Hi hi, jag skulle ju hålla tyst, men det går ju inte när jag får nya frågor hoppas ni andra står ut med mig.
Hm, ja tänkte nog på någon annan, men om du säger att det var handtag som man drog upp, så vet jag vilken du menar. jag provade det där. Det funkar ju...men alltså, de där handtagen skulle inte jag vilja bråka med varje gång. De var både tröga och kändes inte alls bra, men det var ju min känsla...
Ja, vår stol har 5 lägen. Men stolen hamnade i vår bil så att det inte blev så mycket viloläge iaf, inte lika mycket som det är tänkt. De ska ju sitta i 90 grader, för att det ska va så säkert som möjligt.
Om ni åker snart, så hade jag valt att ha kvar babyskyddet, för ni åker ju ändå en ganska lång bit... eller öh..kanske inte..vart bor ni?
Vår stol köpte jag när det var rea på mekonomen, så jag fick 30% billigare. Men ord.pris är 3400kr, beroende på färg så kan det variera lite. Mekonomen har, och sen även Börjessons bil som ligger i Alingsås och på lite andra ställen. Babyproffsen har den inte. Gå in på be safe:s hemsida och kolla återförsäljare... mölndals vad det nu heter, vet jag har den också. men jag har ju inte koll på vart du bor...
Linnea satt också vingligt, men man ska dra åt bältet så att man skäms, (och helst lite till!), så då sitter barnet garanterat!
Ja, jag köpte de napparna. Vi kör vanlig flaska, och ger ersättning i den. Den funkar till välling, men grejen är väl att om du kör med andra flaskor också, så blir våra barn LATA. Jag testade 4:an med NAN, men då rann det alldeles för fort. Det rann utanför munnen, hon hann inte svälja. Välling testade jag med 3:an, men det gick ju så trögt. Tror att jag tyckte det mer än Linnea. Jag valde att ge bambino istället, och de lär ju sig så fort hur hårt de ska suga, bara du inte växlar mellan massor olika flaskor/nappar. Vi körde på 2:an jättelänge, alldeles FÖR länge, enligt vad som står på förpackningen, så jag tyckte det var läge att vänja henne vid "vanliga" flaskor. och det fixade hon superbra. Även om det inte kommer nåt när du håller upp och ned på, så lär han suga ut det som finns ur flaskan...
Hoppas jag inte skrev för otydligt nu. Känns lite virrigt ibland..
Lurvan83 skrev 2008-07-03 21:58:09 följande:Vad mena du va nackdelen i den stolen jag prata om? Fast det skyddet som va i den "växa" stolen, den kunde man dra upp handtag på sidorn å på så sätt bära med sig den!
Men den du har köpt har väl 5 lägen eller nåt va? Vart har ni köpt den? Pris? Max har precis nu i dagarna suttit helt utan hjälp. Liiite vingligt, men ändå väldigt bra. Men tror du då att det e för tidigt med en ny stol? Kan han bli trött i ryggen eller nåt när vi ska åka långt?
Har ni alltså nr3 på DrBrown? Funkar den bra till välling? Har ni den till ersättning oxå? Shit, vi har nr2( 3-6 månader tror jag?!) å när vi ger NAN2 i den å vänder uppåner så rinner det en hel sträle!!! Inte kosntigt att han sätter i halsen ibland! Så va det inte alls med semper... Men när vi nu då provade välling så kom det inte ens en droppe. Vi har wide neck, men en kompis som har den vanliga hade satt på en vanlig "napp" på den å det funkade tydligen bra! Får prova det imorn. Annars får vi ta oss till Trollhättan nån dag å köpa nya nappar till wide necken...Näe, nu babblar jag för mkt =) Har gått å blitt förkyld så jag ska nog krypa till kojs snart.