Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Är det sant...

Öh, nä!!!!!!!!!!!!

Jag fick det (bäckenbottenbedövning) men det berodde på att jag skulle förlösas med tång...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Teskedsmamman
    julibebis08 skrev 2008-05-10 15:46:01 följande:
    Tack...*pustar ut* Min mamam skrämde mig och sa att man var tvungen att få en spruta där... Blev livrädd efteråt
    Då ska du fråga din mamma varför man skulle få det?!

Klipper gör de sällan eftersom det läker bättre om man spricker själv, det är om det är akut behov av klippning eller man är på väg att spricka fel som de oftast klipper. Många gånger klipper de utan bedövning och just för att man har hela kroppen full av kroppens egna smätstillande hormoner så känner man inget.

När man syr kan man ibland få sprutbaserad besövning, men det finns även spraybedövning och så "kompisen" lustgas
  • Teskedsmamman
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 15:52:09 följande:
    Ja, men det är väl lite försent att börja ångra sig nu också? du ska nog se att förlossningen kommer gå galant, lyssna inte på människor runtom dig som försöker skrämma upp dig med en massa smådetaljer som du inte ens kommer märka när du är mitt uppe i allt
    Kan bara hålla med....

Innan jag födde vaginalt första gången tyckte jag det verkade läskigt med at tbajsa på sig (pinsamt), skalpelektråd, ryggbedövning, tång, bäckenbottensbedövning... ja det mesta verkade läskigt.... men mitt uppe i alltihop så var det bara en häftig upplevelse och man var så otroligt fokuserad att jag struntade fullständigt i att jag bajsade på mig t ex....
  • Teskedsmamman
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 15:57:18 följande:
    Precis och vore en förlossning så hemsk så tror jag att världen skulle krylla av mammor som bara skaffar ett barn. dumheter är inte att bli gravid, dumheter är att bli gravid igen om man redan vet hur läskigt det var första gången
    Eller en tredje gång
  • Teskedsmamman
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 16:02:14 följande:
    Haha! ja det måste vara höjden av dumhet isåfall Näe, TS, nog är det lite läskigt att tänka sig förlossningen med alla hemska detaljer som kan/måste hända, men mitt inne i allt så är det nog inte alls så hemskt som vi sitter och inbillar oss nu!
    Mitt uppe i alltihop är man ju så koncentrerad på att suga i lustgasen och få ut ungen att man inte har tid att oroa sig för detljer... I min första vaginala tog jag ryggbedövning och sov igenom de sista centimetrarna och sedan var det dags att krysta

Det är lätt att skämta på andras bekostnad, det är inte lätt att vänta på en förlossning om man aldrig har gått igenom det och inte har en ANING om vad som kommer hända... men TS... du kommer nog förstå så småningom, det är mest pinsamt att man efteråt undrar vad man egentligen oroade sig för... Vi vill inte göra oss roliga på din bekostnad utan vi skojar nog mest med oss själva
  • Teskedsmamman
    julibebis08 skrev 2008-05-10 16:09:26 följande:
    Haha det är ingen fara. Är inte såå orolig för förlossningen mest för dödsprutan =) Men den är jag lugn inför nu!
    Bra
  • Teskedsmamman
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 16:17:07 följande:
    äh, man måste ju kunna skämta om den förestående förlossningen! även om det som varit, ska vi ta det här på fullständigt och blodigt allvar så blir det verkligen hemskt att gå igenom också..
    Sant, men som förstföderska är det ju ett stort svart mörker, man vet ingenting jag var likadan inför mitt andra barn (första vaginala) och direkt efteråt sa jag - aldrig mer... men se hur det gick, det blev en lillebror till... man har ju så kort minne

Inför 3:e kotten önskade jag bara att jag slapp 113 timmars förlossning igen.. och se, ibland får man vad man önskar.... mindre än 3 timmar tog det
  • Teskedsmamman
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 16:22:59 följande:
    ja ibland ska man ha tur Men även en förstagångsföderska behöver nog ett skratt inför förlossningen. Jag har aldrig fött barn tidigare, så nog kan tanken skrämma mig! men jag har förberett mig så gott jag kan genom att läsa lite mer roliga förlossingsberättelser, och det har tagit mig långt!
    Jo, det beror nog på hur funtad man är också jag kunde inte undgå att skämta med personalen fast jag hade apont och var hur uttråkad som helst efter 22 timmar på förlossningen... De bara tittade på mig och frågade maken om jag skämtade eller menade allvar
  • Teskedsmamman
    Skriv gärna en rad skrev 2008-05-10 16:32:13 följande:
    iofs, men trots all slem, blod och smärta så är det ju en lycklig tilldragelse, att föda barn! varför sätta en begravningsstämning över det hela då?
    För att man tror att man ska dö?! *skämtar grovt*
Svar på tråden Är det sant...