins, 3ivf, 1 FET, väntar på ev FET i feb)
    fru nikko (flera missfall) (28)
    Nojjan (ofkl. barnlös, genomgått halv utred. ;) Försökt sen 2005.)

~*~ IVF & INSEMINATIONS DATUM ~*~
    (skriv in datum för äggplock, insemination, testdag etc)
    Tussilago02 PCO ICSI nr: 2 i maj 2008
    Skrippo ( IVF/ICSI 2 start februari 2008)
    Sootie (endometrios) Sprayar sedan 7/3, Prel ÄP v 24

~*~ GRAVIDA ~*~
    Tandtrollet 30 år gravid efter första IVF/ICSI testade + 17/10-07 BF runt midsommar-08
    Grymt sa grisen IVF nr 1 BF 24/8
    Stossan:(försökt i 2 år 10 mån) IVF 2. BF oktober -08

~*~ FÖDDA ~*~
    Maja28, försök 10. Flicka den 3/3-07
    Tana, försök 18, BF 18/3. Flicka den 14/3-07
    Miss_lyckad, försök 31, BF 18/4. Son den 21/4-07
    Believer, försök 10, BF 17/5. Flicka den 23/4-07
    MammaHela, försök 17, BF 8/6. Flicka den 24/5-07
    Pingur, försök 15, BF 23/6. Flicka den 15/6-07
    Skruttan80, försök 20 BF 18/7. Pojke den 11/7-07
    Nena72, försök 17 bf 11/7. Flicka den 15/7-07
    Tbmh, försök 12 BF 12/7. Pojke den 15/7-07
    Less (ivf nr 2)BF 15/10. Flicka
    Ofir1, drygt 1 år, BF 11/11. 29/10 2 Flickor
    Sthlm1979, BF 6/11. Pojke
    Emmiez, drygt 4 år, BF 29/11. Flicka
    Sweedy drygt 2 år, 2 Pojkar 17 december
    Mala78 knappt 2 år 1:a insem BF ca 19/1 -08. 1 Flicka och 1 Pojke
    Jam, 2 år, Ivf nr 1, BF 22/1-08. 1 Pojke den 5/1-08
    makro1, 2 år, IVF 2, BF 5/2-08, Flicka
    Fismamman, över två år, 1:a fet, bf 14/2-08, Pojke
    Noi, IVF 1, BF 12/2-08, Pojke
    babyblue68, 1:a insem BF 20/2 - 08, Flicka
    Rhu, över 2 år, 1a insem. Flicka den 28/3-08
    TJEJJJEN (3mf) (25e försöket)BF 28/3-08
    Beautifully Decayed (2mf) (2:a dubbelkuren pergo)(19e försöket) BF 16/5-08
    Havsblå, i väntan på Fet nr 2, BF 6/5-08

• bustösen

tack fismamman och sthlm!

sootie - håller tummarna för dig!

skrippo - hur går det för dig med ivf/icsi?

kram kodjuret! så jobbigt när det inte funkar!

tuss- hoppas verkligen att du inte blir överstimulerad igen, och jag håller tummarna inför äp! 

har äl känningar idag, men det är fem dagar för tidigt (om man ska gå efter när jag fått äl med pergo tidigare) så det är lite skumt, gjorde ett test som inte gav utslag så jag lever i ovisshet just nu.

• Sootie

Tack!
    Det börjar bli liiite tråkigt att spraya nu.. 70 dagar!! :P
    Men nu är ju iaf ivfen på g så det får väl gå men jäklar vad trist det är.. Det positiva är väl kanske att jag verkligen ser fram emot sprutorna, längtar verkligen!

Bustösen, hur går det för dig? Har du inte ha pergo nu eller måste man ha uppehåll?

• Skrippo
    bustösen skrev 2008-05-15 19:30:20 följande:
    tack fismamman och sthlm! sootie - håller tummarna för dig! skrippo - hur går det för dig med ivf/icsi? kram kodjuret! så jobbigt när det inte funkar! tuss- hoppas verkligen att du inte blir överstimulerad igen, och jag håller tummarna inför äp!  har äl känningar idag, men det är fem dagar för tidigt (om man ska gå efter när jag fått äl med pergo tidigare) så det är lite skumt, gjorde ett test som inte gav utslag så jag lever i ovisshet just nu.
    Tack för att du frågar.
    Jo vi väntar besked på när vi kan köra igång. Har ju förbrukat våra två landstingsbetalda försök och måste nu betala så då ska vi nog byta klinik tille sn som är närmre och verkar bättre.

Hur går det för dig då?

Kodjuret: Kramar till dig!
  • bustösen

sootie - har du sprayat så länge! stackare, hoppas verkligen att du får börja med sprutor snart!

skrippo - bor du så att du har många kliniker att välja på? jag tycker det är så dåligt att inte alla har tre landstingsförsök som vi har som tillhör sahlgrenska. det borde vara samma för alla oavsett var man bor.

jag äter dubbelkur pergo nu, tredje omgången, har en omgång kvar sedan tar jag en månads semester före ivf som blir i augusti.

• bustösen

ägglossningsutslag idag, ett helt dygn tidigare om man jämför med de tidigare 3 kurerna pergo! hoppas det är ett bra tecken

• Nioli

Igår fick jag svar på proverna. FSH värderna har börjat skena. Så det ser mörkt ut. Kommer att göra ett nytt för säkerhets skull. Och vi sattes upp i donations kön. Känns lite tungt att veta att vi kanske inte kommer att få till det med egna ägg längre.

Svar på tråden Extreme babymakers [del 6]