Vi som knipit färdigt del 2
froggyL: Ååå, du anar inte hur tacksam jag e för att du tar dig tid å svarar på mina frågor =) Känner mig ovetandes om allt just nu, men jaja, han får ju i sig mat å mår bra iaf!
Jag provade aldrig att dra upp handtagen själv. Fast å andra sidan hur mkt´kommer man använda dom tro, nu när han blir större så lyfter man nog ur honom mer tror jag, alltså utan stol. Men suck, jag vet inte hur vi ska göra... Kan tycka lite oxå att det finns ju (som med allt annat) huuuur mkt olika modeller som helst å kolla på. Samma som när vi köpte vagn. Vi sa att nu väljer vi mellan dessa två. Klart det finns snyggare å bättre, det gör det ju alltid, men då kan vi ju hålla på i en evighet oxå...
Tror vi tar babyskyddet faktiskt. Det känns smidigare. Men så tänker jag så, att tänk om han inte sitter så skönt i det. Han har börjat få tokskriks attacker i bilen, å man undrar ju vad det betyder! Tänk va lätt det hade vart om man kunde fråga dom =) När vi frågade hon i affären (när vi kollade på stol) så sa jag att vi kan ju sätta ner han i ett skydd så hon får säga vad hon tycker, om den passar eller ej. Men då sa hon direkt, han ska inte sitta i det. Okeeeej, sa jag. Varför inte? Näe, för kan man sitta själv som han kan så ska man inte sitta i skyddet. Öhm, nu visste ju hon inget om huruvida han kan sitta eller ej. Å det har ju skett precis i dagarna att jag har kunnat släppa honom i några minuter så han sitter själv... Men sen efter ett tag så provade vi iaf skyddet å då minsann så tyckte hon att vi kunde ta det! Virrigt...
Vi ska ju till Norge, så det blir en bit å åka. Längst ner i Norge oxå, så det blir ju typ upp å sen ner igen! Vi bor i Vara, så det e inte så långt från er =) (du bor i Alingsås va?!) Tänk att det inte skiljer mer än några mil mellan oss, haha! Min svägerska jobbar i Alingsås, intressant va, haha =)
Det där med napparna hängde jag inte riktigt med på. Men ska jag köpa en 3:a till DrBrownen tro? Funkade vällingen till den? I 2:an kom det ju inget. Han fick i sig typ 10 ml på 5 min eller nåt, haha! Sen bytte vi till en rock star baby flaska å vips så va vällingen nere =) Får se hur vi ska göra.
Nu har jag en fråga till. Lessen om jag ställer en masssssa frågor, men jag e så glad å få lite svar, då min BVC tant som ni kanske förstår, inte e till nån hjälp. En 5 månaders burk, räknas den mängden som lagom för ett mål? Plus efterrätt sen då. Å isf, när man då börjar med 6 månaders burkarna (de e la stora va?) räknar man då de som ett mål? E det "tänkt" att de ska äta mer när de e 6 månader? Hoppas ni fatta vad jag mena =)
Näe, nu ska jag kolla till lilleman som sussar i våran säng =)