Inlägg från: Impala59 |Visa alla inlägg
  • Impala59

Vi som knipit färdigt del 2

Puma86 skrev 2008-05-20 16:18:13 följande:
    Impala, Gud jag som letat som en tok efter omlott bodysar men inte hittar i så stora storlekar som Lukas behöver... har bara bodusar med knappar vid halsen!!
    kolla på tja....pippilotta.jetshop.se ,småfolk, novastar, cheap monday, Wild babies, babyshop.se busigt.se HejBaby
  • Impala59
    Hej. Tänkte berätta att jag är inlagd på sjukhus med Elina. Jag vaknade kl 05.30 i morse o tyckte att det var dax för Elina att äta lite då mina bröst var tokhårda. Vände mig om o tittade på henne och konstaterade efter en stund, som kändes som en evighet att hon inte andades. Fick ruska henne 3-4 gånger innan hon reagerade och fick färgen tillbaka i ansiktet.
    Hon har efter det vart helt som vanligt, men sist när det hände så fick vi ju order om att åka in om det skulle ske igen. Så jag gjorde bara det nödvändigaste hemma o sen gav jag mig av. Vi har blivit superbra omhändertagna. Elina ligger kopplad till en puls o sutrationsmätare. Dom har tagit blodprover, till en början gick det jättebra sen blev Elina sååå ledsen, så mycket som Elina skrek då har hon inte gjort sammanlagt ens sen hon föddes. Nyss kom sköterskan o sa att ena provet måste tas om. Kúl...INTE! Vi ska ligga inne över natten. Mat får man ingen men jag har fått låna en bärbar dator som kan vara uppkopplad på nätet i 2 timmar. Sen är det bara att be om ny kod o vara uppkopplad igen.
    Hoppas få åka hem någesånär tidigt i morrn, prästen kommer och sen ska Emma i kyrkan på nån avslutning. Prästen skulle ha vart hos oss i Onsdags men då va hon sjuk.,
  • Impala59

Ja så gott jag kan ska jag hålla er uppdaterade. Just nu sover Elina och värdena ser jättebra ut.

• Impala59

Läkarna vet inte vad det  beror på, bara att det blir så här för endel bebisar.
    Blodproverna visade inget, eller det som lyckades visade inget. Ett prov misslyckades dom med 2 gånger.
    Sutrationen liggen mellan 90-100 så det är ju bara bra. Och pulsen varierar mellan 80-150
    Tänk om jag inte vaknade när jag gjorde... men det var nog MENINGEN att jag skulle vakna just då!

• Impala59
    Hej

Kom precis hem. Hinner träffa prästen som ska komma nu halv 12.
    Natten har varit som vanligt, Elina somnade 23.15 o sov sött o gott fram till 4.15 sen sov hon igen efter maten....
    Proverna visade som sagt inget o doktorn har ingen förklaring till varför det blivit såhär med henne. Vi fick iaf med ett andningslarm hem- Angelcare.
    Xeni skrev 2008-05-23 22:18:31 följande:
    Impala, tror jag med, att det var meningen att du skulle vakna just då. Men vad sa läkarna då? Att det kan hända fler ggr??? Det är ju livsfarligt!
    Ja det kan hända fler gånger eller så gör det det inte.....
  • Impala59

Vi har haft barndop idag :)
    Allt gick jättebra o det var fint. Elina gjorde inte ett enda ljud ifrån sig i kyrkan eller under kaffet efteråt.
    En mycket lyckad dag helt enkelt.

Natten var relativt lugn. Blev väckta av larmet kl 00.30....vet inte om det var på riktigt eller falskt, då det hann o tjuta nån sekund innan vi reagerade men då rörde hon sig iaf. Blev väl skrämd av ljudet om inte annat. Sen larmade det 3 gånger till framåt morgonen men då var det falsklarm.

Grattis på födelsedagen Puma

• Impala59
    Trött! Elinas apné-larm larmar titt som oftast hela nätterna.
    Jag tappar hår! Fruktansvärt mycket hår. Har sagt det till min mamma o hon kontrade med att det gör jag med- sen fick hon se hur mycket jag tappar o hon blev helt förskräck! Jag måste ringa hårfrisörskan o få en tid o klippa av det, kan inte ha det såhär. Raka av allt igen kanske......Fast nu skulle det nog se jättedumt ut för jag är 10 kilo tjockare än när jag var rakad sist..,...
  • Impala59
    Roots skrev 2008-05-30 10:42:14 följande:
     Å, alla ni som flyttar! Spännande. Jag trivs superbra men kan ändå längta efter trädgård. Och BILLIGARE. Betalar 8200 i hyra...
    Jäklar vilken hyra! Vi bor i hus eller jo...2 familjshus. Har 5 r o k och betalar 5000 i hyra.
  • Impala59
    Vilken jävla natt! Fick värsta psykbrytet o bara gråt o gråt o gråt. Vi somnade kl 23 som vanligt o som vanligt började larmet tjuta kl 00.50 Sen låg jag vaken o petade o ruskade Elina fram till 2 då hon började andas synligt igen. Knäppte på larmet som tjöt när hon rörde sig o det tjöt när hon inte rörde sig o det tjöt o tjöt.....Stängde av skiten o fick ligga vaken o se på henne i stället. Somnade utmattade 3.30 för att vakna igen kl 4 låg sen vaken o väntade på att Elina skulle vakna för att äta. Somnade vid 5.30 o sov iaf fram till 8 när sambons väckarklocka ringde. Försökte sova sen igen men Emma kom in o då gick det ju inte för hon kan ju inte vara tyst och/eller still. Sambon är iväg på möte o Emma tjatar så jag alldeles nyss fick ett raseriutbrott!
    Igår kväll sa hon till sambon - pappa kan inte du ha Elina lite mer för mamma vill aldrig göra nåt med mig. Så nu idag när han är i väg o Elina har sovit så ville jag göra nåt med Emma, men nej då det ska bara tjatas om när pappa kommer hem o om hon får leka med den o den....

Sorry....
  • Impala59
    Nån som har eller känner nån med erfarenhet av Respisense-andningslarm?
    Roots skrev 2008-06-01 08:39:51 följande:
    Impala: Kan det var så att larmet är felmonterat på något sätt. Har en kompis och deras larm tjöt i ett fastän barnet låg och bökade. De hade satt det på fel sätt.
    Vi har gått igenom larmet flera gånger o det är inte på någotvis felmonterat, men det är väl kanske utslitet det är ju en äldre modell... men det tjuter verkligen i stort sett hela tiden. vare sig hon ligger helt orörlig o knappt andas eller ligger o bökar... Men jag har hört flera som tror jag haft detta larm eller iaf Angel-care som betett sig lika dant.....så....
    Xeni skrev 2008-06-02 15:42:38 följande:
    Impala, gud vad det låter hemskt jobbigt med der här larmet. Men det måste ju va nåt fel??? Det kan ju itne tjuta i tid o otid! Du får ju aldrig sova då!!??....
    Ja det är skit jobbigt!

Gör nu lite efterforskningar om Respisense i stället
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2