Inlägg från: froggyL |Visa alla inlägg
  • froggyL

Vi som knipit färdigt del 2

Eldflugan: Linnea vill knappt ha ersättning längre. Hon blir inte mätt längre på det. Nu e det puréer, gröt å välling som gäller!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Muminlina: ja, det handlar våra dispyter om också. blä.

Idag har Linnea suttit upp i flera sekunder   men samtidigt har hon trilskats med maten idag. hon ville inte längre ha majs som brukar slinka ner snabbt. Sen ville hon inte ha välling heller. Och ersättningen blir hon inte mätt på, så idag har det varit lite lagom gnälligt. Antar att det är tänderna...

• froggyL

Impal59: vad jobbigt. Tänker på dig!

Idag har jag haft lite ensamtid, där jag inte handlat mat eller gjort nåt annat nyttigt, för första gången. Jag har köpt fotoalbum, satt in bilder på Linnea, skrivit i albumet och jag har varit och badat. 18 grader i vattnet idag. 14 i förrgår. Hela 3,5 timma för mig själv. GÖTT!

Låter väl helskönt (å det var det också) men det hela inleddes med ett gräl och första halvtimman på ensamtiden låg jag å grät, och maken gick ut med Linnea i vagnen. Hur gör ni som orkar med? Jag tycker det e skitjobbigt att ha gett upp sitt egna liv. Tror att jag har väldigt höga krav på mig själv som mamma också. Svårt för att be om hjälp. Det svåra e egentligen inte att ta hand om Linnea utan att samtidigt få ihop det med maken och hans behov av närhet. Fast jag hade ju inte klarat att ta hand om hemmet ensam heller, diska, städa, ta hand om trädgården m.m. Tror mycket har att göra med min historia. Depressioner... sen år 2000. Sjukskriven mesta tiden, förutom när jag pluggade hela år 2003, och ht06/vt07. Känner mig nu väldigt svag vad gäller mig själv. Jag ska inte bara ta hand om Linnea, utan mig själv också. När ska jag hinna det? Suck. Kände mig så bra hela 2006 och stark. Känns som om vi skiljer oss snart om vi fortsätter så här, och det mesta beror nog på mig faktiskt. Ena stunden känns det bra. Vi pratar och reder ut, men så händer nya saker hela tiden. Vi går varandra på nerverna.  

• froggyL

Tezz79: känner igen det där med att välja husdjur framför sambon jag valde lätt katterna först förut. Nu e det Linnea först   Sabbatsår låter ju inte helkul, men samtidigt jobbigt också att hinna med. Svårt.

Roots: dubbel bestraffning vet jag allt om...

Hett det har varit i helgen! Och idag var vi å träffade Linneas släkt på pappas sida. Intensivt men kul. Men nu e jag helt slut, och Linnea övertrött. Vill inte somna om. Hon vaknade när vi bar in henne från bilen. Tur pappa e hemma. Jag orkar inte natta henne. Orkar knappt sitta upp överhuvudtaget. Hade velat baaaada! Kommer bli en jobbig sommar med blandade känslor för min del. I vanliga fall ligger jag nästan varje dag vid sjön och solar och badar... det funkar ju inte riktigt nu

• froggyL

Xeni: vi bor i en 3:a på 76kvm. Radhus. med altan å tomt men vardagsrummet e lite avdelat med hyllor så vi har ett fjärde rum som e datorrum till mannen. Jag har min bärbara i soffan Tack för kramen. Den värmde.

Igår badade vi ute på altanen... eller ja, Linnea badade, jag blev nedskvätt.

Impala59: tyvärr inte.

TheLuckiest: jo, jag funderar på om vi ska köpa oss en stor sak

Fy vad hett det var igår. Lite jobbigt tycker jag. Iaf när jag inte var vid sjön och kunde hoppa i. Linnea klarade dagen, men framåt 16 tiden tyckte hon det var varmt, då nådde solen in även på vår altan och det var svalare inomhus. Hon fick sova naken i natt. Annars har hon haft pyjamas på sig alltid.

Nu gnäller det från 2 håll här. En av katterna på altanen och Linnea i soffan. Hörs!

• froggyL

Xeni: jag har ju slutat amma, men mensen har inte kommit än iaf. men jag har mer flytningar nu så jag antar den är på väg. BLÄ!

• froggyL

Lurvan83: Det är nog utveckling på G...

Xeni: ja, jag ger vatten, fast bara ibland, oftast till maten. Nu när det varit riktigt hett har hon fått även annars. Hon dricker inte jättemycket, men lite vill hon allt ha. Och när jag gick föräldragrupp under graviditeten sa barnmorskorna där att kommunalt vatten e så bra, så koka vattnet iaf de två första månaderna, sen e det lugnt att ge vanligt kranvatten, fast spola ordentligt i kranen först! Jag fortsatte att ge kokt vatten till 4 mån. Det gick av bara farten, var så van med att koka vatten, men nu tar jag kranvatten jämt, förutom när jag åker hem till mormor och morfar. De har egen brunn, så då måste jag ha med mig vatten, eller koka där...

ThePig: stort grattis! Måste kännas riktigt skönt!

Roots: ja, det har jag hört också, om fontanellen.

Idag har vi shoppat i stan. MASSA sommarkläder hi hi, och sen när jag står där och överväger att köpa den där dyra Esprit-klänningen så tar jag upp mobilen och ringer å kollar saldot på kontot...(trodde jag hade typ 400kvar på det kontot) så säger rösten 6000kr! HURRA!! Skattepengarna! Gissa vem som köpte den där dyra klänningen då?

Tittade även på lite vagnar. Har varit inne lite på Brio sitty först, och sen Brio Race men nu fastnade jag för Teutonia Timmy. Den har fullt liggläge. Enda sittvagnen som har det. Annars brukar det bara vara vilolägen. Vår vagn har ju liggläge också och är ju en kombivagn, men den e så klumpig och tung, och vi har ingen kombi-bil...
    Vad har ni för vagnar och vad tycker ni om de? Nån som tänker byta?

• froggyL

Roots: Wow, duktig kille! Linnea har bara kommit upp på armbågarna nu iaf, och drar upp knäna under sig å försöker krypa, men nån tendens till att röra sig framåt eller bakåt e det inte.

Leksaker? Hm... prasselböcker, kramdjur som säger TITTUT, mammas gamla bitleksak- en orange "spade" med en målad gubbe på och andra saker som låter, tex babygym.

Ajdå, nu vaknade hon. Får skriva mer en annan gång.

• froggyL

Hur mår ni i värmen? Här e det inte mycket kläder på, ibland bara blöja å trosor. (ja inte jag då) Idag badade vi igen på altanen. Hi hi. Pappa hade fyllt badbaljan med ganska mycket vatten, för vi skulle ju bada på riktigt, inte bara plaska. Men tja, efter det badet var det inte mycket vatten kvar i baljan  

Sa jag att hon har premiärbadat fötterna i sjön? Det var kallt tyckte hon. Då 19 grader. Längtar tills hon kan springa runt och plaska på riktigt, men det blir ju först nästa år.

Nån som har nåt förslag på aktivitet när vi ska träffas? Eller ska vi bara umgås i nån park med medhavd fika, eller hur gör vi? Kan ju kanske va bra att ha tillgång till micro, för de som inte ammar...

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2