• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

FroggyL, ska bli kul o höra hur det gick med matningen :)
    Härligt att shoppa! Önskar jag oxå kunde ta mig ut lite o handla lite till mig själv, samtidigt vill man vänta för man vill ju inte gå runt i den här kroppen länge till :S
    Men då å andra sidan har man inte mycket roliga kläder o välja på.

• Xeni

ThePig, ååh va mysigt det lät! Nu måste jag oxå ut med Filemon på picnic!
    Hur gick det på BVC idag?

Ni pratar sömn. Filemon har alltid vart duktig på att sova om nätterna. Somnar 21.30, vaknar 5, matas, somnar om o vaknar sen vid 9. Men nu på sistone har han börjat sova dåligt om nätterna. Blir gnällig o pigg och vill inte sova, usch o fy så jobbigt det är :(

• Xeni

ojoj stor grabb!
    vad var det då om inte allergi??

• Xeni

Puma, vad har Lukas för storlek i kläder nu?

• Xeni

Puma, ja då är han en riktigt stor grabb :) Filemon har 62-68, han är rätt lång men väger inte så jättemycket. 5 kg när vi var på bvc sist.

The Luckiest, jag håller med dig, är oxå anti-tröja o älskar bodysar! Jo men visst kan jag länka över de förra trådarna!

Tezz, vaddå bodyförlängare? fattar ingenting.

Lilla eldflugan, så jobbigt du har det :( Försåtr att det måste va hemskt frustrerande. Du har en jättefin o söt bebis som inte vill va glad... Har det kommit nyss? eller har det alltid vart så här? kram från mig med.
    Och du, skriv gärna av dig! Därför vi är här ju ;)

maxen, det där med amning varannan timme känner jag igen. Filemon är i sånna perioder ibland. Känns som man ammar för jämnan. Men går han upp bra i vikt eller?

• Xeni

Den där boken låter helintressant! Måste köpa!

Vet att man inte ska jämföra, men jag oroar mig lite över en sak. Filemon vill absolut inte stå... Tycker alla bebisar i denna åldern står stadigt med benen i knät, men när jag ställer Filemon så viker sig benen på honom :(

Igår var vi på BVC, Filemon hade gått upp mindre än 200 gr. Vägde nu 6200. Så det går inte direkt uppåt på kurvan. Växer på längden gör han. Är 65,5 cm. BVCsköterskan tyckte jag kunde ge ersättning på kvällen, för tydligen blir han inte mätt (är väl därför han vaknar massor på natten)

• Xeni

Tack alla för lugnande svar...

Roots, du sa att dina bröstkommit igång igen? Har du haft lite mjölk o nu har det blitt mer?

Froggy, haha hemskt hus ju! Och vad är det förena som bott där?? Galna i speglar eller??

Har börjat att ge Filemon tillägg på kvällarna. 100 ml får han o nu äntligen sover han bättre på nätterna.
    Ska börja amma oftare på dagarna så att mjölken kommer igång mer.

• Xeni

Puma. Jag förstår verkligen att du har det JÄTTEJOBBIGT och så frustrerande! Och jag vet hur det är som mamma när man får ta hela lasset själv... skittråkigt! man är ju 2 som är föräldrar! Jag o min sambo har haft det rätt tufft sen Filemon födddes. Han hade lite svårt att ta honom till sig, att hjälpa till, ja att vårt liv hade förändrats helt enkelt. jag blev ledsen och deppad då jag tycker det är otroligt viktigt att båda hjälper till. Visst, mannen jobbar o blir trött. men vi kvinnor då? Som har ett heltidsjobb (minst) med våra barn. Vi går inte o jobbar men vi får stiga upp på nätterna o mata, aldrig får vi äta i lugn o ro, och aldrig får vi lugna raster. Och vi får inte komma ifrån allt en stund.
    När jag på BVC fick fylla i ett papper 2 månader efter förlossningen om hur jag mådde så tyckte de på BVC att jag inte mådde bra. De skickade både mig o min sambo till psykolog där vi fick (får) prata. JÄTTEBRA! Det är så skönt att få prata av sig, få råd av en utomstående och sambon har bättrat sig betydligt! Säg till på BVC! De hjälper er! Lycka till Puma, vet vad du går igenom, och det ska inte behöva fortsätta så. Det är HANS barn oxå!

• Xeni

Impala, vet inte om det där pappret på BVC är obligatoriskt men jag tror det...
    Roots, tack för dina ord. Nej det kan ju bli liet kämpigt när vårt förhållande är så pass nytt, men tycker ändå vi känner varann bra o försöker prata så mycket vi kan.
    FroggyL, men varför kan du inte säga till din BVCtant att du mår sämre nu? eller du gillade väl inte eran BVCtant va? :S Jag tror verkligen ni borde prata av er. Nästan alla nyblivna föräldrar behöver ju hjälp på nåt sätt.
    Lurvan, härligt att du har en så förstående karl! Var glad för det ;)
    eldflugan, usch och fy så hemskt o skrämmande! Hoppas allt blir bra snarast möjöligt! Tänker på er!

• Xeni

Och Puma! Du måste göra något åt detta med problemet där hemma.... Låter ju skitjobbigt att du inte ens får gå på toa ifred!
    Förstår hur du menar att amn kan klara det själv men att man då lika gärna kan va ensamstående. Nej, ni är2 föräldrar o då ska båda 2 finnas där också. Hoppas allt ordnar sig. på vilket sätt du än gör.

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2