• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Lurvan, det där med bajs o ersättning. Filemons bajs är grönmetallic!!!!!!!!!!!
    Hahaha en otroligt snygg färg, men som sagt, lukten är lite värre...
    Vi kör med Nestlé mild havregröt. Går bättre o bättre.

Roots, jippi! Bra att du tog tag i träffen! Jag kan nog oxå den 5e!!!!!!! :)
    Så, hur många blir vi??

FroggyL, hur stor lägenhet har ni nu? hur många rum?
    Det här du säger med er situation låter allvarligt.... tycker verkligen ni ska göra nåt åt det. Innan det blir försent... Kram.

Impala, gud vad det låter hemskt jobbigt med der här larmet. Men det måste ju va nåt fel??? Det kan ju itne tjuta i tid o otid! Du får ju aldrig sova då!!??

Tezz79, oj vad jag känner igen mig när det gäller hund...
    Har oxå hund som jag inte har tid med nu längre. Vi går ut på promenader o så såklart, men vart tog alla mysiga lekstuder vägen? Jag har inte tid! Och stackarn finner sig i detta, så sorgligt. Mina svärföräldrar har honom mycket o det värsta är att han verkar trivas mycket bättre där :( Visst de har en stor trädgård där han kan springa fritt, men de har oxå mer tid för honom.....

• Xeni

Gud va mysigt att bada ute på altanen! Bra idé, det ska vi nog göra här med :)

I fredags var jag ute o partajade för första gången på läääänge!
    Va nervös jag var! Men efter ett par glas vin så kändes allt bättre, jag kände mig snygg och världsvan ;)
    Det var tom smågrabbar på 17 bast som stötte på mig! Hahahaha
    "grabbar, jag är MAMMA" fick jag säga. Men självförtroendet steg ju i topp, man är väl en sexy mama helt enkelt ;)
    Och tack o lov så hade det gått jättebra med Filemon här hemma. Det var första gången sambon fick ta hand om honom en hel kväll själv. Men det var nyttigt för honom! Dagen efter sa han: Nu förstår jag att du har fullt upp om dagarna.

Är det nån som fått sin mens tillbaka? Jag tror min är på g. Har ibland rosa flytningar... Vill inte ha mens! Men jag har ju slutat amma så det är ju inte konstigt om den vill sig tillbaka...

• Xeni

En fråga till er alla...
    Ger ni era små vatten??
    Det har inte jag gjort, trodde inte man skulle göra det, så hörde jag en som sa att man absolut ska det när man slutat amma! Blev livrädd och tänkte att nu är stackars Filemon uttorkad, jag som inte gett nåt vatten! Så jag kokade vatten igår, lät det svalna och gav honom.
    Hur gör ni? Och hur ofta ska man ge då?

• Xeni

Vi har en brio duo vi gillar. Sittdelen är isatt då han hatade att ligga! Nu halvsitter han o kikar på allting (så nyfiken)

Leksaker, ja favoriten är en skallra som jag o mina syskon hade när vi var små. Även bitringar och handdukar. Och som nån annan nämde, etiketten!

Roots, ååh va roligt! kryper nästan!!! Filemon har lyft på rumpan och satt upp knäna, men inget kryp ännu, snarare ålar han ibland.
    Och sitta bara väntar jag på! Det går några sekunder, inte längre

• Xeni

Duktigta Doris! :D
    Det händer mycket med våra små nu.
    I förrgår upptäckte sambon en tand på Filemon! Och japp, när jag kände var det början till ett taggigt litet risgryn på G.
    Själv fick jag första tanden vid 4 mån och sen kom resten av bara farten.

• Xeni

Usch här hemma är det rätt gnälligt nuförtiden. 2 tänder kom tätt och Filemon hade ont o svårt att sova. Nu går det bättre.
    Ang nattmål så äter Filemon inte på natten. Han somnar runt 21 och sover till 6-7 och äter då, somnar sen om igen en stund.

Trodde verkligen jag kunde komma på GBGträffen den 5 juli men börjar bli osäker... :( Vi var hos mamma i helgen (hon bor utanför trollhättan) och ska dit nu på midsommar oxå så jag har verkligen inte råd att åka så snart igen :(
    tråkigt tråkigt....
    sätter mig på "kommer ej-listan" men hoppas jag kan ändra det ;)

Kommer den 5 juli till GBG:

FroggyL
    Roots (bor ju här)

Kommer inte:

RaraTjejen (tyvärr för långt att åka, det blir för dyrt)
    Tezz79 (Kan tyvärr inte då)
    Eldflugan (skulle komma, men vi måste spara allt då vi förhoppningsvis snart ska flytta)
    Devania (Bor i Finland, det säger väl allt :/)
    Nightswatch ( är fattig)
    Xeni (oxå fattig)

• Xeni

Vi kanske borde skjuta på träffen?
    Verkar ju som ingen kan :(

Annars får FroggyL och Roots ses själva :)

Nu när Filemons 2 risgryn trängt igenom är han glad o pigg igen som vanligt. Skönt, det var jättejobbigt när han bara gnällde o hade svårt o sova.
    Hur tycker ni det är med rutiner o så nuförtiden? Jag tycker vi har ganska ordentliga rutiner med mat o sömn. Skönt.
    LÄttare med planering då.

• Xeni

Lurvan, testa gröt precis innan han ska lägga sig. Det gör jag med Filemon. Och då sover han från ca 21 till ca 07. Tror inte det där med mat påverkar flaskan direkt... Eller jag vet inte. Filemon är så glupsk så han äter gärna både med sked o ur flaska.
    Jag har inte hört nåt om att barnet INTE ska äta på natten, bara att det inte är nödvändigt...

• Xeni

Puma o Impala.
    Tänker på er o förstår att det måste vara hemskt jobbigt!
    Hoppas VERKLIGEN allt löser sig till det bästa! MEN det är ju jätteviktigt att NI mår bra! För mår ni bra så mår era barn bra.

Impala, hur har ni gjort nu då? Separerat? Eller kunde ni reda ut saker så det blev bättre?
    Kramar!

• Xeni

Wow tänk va fantastiskt...
    Antar att ingen kunde tro att det skulle bli ni igen (framförallt du kunde väl knappt tro det) :)
    Ja men det var ju bra då!

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2