Anonym (man) skrev 2008-05-06 15:52:27 följande:
Jag tror du är ganska ung. Underskatta inte vad sexlivet betyder för ett förhållande på lång sikt, man blir helt enkelt tokig av att det inte fungerar. Man kan faktiskt få allt, eller nästan allt, i ett förhållande och ska man kompromissa med något så hellre då att partnern har ett fritidsintresse man inte gillar eller knäppa föräldrar än att han inte kan och vill knulla ofta och ordentligt. Du säger att du är kär, men kan man egentligen vara kär i någon som du samtidigt känner dig så besviken på? Sex är ju viktigt för dig. Ut och se dig om efter någon som passar dig bättre, du har alla möjligheter att hitta honom.
[/citat]
Matheus mamma skrev 2008-05-06 15:55:00 följande:
[citat]
Jag tror inte att man kan få allt inte heller vara helt nöjd med sexlivet men det var gulligt att det iallafall finns någon som tror (upplever) det.
Jag håller med Anonym (man) jag är ett levande bevis för att det i längden inte fungerar om man inte har "basic" intressena på samma nivå. I längden försvinner "förälskelsen" som går över i starkare kärlek, min uppfattning är att där går det i kras om man i det ögonblicket inser att "kärleken" är inte precis vad man skulle önska sig.
Jag väntade lääänge på drömprinsen och jag fann honom till slut, och här klaffar det på nästan ALLA plan, han är våldsamt sportintresserad, jag HATAR all form av sport, på övriga plan är vi som tvillingar. Så tro mig, det finns män OCH kvinnor därute som uppfyller alla dina önskemål. Och man ska inte nöja sig med mindre.