• mulan

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8

Tack så mycket alla!!!!

.... men nu känns det lite bättre när jag läser ditt Glittran.

Ett riktigt stort grattis till en söt liten flicka

Det är sånt som ger oss andra hopp om att lyckas
    Mer bebisar tack!!!

Kan meddela er att hormonflickan oxå har fått en bebis

Får på något sätt försöka se framåt men det är tungt.
  • mulan
    QQQ skrev 2008-06-13 12:55:42 följande:
    Mulan, vad tungt... KramJobbigt Badprinsessan oddsen var inte på er sida denna gången, men nästa så..... Grattis Glittran!!
    Tack!!!

Badis: Kramar om dig här med!!!!!!
    Får på något sätt försöka se framåt men det är tungt.
  • mulan
    Istapp skrev 2008-06-16 08:58:48 följande:
    Badis: stor kram......jäkla skit också! Ego: själv e jag överlycklig!!! jag har mens!!!! Bara 5 veckor efter att jag födde min son som inte klarade sig! Det trodde jag aldrig om min gamla PCO-kropp. Tänk att den kom igen så fort!? Kan dessvärre inte äta en hormonkur denna rundan då min man skall opereras den 25e och om jag svarar på kuren så skulle äl komma 2-3 dag efter operetionen....då blir det inget mys kan jag lova, smärta o morfin osv. MEN.....jag skall bunkra upp med äl-tester och kolla om jag får en egen äl utan hormoner, kanske kommer den vid senare tillfälle och kan huggas i farten när mannen har en bra dag *det spirar hopp*Jag är laddad! Nu börjar kampen igen....inte bara väntan på att läka osv....utan nu e det kamp....2009 skall det bli en bäbis för tant Istapp!!! nu e det "game on"- igen! Får väl nästan ansluta mig till "verkstaden" då på listan?
    Åh vad skönt att du är på G. Blir så glad över att du mår bättre. Du har ju gått igenom en mardröm. Jag fick ju mf tidigt men du var väl i v19 eller hur var det? Det blir väl jobbiggare ju längre gången man är. Hoppas att operationen går bra så ni snart är på banan igen . Lägg du in dig i listan igen så du kan läsa att du är på gång.
    Livet är ibland orättvisst, men det sägs ju att motgångar gör en starkare, Hmmmm???
  • mulan

Så ska det se ut!!!!

Livet är ibland orättvisst, men det sägs ju att motgångar gör en starkare, Hmmmm???
  • mulan
    badprinsessan skrev 2008-06-18 12:10:29 följande:
    Läskiga sammanträffanden...Jag testade positivt på exakt samma datum för två år sedan som det datumet jag i år gjorde ÄP!!!Mitt X som därmed avbröt min graviditet konstaterades på exakt samma datum för två år sedan som det datum jag hade testdag i år och då det konstaterades att min IVF misslyckats!!!För två år sedan, precis som i år är det fotboll, fotboll fotboll på TV.
    En aning läskigt ja. Men ditt plus som kommer nästa gång. Vad hände då för 2 år sedan
  • mulan

Istapp: Visst önskar vi dig lycka till

Skönt med sommar, men jag längtar till Augusti
  • mulan
    heffet skrev 2008-06-25 20:10:47 följande:
    Hej alla!Jag har varit på semester och varit bortkopplad från datorn.Allt är bra med min mage som nu är 24 + 3 dagar.Tyvärr förstör jag mycket för mig själv genom en jäkla hypokondri. Så fort något känns konstigt blir jag skiträdd och tänker att barnet ska komma för tidigt. Men hittills har allt gått bra och imorgon ska jag till BM på kontroll.Tänk om allt faktiskt kommer att gå bra hela vägen fram?
    Såklart att det kommer gå bra.Tror faktiskt att de flesta blir mer eller mindre hyprokondrier vid IVF.
    Skönt med semester, men jag längtar till Augusti
  • mulan

Svårt med husköp.
    Hus 1 fördelar: Större med plats för fler barn och extra rum tex arbetsrum/gästrum, ej nyrenoverat med andra ord så tar det inte emot att riva ut något om man vill sätta sin egen prägel på huset, välskött trädgård, barnvänligare område

Nackdelar: Mer arbete att lägga ner på renoveringen.

Hus 2 fördelar: Nyrenoverat, fräscht, välskött trädgård, fin utsikt, klart att flytta in i, priset

Nackdelar: Läget, för få rum,

Jag hade nog valt det första med tanke på antalet rum, dessutom vill jag sätta min egen prägel på huset. De huset vi bor i är ett 50 talshus som inte var renoverat något i på över 20 år. Då är det kul att se förändringen och priset var mycket bättre än om det varit nyrenoverat.

(¯°?.¸♦ Räknar ner. ÄP troligtvis v 39 ♦¸.?°¯)
  • mulan

Badis: Lycka till

• mulan

åh Istapp Gråter glädjetårar för din skull Gråter. Håller alla tummar som finns för att ni klarar det denna gången. Kram och GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

• mulan

Dags för uppdatering.

Ser att tråden blir för gammal den 10/8. Ska vi starta en ny??? Denna har ju inte varit så aktiv det senaste. Listan fick jag hämta nästa 2 månader bakåt i tiden.

VERKSTADEN
    Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4
    Istapp, uppe på banan igen efter sent mf maj-08

VÄNTAR PÅ IVF-START:
    Mulan 31 år, försökt sen jan-06. 1 IVF/ICSI minus, FET nr 1 MF. Spraystart 26/8Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF/ICSI 1 våren-08, nytt försök till hösten. Inga i frysen.

SPRAYAR:

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    Spökboll 33 år, sedan apr05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF

FET:

RUVAR/TESTDAG:

GRAVIDA:
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    27/2 SysterYster2, 32 år, FET nr 2, BF 1/11
    5/3 QQQ, 31, IVF nr 2, FET nr 2, BF
    iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF
    10/2 Heffet, 32 år, sedan nov-06, BF 9/10-08
    5/4 LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm
    Glittran, 36, ICSI 3, 3/6, flicka, 3010 g, 52 cm.

(¯°?.¸♦ Äntligen är jag på gång igen. Spraystart 26/8 ♦¸.?°¯)
  • mulan

Istapp: Du får se det som ett graviditetstecken när det är som värst. Kramar!!!

(¯°?.¸♦ Äntligen är jag på gång igen. Spraystart 26/8 ♦¸.?°¯)
Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla del 8