• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Ja just det, det där med kort... Vi har bara framkallat några stycken men har hur många som helst på datorn. Sambon är ju amatörfotograf och ääälskar att fota! Och då blir ju Filemon objektet :)
    Nån nämde att man kan framkalla 100 kort gratis, var det du Froggy? Var var var??

Filemon har nu börjat få ersättning. Jag ger honom det 4 ggr om dagen (plus att jag alltid ammar honom innan) men jag har INTE mycket mjölk kvar :( Lite ledsamt, men det viktiga är ju att min plutt går upp i vikt. Sist på BVC vägde han 6200 o var 65,5 cm.
    Så han behöver allt gå upp lite.

Några har nämt vad de jobbar med :)
    Och nån annan nämde att det är lite väl mycket bebis o bebisprat om dagarna. Så här kommer därför en mammafråga.
    Vad jobbar ni alla med? Har ni jobb att komma tillbaks till efter mammaledigheten?
    Själv jobbade jag senast som köksbiträde på sjukhuset. Och nej, jag har ingen plats att komma tillbaks till. Innan det har jag alltid vart servitris på olika restauranger (i Göteborg, Trollhättan och Växjö)

• Xeni

jag fick ett mail om att denna tråden har flyttats.. hm fattar ingenting... Ingen som har märkt att den försvunnit bara va?

va kul o läsa om vad ni har för jobb, känns som vi känner varann ännu mer nu :)
    Och tydligen var det inte bara "stackars lilla jag" som inte hade nåt jobb o gå tillbaks till.

• Xeni

the pig, va kul att namnkalaset blev av! visst känns det skönt efteråt? :) Va himla roligt med de där frågorna gästerna fick svara på! Helsmart idé ju!

The luckiest, jag ville inte sluta amma men fick göra det eftersom Filemon blev inte mätt. Ger ersättning numera men försöker amma så mycket som möjligt innan varje mål, men det är inte mycket kvar i brösten kan jag säga. Och just nu känns inte brösten sådär jätteroliga. Lite slapp o dana.

Impala, uuusch jag har massor kvar! Eller egentligen har jag bara ett par kilon kvar till inskrivningsvikten men kroppen är så DEGIG! Avskyr den, så nu är det nyttig mat som gäller, promenad o endast sötsaker på helgen. Vill ju va snygg i min nya bikini i sommar ;) (jojo)

eldflugan, HÄRLIGT! Förstår att du inte vill ta ut segern i förskott men vi alla står bakom dig, ni är så starka! kramar i massor.

froggy, åh fy. Ja du bor ju i Alingsås. Då måste det kännas jätteotäckt (ÄR ju jätteotäckt).
    Jag känner folk från Alingsås o tänkte som dig: tänk att det händer sånt i lilla Alingsås...

• Xeni

The Pig, Åååååh ångrar massor nu att jag inte kom på den superbraiga idén! Fasen va bra frågor, va roligt för honom att läsa det sen :)

• Xeni

Impala, jag rös när jag läste ditt inlägg. Måste va det värsta som kan hända att se sitt lilla barn ligga där helt livlös! Men vilken tur att hon började andas igen!
    Håll oss uppdaterade om vad som händer! Hoppas ni får bästa möjliga vård av läkarna.
    Tusen kramar, tänker på er.

• Xeni

Puma, jag har typ slutat amma då Filemon gick så dåligt upp i vikt, jag hade tydligen väääldigt lite mjölk i brösten så jag ammade lite först o gav sen ersättning (100 ml) men numera ger jag 150 ml ersättning men ammar oftast lite innan. Det funkar jättebra.

• Xeni

Froggy, ammar du nåt alls nuförtiden eller har du helt gått över till ersättning?

eldflugan, gud va skönt att det "bara" verkar va ett virus! skönt!
    Jaaa sommarträffen! så roligt!

• Xeni

Impala, tror jag med, att det var meningen att du skulle vakna just då. Men vad sa läkarna då? Att det kan hända fler ggr??? Det är ju livsfarligt!

• Xeni

Ja nu har nog Filemon kommit in i 19veckorsfasen.
    Han är rätt gnällig vilket han annars inte brukar va, och jag får INTE släppa ner honom. Han ska vara på en hela tiden.

• Xeni

Verkar va många som är i 19veckorsperioden nu :)
    Igår var grötpremiär, och det tyckte Filemon inte om! Sambon filmade ett argt litet bi som bestämt sa ifrån. Nåja, kanske går bättre nästa gång?
    Fy fasiken vad bajset luktar illa när man håller på med ersättning! Inte alls som när man ammade :S

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2