Inlägg från: Impala59 |Visa alla inlägg
  • Impala59

Vi som knipit färdigt del 2

Xeni skrev 2008-06-04 11:34:16 följande:
    En fråga till er alla...Ger ni era små vatten??Det har inte jag gjort, trodde inte man skulle göra det, så hörde jag en som sa att man absolut ska det när man slutat amma! Blev livrädd och tänkte att nu är stackars Filemon uttorkad, jag som inte gett nåt vatten! Så jag kokade vatten igår, lät det svalna och gav honom. Hur gör ni? Och hur ofta ska man ge då?
    Det är nog bra att ge vatten om du inte ammar. det påstås ju att man inte behöver när man ammar men jag tror inte att det är nåt som skadar om dom får även då.
    Kokt, svalnat vatten bör man väl ge eftersom det ska vara kokt vatten o så till ersättning och välling....
    Kommer ihåg att vi gav Emma vatten i nappflaska
  • Impala59

Vart på bvc o vaccinerat Elina. Gick bra. Även vägd o mätt....6080gram o 65,5 cm lång.

• Impala59

Det verkar inte bli så många på er Gbg träff. Va tråkigt.

• Impala59
    Puma86 skrev 2008-06-19 09:09:14 följande:
    Jag har gjort slut med killen.. ... känner att d har gått för långt nu.. med allt o inget kan man säga... Men vi bor fortfarande ihop och hoppas ju att d sker en markant förändring så d blir vi igen.. vill ju inget annat, men va tvungen att sätta hårt mot hårt nu.. Känns så fruktansvärt tråkigt och tomt...o konstigt Men han har fattat nu.. för nu e d ju på riktigt o d e han väl medveten om.. så om han vill ha tillbaka sin familj så har han en del att göra... hoppas han lyckas!!! Orkar inte gå in på detaljer ang d nu.. men kanske orkar d sen om d blir en förbättring.. känner att ja knappt vill prata om d... blir tårögd med en gång!!
    Hoppas ni löser erat förhållande fort för det är ingen höjdare att bo ihop sådär o inte vara ihop. Tro mig, jag vet, har gjort detsamma i tron om att det var det bästa för vårt barn....Hon har det inte helt lätt med känslor nu känns det som. Det påverkar nog dom små mycket mer än man tror. Att se sin mamma o pappa tillsammans men aldrig i fysisk kontakt med varann...

KRAM
  • Impala59
    Xeni skrev 2008-06-19 11:59:29 följande:
    Puma o Impala.Tänker på er o förstår att det måste vara hemskt jobbigt!Hoppas VERKLIGEN allt löser sig till det bästa! MEN det är ju jätteviktigt att NI mår bra! För mår ni bra så mår era barn bra. Impala, hur har ni gjort nu då? Separerat? Eller kunde ni reda ut saker så det blev bättre?Kramar!
    Oj jag skrev lite dumt kanske... Nu är allt skitbra mellan oss. Detta var när "ettan" va liten.
    Jag träffade nån annan gjorde slut o flyttade. Allt precis allt gick åt helvete o jag försökte ta livet av mig. Fick komma tillbaka till mitt ex o min dotter. Sen bodde vi ihop läääääänge utan att vara tillsammans. Sen bara rätt upp o ner så sa det klick o det blev liksom vi igen.
  • Impala59
    Elina 4 månader idag och Vikt 6380 gram och 67,5 cm huvud = 41,5  (för 15 dagar sen 6080g 65,5 cm huvud 41 cm)
  • Impala59

Vi har börjat ge Elina smakportioner. Hon fick mosad potatis med bröstmjölk med bröstmjölk i 2 dar men det gillade hon inte, så vi köpte en förpackning banangröt.  Vi gör en ½(= 0,5 dl vatten o 2 msk grötpulver) smakportion o hon äter nästan allt. Hon äter på eftermiddagen när vi äter. Magen fungerar ännu bra på henne.
    Ammar ännu mest och så äter hon BabySemp 1 när det behövs.

• Impala59
    The Luckiest skrev 2008-06-29 20:45:12 följande:
    Såhär ser våra matdagar ut ungefär:05,30 - Frukostamning09,30 - En portion Gröt13,30 - Amning17,30 - Portion med gröt20,30 - Amning innan sängdags för NovaEn gång under dagen brukar hon äta lite smakisar av "riktig" mat och någon fruktpuré också..Vi har det lite jobbigt eftersom jag vill sluta amma helt nu snart men hon vägrar ta flaska vad det än är i den :/ vill så gärna kunna ge henne ersättning eller välling något mål :(
    Var det inte nån här som fick byta flaska o då funkade det hur bra som helst? Eller så var det i nån annan tråd jag läste det. Där hade bebisen tatt den flaskan hela tiden men fick sen plötsligt för sig att totalvägra o när mamman bytte flaske så funkade det super bra igen.
  • Impala59
    The Luckiest skrev 2008-06-30 12:01:01 följande:
    Impala: tyvärr inte, vi har 7 olika flaskor här hemma nu o ingen funkar :( hon börjar gallskrika o biter ihop. itne ett enda sugtag
    Oj! Nej då funkade inte det tipset.
    Men MÅSTE barnen äta välling? Tänker generellt nu inte bara på ditt barn...
    Fast om hon inte tar flaska är det ju inte så lätt att få i henne annan dricka heller kanske..... Nej det är inte lätt alla gånger!
    Önskar dig iaf all lycka!
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2