• isisisis

    Extra progesteron i normal cykel?

    Efter en misslyckad ÄD med mycket tidigt MF följer nu några månaders egna försök.

    Har lite progesteron kvar.

    Kanske kan man förbättre sina chanser?

    När i cykeln borde man kunna ge lite extra?

    Bara om det blir plus eller kan man ta lite efter ÄL?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Extra progesteron i normal cykel?
  • Amazina

    Jag tar extra progesteron i lutealfasen. Jag har egen ägglossning men för lite progesteron. Jag börjar med progesteronkapslar vaginalt, 200mg varje kväll ca 2 dagar efter ÄL och fortsätter sedan fram till BIM.

  • ninnie65

    Lycka till isisisis! Om jag nu inte lyckas med detta ÄD så kommer jag nog köra som du och försöka själv en tid. Har ju trots allt lyckats bli gravid fem gånger själv. Och nu med Trombyl, Levaxin och Progesteron kanske det kan stanna. :)

  • kantarellkisse

    Isisisis> Det går att göra allt möjligt i "normala" cykler. Jag är ordinerad progesteron från 3e dagen efter ägglossning till 19e dagen efter ägglossning - om det blir plus ska jag använda dem till v.12 (bra att jag är singel i det här tror jag... sexig är inte det första ord som kommer upp i skallen i progesteronlandet). Dessutom tog jag idag extra hcg (en halv Ovitrelle) för att kroppen skulle ta upp progesteronet bättre. On top of that Trombyl. Nu är det ju inte säkert att det hjälper, eller ens att det finns något att hjälpa, men det skadar inte iaf...

  • isisisis
    ninnie65 skrev 2008-05-10 17:04:57 följande:
    Lycka till isisisis! Om jag nu inte lyckas med detta ÄD så kommer jag nog köra som du och försöka själv en tid. Har ju trots allt lyckats bli gravid fem gånger själv. Och nu med Trombyl, Levaxin och Progesteron kanske det kan stanna. :)
    Jag har precis som du blivit gravid naturligt 5 ggr på 3,5 år.
    Alla har slutat i tidiga MF.
    Därför gick vi över till ÄD.
    Men bara för några månader sedan fick jag reda på att jag hade högt TNF värde.11.
    Så nu ätar jag trombyl.
    Jag hade fina värden i övrigt och 9 i FSH.

    Kanske är det äggen eller TNF :et.
    'Eller så är det mina små myom.
    Men läkarna säger att de är så små att det inte ska inverka....

    Men jag ska iaf försöka få en ny tid för hysteroskopi innan vi fortsätter med nya pengar....

    Lycka till Ninnie.

    Tack för ni info kantarell
    Bra att veta
  • Primrose

    Jag hade själv litet Progesteron kvar efter två misslyckade IVF:er och tog på eget bevåg en Progesteron-"vaggis" om dagen direkt efter ÄL (i den första normala cykeln efter IVF:erna). Jag blev gravid och hade precis tagit tester som visade för högt TNF-alpha så jag började med Trombyl en vecka efter plusset (då testresultatet var klart). Jag har haft tre MF sedan oktober -06. Nu har det det gått bättre (ännu så länge) och jag går in i v. 16 om ett par dagar. Om det var Progesteronet, Trombylen eller bara slumpen som fick det att gå bättre den här gången vet jag inte. Men det är väl värt ett försök, isisisis!Glad

  • ninnie65

    isisisis: Ibland funderar jag på om det hade gått att förhindra något av missfallen med Trombyl, Levaxin & Progesteron. Men vad vet man! Jag hade 8,6 i TNF och TSH 2,9 (vilket bedömdes lite högt & fritt T4 9 (som bedömdes lite lågt) därför fick jag Trombyl och Levaxin. Som jag förstått är TSH & T4 inom normalgränsen men jag kör på med Levaxin som Dr ordinerat. Vet inte vad man ska tro. Kanske äggen är för gamla som du sa eller så är det TNF el något annat! Nu är jag säker på att min första ÄD inte heller lyckas, man kan ju börja undra för det var ju ett ungt friskt ägg som var toppen enl kliniken. Fy vilket dilemma detta är!

    Lycka till isisisis!

  • isisisis

    Ja.Lycka till Primrose
    Jag ska prova iaf

    Ja.Jag har ju nästan samma historia som du Ninnie.
    Antingen är det tnf:et eller äggen eller mina små myom.
    Men det vet man ju inte.
    Allt annat är ju kollat.
    Min man börjar misströsta och tro att hans spermier inte pasar för mig,men jag tror inte det beror på det,när man väl kommit så långt som till IVF procedur.
    Nu var det ju ett annat ägg som inneslöt dem också ju
    Det är nog mer i inledningsskedet om de inte trivs i miljön i slidan...
    Tror jag.
    Och hade de inte trivts så hade jag väl inte blivit gravid 5 ggr tycker man.
    Det måste ju vara nåt annat?

    Ja.Lycka till du också!
    Har du testat?

  • ninnie65

    Isisisis: Jag vet att det inte lyckats med min ÄD. Känner det på mig. Har testdag på onsdag men vet att det inte lyckats, känner absolut ingenting som tyder på en graviditet. Har lite nedfrusna embryon men kommer försöka själv över sommaren och tidig höst. Min man tycker nästan vi ska ge upp men det vill jag inte, inte ännu! Jag skulle önska vi kunde få veta exakt vad som orskat våra alla missfall. Lättare att gå vidare då.

    KRAM och lycka till!

  • Lyckoprinsessan

    Jag funderar mycket över det här med miljön i slidan och livmodern, någon som vet om man kan ta olika tester för att se om spermierna trivs?

  • Lyckoprinsessan

    Jag har fått extra progesteron av min homeopat som jag ska äta under hela cykeln, hon säger att det är svårt att bli gravid över huvud taget om det är för lågt...

  • Squirl
    Lyckoprinsessan skrev 2008-05-16 09:58:29 följande:
    Jag har fått extra progesteron av min homeopat som jag ska äta under hela cykeln, hon säger att det är svårt att bli gravid över huvud taget om det är för lågt...
    Hur ser ett sådant preparat ut? För hon får väl inte skriva ut receptbelagada mediciner?
  • Lyckoprinsessan

    Det är ett homopatpreparat som ska stimulera den egna progesteronproduktionen.

  • Nextstopkista
    Lyckoprinsessan skrev 2008-05-16 15:30:55 följande:

    Det är ett homopatpreparat som ska stimulera den egna progesteronproduktionen.


    Hej. Vad är det för preparat?
    Jag skulle hellre ta det än de tabletter som min läkare skrivit ut...
    Dessutom gör jag embryoåterföring i normal cykel..
Svar på tråden Extra progesteron i normal cykel?