Vi som knipit färdigt del 2
devania: Nova hade ju 14 dagar emellan ett tag. Som jag nämnt tidigare så funkade nestlés havregrynsgröt vädlgit bra mot det. då bajsade hon varje dag när jag gav henne smakisar med det.
devania: Nova hade ju 14 dagar emellan ett tag. Som jag nämnt tidigare så funkade nestlés havregrynsgröt vädlgit bra mot det. då bajsade hon varje dag när jag gav henne smakisar med det.
här är en till som har mått illa om kvällarna.. skumt det där!
froggy: jag har mjölk men känner ändå att jag vill börja minska på amningen för att sedan sluta helt efter 6 månader. jag har aldrig trivts att amma utan det har BARA varit för Novas skull. tänkte typ ge henne bara ett mål ersättning efter hon är 5 månader, mycket för att jag inte ska känna mig fast. Det är väldigt ofta Nova bråkar när hon ska äta, skriker o slåss vilket gör att jag inte tycker det är särksilt kul speciellt när man är iväg. då kan det vara skönt att kunna ge flaskan som hon gillar väldigt bra!
froggy: ni är jättelika =)
puma: damn it vill han redan skaffa syskon? :)
jag har väl kanske 2 kg kvar. tycker dock att dom är omfördelade. dom sk kärlekshandtagen har aldrig funnits på min kropp innan men är nu ett faktum :/ magen är ju en smula skrynklig också men annars tycker jag att det återhämtat sig otroligt fort..
någon som slutat amma? what happened with your boobs?
froggy: okej =) men tycker du att dom är mer "hängiga"? jag evt att jag inte borde bry mig om sånt men kan inte låta bli.. jag tycker nämligen att när det är nyammat att det ser både mindre ut än innan graviditetn plus lite häng på det.. inge vidare! men men sånna smällar man får ta för något så underbart :)
har också haft en kanondag med nova idag... hon har skrattat högt i flera minuter. tidigare har hon bara skrattat någon enstaka gång så man undrat om man hört rätt.
tezz: oh svårt, har nog inget bra tips men ska fundera
Grattis i efterskott till alla mammor o särskilt grattis till Puma :)
Här har det ätits morot idag, riktigt smaskigt tyckte Nova. Blev päron/hallon puré till efterrätt. Än så länge har vi inte bytt ut något mål men eftersom jag också vill börja minska på amningen så ska vi nog snart dryga ut smakisarna. När Nova blir 5 månader (om en vecka) ska jag börja att ta bort ett amningsmål o byta mot ersättning eftersom hon inte är 6 månader. Sen tänkte jag trappa ner på amningen allt eftersom.
hoppas alla har en bra dag
Impala: jag tappar också hår men inga mängder än så länge! äter mycket vitaminer? det ska ju vara bra sägs det.
hur är det med alla idag då? här är det trött.. jobbig natt o väldigt skrikig morgon :( men nu har Nova sovit i 2.5 timme så jag hoppas hon är glad när hon vaknar.
rara tjejen: städa är imgen hit, inte bo trångt heller.. l'ngtan efter hus är stor här. men det är j*vligt dyrt här nu. vad ligger husen på hos er? i snitt typ`?
froggy: kan ni inte bada i pool då? det är ju inte samma sak men det är skönt iaf :) vi bor ju lgh men hos mina föräldrar har vi varit i helgen o badat lite =)
OJ! Jag tror inte Nova har gjort minsta ansats till att krypa. Däremot kan hon sitta, rulla runt åt båda hållen gjorde hon för flera månader sedan men sen när hon väl kunde så var det inte kul längre verkar det som.
Leksaker är det väl dessamma som ni redan har sagt. funderar på en gå-stol när hon blir 6 månader :) kan ju vara kul att sitta i om inte annat
Nova vaccinerades också för några dagar sen. Hon fick feber :/ men det var ju bara en dag.
iförgår skulle jag prova att ge Nova tillägg eftersom jag ska jobba några dagar i slutet av juni plus att jag vill börja dra ner på amningen också! Men hon spydde något så hemskt av den :( är jätterädd att hon har laktos för det var verkligen ingen vanlig kräk utan hela vagnen o hela hennes huvud o hår var fullt, stackarn!
nehe nu ska vi iväg på fika med lite andra mommys o bebbar :)
hoppas alla har en bra dag.
Nova vill inte heller sova om kvällarna längre.. förut brukade hon somna runt 19-20 för att sedan äta en slurk vid 22-23 någongång.. nu är hon vaken till efter 22 istället! Ingen egentid med sambon med andra ord. Men hon har iaf varit snäll o så, inte skrikig som tur är.
Hon vägrar tyvärr fortfarande flaskan så jag vet inte hur jag ska göra :( vill ju verkligen jobba lite plus minska på amningen.
Kommer den 5 juli till GBG:
FroggyL
Roots (bor ju här)
Kommer inte:
RaraTjejen (tyvärr för långt att åka, det blir för dyrt)
Tezz79 (Kan tyvärr inte då)
Eldflugan (skulle komma, men vi måste spara allt då vi förhoppningsvis snart ska flytta)
Devania (Bor i Finland, det säger väl allt :/)
Nightswatch ( är fattig)
Xeni (oxå fattig)
The Luckiest (ska köpa hus imorn om allt går enligt planerna o då finns det inte några pengar till det)
Puma: kramar till dig! hoppas allt löser sig till det bästa nu!!
Såhär ser våra matdagar ut ungefär:
05,30 - Frukostamning
09,30 - En portion Gröt
13,30 - Amning
17,30 - Portion med gröt
20,30 - Amning innan sängdags för Nova
En gång under dagen brukar hon äta lite smakisar av "riktig" mat och någon fruktpuré också..
Vi har det lite jobbigt eftersom jag vill sluta amma helt nu snart men hon vägrar ta flaska vad det än är i den :/ vill så gärna kunna ge henne ersättning eller välling något mål :(
Impala: tyvärr inte, vi har 7 olika flaskor här hemma nu o ingen funkar :( hon börjar gallskrika o biter ihop. itne ett enda sugtag
Nej tror itne heller dom behöver välling.. hon äter ju gröt o det är ju i princip samma sak bara att det är rinnande. Jag tycker egentligen itne det är några problem mer än att jag vill sluta amma o det där målet som kan vara runt halv 5 vissa dagar (även om det är vanligare runt halv 6) så känns det jobbigt att behöva gå upp för att ge henne gröt. hade varit så skönt att bara kunna ge henne flaska i sängen för vi brukar somna om sen. Nova dricker vatten från pipmugg (lite grand ialla fall) men inget annat går ner.
Lurvan: jag undrar samma sak angående portioner (storlekar o så) avd är eg lagom ?
muminlina: OHHH så mysigt :) Nova kör också på ramsorna men kan inte påstå att det verkar vara riktat till mig eller sambon än.
froggy: hihi längtar du efter en liten till? =) vi ska vänta ett tag till iaf.ska åka till thailand i december o innan dess vill jag inte bli gravid, alldeles för varmt att vara det där!men det är ju inte heller så som jag kände strax efter förlossningen: då ville jag inte alls, o var rädd o tog tester flera gånger.
Jag jobbar på ett bageri som mina föräldrar äger. Är precis fyllda 23 år o sambon blir 25 i år.. Han pluggar till polis
var på BVC idag, Nova vägde 7096g o var 67.5 cm :)
en fråga bara? har alla era smp börjat krypa/åla? nova gör inte ens någon ansats till det!