• Tezz79

Vi som knipit färdigt del 2

Nu behöver jag er hjälp! Ebba ska ju döpas om en månad och hon ska då få två gudföräldrar (eller faddrar som det kallas idag) och jag vill ge dem en gåva som ska vara som ett minne samt något som inte får kosta allt för mycket!

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

Är det bara jag som fortfarande helammar?! Det är jätteroligt att läsa om alla som ger gröt och smakisar men jag tänker vänta. Det fungerar fortfarande jättebra med amningen:) Vi vaknar ju dock ett par gånger per natt men det gör inte mig så mycket eftersom jag snabbt somnar om (för det mesta).

Jag blev också uppvaktad igår, men eftersom Peter aldrig kan hålla sig så fick jag presenten i lördags- det var ett presentkort på MQ:)

Styrkekramar till er alla som har det jobbigt hemma och som har det ensamt. Jag har faktiskt en himla tur eftersom många jag känner är hemma så vi har istället fullt upp om dagarna. Dessutom så har jag det bra hemma med min sambo så jag ska inte klaga- vi firar dessutom 10 års jubileum i sommar, undrar hur vi ska fira då?!

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

Froggy L- Vi är ju förlovade men jag väntar fortfarande på att Peter ska ta steget till giftermål! Men det lär inte bli i år- han tycker det händer så mycket ändå i år, Ebbas födelse, dop, vi måste byta ut bilen, vi ska sälja våran lägenhet och flytta (vi har dock inte hittat rärr objekt ännu att köpa så än så länge bor vi kvar!). Jag vill iallafall att vi gifter oss snart med tanke på Ebba!

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

Igår kväll var jag borta från Ebba i 7 timmar för första gången. Jag var på jobbfest och pappa var hemma med Ebba. Hon hade ätit bara en gång under kvällen och det jag hade pumpat ut så Peter slapp ge henne ersättning! Det hade gått jättebra. När jag kom hem låg Ebba och sov och Peter bredvid fullt påklädd:) Jag var dock tvungen att väcka Ebba, mina bröst spände en aning, ena brstet åt hon ifrån och det andra fick jag pumpa ut från.

Jag klippte mig igår och jag är nu "korthårig" (jag har tidigare varit långhårig). Det är jättesköt och jag trivs super med min frisyr, det är mycket uppklippt i bak men lite längre fram (svårt att förklara).

Vi håller också på och letar annat boende. Vi bor nu mitt i stan i Gävle i en bostadsrätt (tvåa på 53 kvadrat). Vi bor billigt nu eftersom vi köpte våran lägenhet för många år sedan och inte har några lån, jag skäms lite men vi betalar just nu 3600 kr med parkering ´på innergården med motorvärmare. Därför så känns allt vi tittar på så himla dyrt men vi måste ha större och det blir radhus eller hus?!

Vi har väl också våra små dispyter om städning och disk! Man hinner och orkar bara inte och så låter man frustrationen gå ut över varandra.

Jag kommer inte till Götebrog men ha det så trevligt där iallafall!

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

Impala59- Jag lider vekligen med dig!

Jag skickar en styrkekram!

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

Jag känner igen det du skriver FroggyL angående egentid men det gäller inte min sambo utan jag har det jobbigt med min hund. Jag har ju varit väldigt aktiv med min hund och tävlat i de högsta klasserna när det gäller lydnad och s.k. bruks och i princip all min tidigare fritid och ledig tid har gått åt till att träna och tävla honom. Nu får ju han inte alls särskilt mycket uppmärksamhet men när jag väl ska ägna mig åt honom så hamnar vi bara i konflikt d.v.s jag är okoncentrerad vilket gör honom ofokuserad och så blir jag förbannad och tycker att ha inte kan någonting fast jag vet att han ska kunna det vi tränar. Vi hamnar i en ond cirkel och det är inte roligt längre att träna tillsammans. Jag går hem och grinar och är bara så frusterad och hotar med att sälja honom (fast jag vet att han är så viktig för mig, för ett år sedan skulle jag ha valt honom före min sambo om jag hade fått det valet). Jag får sådan prestationsångest eftersom jag vet att vi har allas ögon på oss eftersom det tidigare har gått så bra och så blir jag så ledsen när han inte gör som jag vill och ju argare jag blir desto sämre går det! Jag har sagt till min sambo att jag måste få mer ensamtid med Uffe (som hunden heter) för att träna honom så att vi hittar tillbaka till varandra och har roligt igen. Tilläggas är ju att Uffe är jätteduktig trots att han inte får lika mycket uppmärksamhet och träning som tidigare och han ligger mest och latar sig hemma. Det är skönt att kunna prata av sig här, sambo tycker jag ska ta sabbatsår från tävlingar men det vill jag inte eftersom det är mitt största intresse.

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

Jag ger inte Ebba extra vatten utan ammar bara! När det är varmt så äter hon lite oftare bara men det är hon själv som styr och hon mår då väldigt bra!

Jag har en Emmaljunga City Cross -08 som jag är helnöjd med:) Den är stabil och väger lite. Jag har en kompis som har någon Teutonia men nu har hon köpt en city cross begagnat och sålt sin teutonia! Om ett tag måste jag dock byta min citykorg till sittvagnsdelen. sittvagnsdelen är bra då hon kan ligga plant i den.

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

En till sak som är bra med min vagn- sittdelen kan man lätt ändra och justera håll på. När de är så små som de är nu vill man ju att de ska sitta mot den som drar vagnen!

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

Ebba tycker också om sådant som låter och prasslar t.ex. får man inte hatidningen för sig själv! Hon är också intresserad av böcker, särskilt böcker som är lite mer som aktiveringsleksaker dvs se och känn! Hon tycker om att ta på olika slags etiktter t.ex. har hon en del mjukdjur med etiketter och då ligger hon och pillar på själva etiketten, min mamma köpte en liten fleecefilt med massor av olika etiketter på i olika färger (dock så borde de ha varit i olika material då hade det varit ännu bättre).

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79
    Här är allt bra! Ebba är så faschinerad av våran vovve. Hon vill ta på honom hela tiden och så fort han kommer in i samma rum som henne så bryr hon sig bara om honom. I morse så skrattade hon tom högt åt honom när hon såg honom:)

Kommer den 5 juli till GBG:
    FroggyL

Kommer inte:
    RaraTjejen (tyvärr för långt att åka, det blir för dyrt)
    Tezz79 (Kan tyvärr inte då)
    Stolt mamma åt Ebba
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2