• Raspberry81

Glandin25

Jag har snappat upp att det finns en olja som heter Glandin25 som tydligen hjälper ägget att fästa. Är det andra som har snappat upp det som vet lite mer om denna "mirakelolja". Man köper det i hälsokostaffären.

• Svar på tråden Glandin25
  • Fiaflopp

Det enda jag vet om den är att man kan ta den då man har ADHD eller annan bokstavsdiagnos

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Raspberry81

Jaha! Det verkar vara rena rusningen på denna "mirakelmedicin" på FL. Kanske är det ännu en massplaceboeffekt på G? Jag tror det skulle främja slemhinnan på ngt sätt och de som ätit det verkar ha blivit gravida nästa direkt. Men det kanske de skulle ha blivit även utan oljan.

• Squirl

Oljan innehåler GLA och det är som Fia här påpekar samma olja som man i massor av år ordinerat till så spridda åkommor som menssmärtor och till bokstavsbarn.
    Det "nya" med denna dragé är att den är baserat på gurkörtsolja istälet för jättenattljusolja. Gurkörten innehåller lite mer GLA än sin kompis nattljus.
    Själv köper jag oljan i lösvikt sedan många år för att slippa geledragén och för att kunna ta ett par droppar i handflatan och smörja in ansiktet med. Brukar faktiskt varva de två sorterna.
    Får man ge köptips här eller är det reklam?

Att den skulle vara bra för slemhinnorna tror jag säkert, åtminstonde skadar det inte att prova. Om inte annat blir man snyggare, smartare och mer harmonisk, haha!

• Raspberry81

Haha jag kan ju inte bliii snyggare

Och jag är nog bosktavsbarn jag med eftersom jag aldrig satt still 1 minut i skolan som liten och var ganska krävande unge. Så kanske jag blir ursmart av de nyinköpta glandindrageeérna jag köpt idag. Och jag ska testa att köpa via nätet i lösvikt, men ha dessa fram tills den dimper ner hemma

• Raspberry81

Mina föräldrar skickade mig till kollo hela somrarna för jag var igång 24 timmar om dygnet. Det tycker alla är jättekul när jag berättar och efter en stunds tystnad brukar de säga: "det kan jag tänka mig".

• Fiaflopp

Köptips tack squrl....

Syster har ADHD-barn och dom köper det på hälsokosten men det är DYRT.
    KAn man droppa den i vatten eller något så man slipper svälja den enorma kapseln??

• Squirl

Jag hoppas nu att köptips är tillåtet, här finns i varje fall Gurkörtsolja och jättenattljusolja att köpa på flaska:
    www.crearome.se
    Gå in på webbutiken och sök på namnet.

Ibland är placeboeffekten inte att förakta men jag tror det är bättre att slippa gelekapslarna. Om man inte ska ut och resa, då är de toppen.
    Fia, den smakar inte hallonsylt direkt så jag vet inte hur ditt systers barn ställer sig till detta. Alla som försökt tvinga i en trilskande unge medicin vet hur det är. Inte kul!

• Squirl
    Raspberry81 skrev 2008-05-05 22:35:44 följande:
    Mina föräldrar skickade mig till kollo hela somrarna för jag var igång 24 timmar om dygnet. Det tycker alla är jättekul när jag berättar och efter en stunds tystnad brukar de säga: "det kan jag tänka mig".
    Jag tror inte oljan botar din livsglädje, du får nog leva med att den är kronisk!
  • Raspberry81

Jaaa jag får nog det

Du får in hallon överallt du *ssss*

• fille

Tack squirl, jag har kikat in på crearomes hemsida. Där kan man beställa gurkfröolja...

• Fiaflopp

sqirl,idag äter han inte den men han har gjort i flera år men det var inga problem....nu får han annat.

Det var jag som är kinkig men tänkte att om det är värt att testa något eftersom vi nu gör vårat sista försök.

• Squirl
    Fiaflopp skrev 2008-05-07 07:31:03 följande:
    sqirl,idag äter han inte den men han har gjort i flera år men det var inga problem....nu får han annat.Det var jag som är kinkig men tänkte att om det är värt att testa något eftersom vi nu gör vårat sista försök.
    Ja du får väl säga till dig själv att gapa duktigt, och sen ta fram ett bokmärke att ge till dig själv när du svalt!
    Allvarligt så tror jag det kan vara bra att få i sig dessa fetter, kombinera gärna med linfrö- eller fiskolja.
  • Raspberry81

Såg att det även finns omega3 i kapslarna. Så det kanske man inte behöver ta på sidan av. Jag känner mig konstigt nog på ett par dagar mer på G i magtrakten. Det pulserar lite mer i magen, på något vis

Svar på tråden Glandin25