• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Eldflugan, härligt o höra! Nu hoppas vi att ni får förbli glada :)
    Puma, har du gjort abort ännu? skönt o höra att du ändå mår bra.
    ThePig, ååh va bra att du skrev om flygresa!
    Vi ska flyga med Filemon i september till Grekland (vill vänta så länge så det inte är för varmt för honom) men jag oroar mig oxå lite inför just flygresan.
    Det var inte för varmt för Elvis?

I helgen var vi uppe hos mamma och Filemon har lärt sig sitta ordentligt nu!
    Eller ja... utan stöd klarar han en stund, men bullar man upp med kuddar vid honom så sitter han rakt o fint länge :)
    Stolt stolt :)

• Xeni

Puma, ok skönt att du känner att det var rätt beslut då. Vilken vecka var du i?
    Hoppas du o killen klarar det denna gången. Och att han skärper till sig ;)

• Xeni

Tezz. va mysigt ni kommer ha! låter jätteplanerat o fint :)
    Åter igen kan jag ju säga att jag tycker det är synd att jag inte fick reda på det där med frågorna som ThePig hade, men jag funderar på att ta det nån gång nu, eller varför inte när Filemon fyller 1 år?

• Xeni

Åååh har hört att det blir riktig sommar i mitten av nästa vecka! Äntligen! Vad ska ni alla göra i sommar? Vi ska nog mest ta det lugnt. Åka till mamma lite, kanske gotland och sen i september bär det av till Grekland!

Filemons mattider:
    06.30 NANersättning 180 ml
    10.30 NAN 180 ml
    ca 13 Halv burk puré
    ca 15 NAN 180 ml
    20.00 gröt

• Xeni

Froggy, hur tycker du det funkar med välling?
    Usch det där med armen lät inget roligt....Hur känns det idag då?
    Men dina fingrar, trodde de att det var reumatism då??

Idag tog Filemon sina första steg!!!!!!!!!! *superstolt*
    Och va glad han var när han vingligt (jag höll honom klart i händerna) promenerade till sin pappa.
    Och sitter gör han riktigt bra nu.
    Han har blivit så megagosig o vill pussa mig med blöta pussar på kinden o hakan. Haha

• Xeni

Glömde säga att jag har nån störtblödning idag (o igår)
    Trodde ju att min mens hade kommit tillbaks när jag upptäckte lite blod för några veckor sen, nu så kom en flod av blod o slem (igår) Inatt blödde jag igenom så hela sängen var nerblodad och idag får jag springa o byta hela tiden för annars rinner det längst benen. Ni andra som fått eran mens tillbaks, var det då såhär???

• Xeni

......... missfall.....
    Tanken har inte ens slagit mig...
    En gång har vi ju faktiskt haft oskyddat sex (även fast vi inte körde fullt ut)
    Ska det isåfall kännas/märkas på nåt annat sätt? Nån som vet?

• Xeni

Hur kom det sig att du fick en inflammation i armen? Usch lter verkligen jobbigt! Stackare :( hoppas du blir bra snart

• Xeni

Roots: Oj! Osborn verkar ha en riktig vilja! Det kommer han långt med! Han kommer nog börja promenera runt bordet snart, tror du inte? Krypa har Filemon inte riktigt fattat, men han ålar ju sig som en dåre om man lägger honom på mage. Vill inte att han hoppar över krypet så jag försöker o ha honom på mage så mycket det går.

Puma, nej han drar sig iten upp själv mot saker. Men testa med Lukas. Jag stod en dag o höll honom i händerna och med mina fötter så puttade jag fram hans fötter så att han började gå (nåt mål måste han ju ha, i detta fallet stod hans pappa o väntade på honom) Sen fattade han helt enkelt att om man lyfter på fötterna så kommer man nån vart! :)

• Xeni

Froggy, här får du en till fråga ;)
    Den där bärselen du köpte. Vad kostade den?

• Xeni

Förresten är det nån här som gör egen katrinplommonpuré?
    Filemon är lite hård i magen så jag ger honom köpt puré men den är ju ganska dyr :S

Lurvan, hehe jag bodde i Trollhättan innnan :)
    Och min mamma jobbar på dagis i Jung. Är inte det nära Vara?

