Hej! Här är en till som inte varit här på ett tag - sen i söndags!
Känns jättelängesen, men jag har helt enkelt inte startat datorn. Så här kommer en hel del "svar" på veckans inlägg
Xeni: Jo jag köper sådana där torkade katrinplommon, fast de är ju ganska kladdiga ändå, jag trodde de var mer som torkade aprikoser som är supersega/hårda, men så är de alltså inte.
Ang att skaffa nr två... Vi vill nog ha syskon till Doris, men egentligen vill jag vänta ett bra tag, typ 3-4 år. Men om jag skulle blir gravid nu så skulle det vara underbart, eftersom vi kämpade i 5 år för att bli gravida, och vi vet inte om vi orkar genomgå alla behandlingar igen... Så vi känner att vi inte planerar något än, får ta det senare. Fast jag är ju 32 år, sambon är 35. Jag tycker att man blir lite bäbissjuk nu när man ser de små nyfödda - har våra verkligen varit så små???
Jag önskar såå att Doris ska få vara hemma tills nästa höst! Men jag plockar nu ut 7 dagar i veckan, sambon är ju arbetssökande så det är inte ofta som månaderna går ihop
Tack o lov har han blivit lovad utbildning genom af i höst, så till jul borde han ha jobb. Jag jobbade i garnaffär nu senast, (är bibliotekarie) men det var en lönebidragsanställning o jag tvivlar på att det går att fixa en sån igen. Min tanke är att försöka skaffa mig ett helgskift på nån fabrik, så jag kan ha Doris på veckorna o Johan på helgerna.
Vi var på 6 månaders kontrollen igår, en vecka "för sent", och Doris växer verkligen så att det knakar! Hon är 72,5 cm o väger 9,2 kg!!! Hon följer sin kurva fint, så det känns bra, men när jag kollade in kurvorna så ligger hon ganska exakt på en 10 månaders tjej!! Jösses... Bm sa att man brukar säga att de växer 25cm under sitt första levnadsår - Doris har redan växt 19,5 cm!! Men som jag säkert sagt förut så är det väntat, jag är 180 cm lång o mannen 200
Doris har börjat sova dåligt på dagarna, typ 30 min sen vaknar hon o är trött men jag kan inte söva om henne... Det går något bättre om vi är ute och går i vagnen, men det är ju inte alltid som det passar att gå iväg. Sen sover hon olika många ggr per dag och gärna alldeles för sent sista gången, men det går inte att hålla henne vaken och ge henne gröt så trött som hon är...
Jag försöker ta varje dag som den kommer, jag är ju hemma för att ta hand om henne så då får jag anpassa mig efter henne, egentligen inge problem, men jag får lite ångest över "alla andra barn" som sover på bestämda tider o så
Fast å andra sidan så är hon sällan kinkig eller ledsen, utan mest gó o glá - det är underbart