• misshallonsaft

hjälp mig komma på andra tankar!!

jag e sååå sjukt mer nervös och så mkt räddare denna gången inför förlossningen än första gången.

födde in son 3 veckor övertiden i mars 06. han kom ut dagen innan vi skulle bli igångsatta. jag ha56de inga egna krystvärkar inte ens me dropp så de klippte mig å ändå sprack jag. hade en rätt lätt förlossning annars. klarade mig på enbart lustgasen.

men nu är jag livrädd för krystvärkarna alla pratar om. som ska göra såååå ont å vara såå jobbigt. jag e me jätte rädd för att ngt ska hände denna gången. att bebis ska fastna eller så. och att de ska göra såå mkt ondare i utdrviningsskedet me krystvärkar som tar längre tid än när de klippte mig å hela min son kom ut på en gång. vilket gjorde att de bara gjorde så där bränannde ont i 10 sek typ.

ngn som kan hjälpa mig?? ngn som hade en första förlossning utan krystvärkar å sen en andra med??

Filip bf 060319, bebis bf 080724
  • Svar på tråden hjälp mig komma på andra tankar!!
  • tjohoo73

Jag vill bara säga att jag har fött tre barn och jag tycker att krystvärkarna är en befrielse för då händer det nåt och kroppen börjar jobba av sig själv. Jag tycker personligen att värkarna innan är värre för de gör ont och man kan inget annat göra än att genomlida och vänta på att det ska sätta igång på riktigt....

Lycka till, det kommer säkert gå jätte bra!!!

• Ajnat

Håller med tjohoo73, krystvärkarna för mig var ingenting jämfört med öppningsvärkarna.
    Använda enbart lustgas, men endast under öppningsskedet. Sedan när krystvärkarna kom igång var det bara att trycka på. Ingen smärta i sig, men jobbigt fysiskt.

Är själv orolig inför min kommande andra förlossning, även om jag hade en bra första förlossning. Smärtan innan krystningarna var jobbig, men genomlidbar. Orolig är man nog alltid!

Du fixar det!!

• Flickan och kråkan

Jag har bara fött ett barn, men jag tyckte inte krystvärkarna var värre än öppningsskedet. Väldigt annorlunda, men inte värre. Tyckte framför allt att det var uttröttande. Påminde mycket om när man har rejäl magsjuka (fast nedåt . Du vet man är riktigt urtrött och så vänder någon okontrollerbar kraft ut och in på magen när man egentligen bara vill sova.

Det kommer att gå bra!

Svar på tråden hjälp mig komma på andra tankar!!