• Xeni

Jag har hört att en liten burk är typ en "middag" för barnet. Det ska de väl kunna hålla sig ca 4 timmar på

• Xeni

Muminlina, åååååh va duktigt! Tänk att hon kan säga både mamma och pappa!
    Måste fråga en dum fråga oxå ang katrinplommonpurén. Köter du då sånna där torkade katrinplommon? nej va? Vad är det annars? Vanliga plommon?

Usch ni pratar pengar :(
    Jag tar ut 5 dgr. Och sambon har heller ingen superlön han inte.
    Jag kommer va hemma året ut iaf men har sen inget jobb att gå tillbaks till. Tycker oxå att det känns för tidigt att sätta honom på dagis när han är 1 år....

Froggy, hur funkar det där med vårdnadsbidraget?

Inatt sov man inget vidare. Märker att han kommit in i den där fasen som står i boken. Sover dåligt, särskillt på nätterna då han vaknar flera ggr o är ledsen och vill itne sova (såååå jobbigt)
    Är era barn oxå där nu?

• Xeni

Visst är det mysigt att kunna amma men samtidigt är det rätt skönt när man slutar, att brösten blir ens egna igen :)

Vi (eller rättare sagt jag) vill nog börja göra bebis när Filemon är mellan 1 och 2 år. Nånstans däremellan, sambon vill vänta längre. Men det är ju vi tjejer som bestämmer ;)

• Xeni

Jag har nog berättat att jag jobbade som köksbitråde på lassarettet innan jag fick barn, inget jag vill tillbaks till! Innan det har jag alltid jobbat som servitris på olika restauranger. Sambon jobbar i fotoaffär.
    Både jag och sambon är 26 år.

• Xeni

Puma, jo jag stiger upp, fixar ersättning, värmer osv, Filemon vet exakt vad som är på gång o väntar snällt. När han väl ätit upp så somnar han om. Nåt som är skönt är ju att man inte behöver koka vattnet längre.

Tezz, jo jag har studielån (BLÄ) men fick uppskov nu när jagär mammaledig. Kan inte du få det? Kolla upp det.
    Innan betalade jag 1700 i mån till dem. Fy f*n.

Men ska vi kanske alla gå ihop o fixa bebis samtigt så vi kan följas åt igen i graviditerna ;)

• Xeni

FroggyL, hur gick det? Ringde du BVC? Är det hemorojder?? :(

Roots, ska ju oxå flyga med Filemon, i september. Är skitnervös inför detta. Men körde du bara med nappen då eller? Ingen nappflaska eller nåt? Har ju höer att de ska ammas/ges flaskan vid start o landning så de inte får lock i öronen. Men det kanske räcker med nappen då?

Thepig, wow! Menar du att han står på alla fyra?? Duktig grabb!

Yosa, Filemon är över halvåret men vi har inte ens börjat med välling ännu. Har testat en gång o det funkade jättebra.

Är det förresten väldigt viktigt att de ska ha välling? Filemon får ersättning 2 ggr per dag, sen blir det gröt och puré.

Theluckiest, Filemon ålar snabbt som bara den.
    Var bara lugn, det kommer.

• Xeni

Roots, tack för resretipset! Då blir det nappar o vattenflaska vi får ha med!!!!
    Du frågade om okrossbara skålar...
    IKEA har 5-pack (tror jag det är) i färglada plastskålar. Kostade typ nån tia eller tjuga, minns inte. Svinbilligt o superbra!!!
    Annars har jag hittat söta plastskålar på Åhléns, med olika djur på. Oxå bra...

FroggyL, vällingdoserare? Vart får man tag på sån?

• Xeni

Nehe ni tjejer!
    Klart inte tråden ska dö ut! Jag ska genast fixa en ny!!!
    Vi ska väl ändå följas åt ett bra tag till :)

Idag var vi på 6månaderskontroll. Han gick igenom "besiktningen" med en liten vattensamling i pungen bara, som inte var nåt att oroa sig över. Ingen annan som vart med om det? Det var tydligen väldigt vanligt.
    Iaf så väger Filemon nu 8510 och är 70,5 cm lång :)

Har idag börjat med välling, men det går lite trögt i nappflaskan tycker jag allt. Har ni köpt större nappar då eller?
    Sen finns det ju ersättning NAN 3. Är det nåt man ksa hoppa då eftersom man börjar med välling?

Nuså ska jag fixa en ny tråd åt oss.
    Hej så länge!

Förresten! Grattis på födelsedagen RaraTjejen!

• Xeni

Tack Puma för svaret! Vad har du för napp?
    Jepp, fixar med nya tråden nu :)

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2