Vi som knipit färdigt del 2
Jag är också härinne ofta och läser men hinner inte alltid skriva!
Ebba är 3 månader gammal och sist vi var till BVC (den 14/4) så var hon 62 cm och vägde ca 5900g. Den fysiska utvecklingen går fort framåt och jag hinner knappt med. Förra veckan la hon sig på sidan en gång för första gången, i måndags var vi hos en kompis och Ebba låg i babygymmet tillsammans med hennes son och då vände hon sig igen på sidan och tog på kompisen. sedan ägnades tisdagen åt att träna att komma på sidan och en gång så rullade hon från mage till rygg! Igår så tränade hon lite men sedan så rullade hon runt flera gånger från mage till rygg. Hon orkar inte heller rulla från rygg till mage riktigt ännu men tränar det gör hon genom att rulla på sidan! Ebba börjar också somna allt tidigare för natten- tidigare somnade hon sällan förren närmare kl 01 men nu somnar hon runt kl 22-23 och någon enstaka gång har hon somnat ännu tidigare!
Ebba har också börjat tycka om att ligga på mage. Tidigare så skrek hon ju så fort hon hamnade på mage. Men jag tror det har att göra med att hon nu är så strak i nacken och kan hålla upp den bättre.
Vad gör ni på dagarna då?! Här är det fullt upp, vi går bl.a. på babysång och babymassage vilket är jättemysigt. Vi brukar också träffa kompisar, antagligen hemma hos någon eller på promenad. Nästa vecka ska vi också gå på barnvagnsbio för andra gången. Vi har också varit på öppna förskolan en gång. Vi har också gått på babysim men det fortsätter inte förren i höst.
Jag bloggar här på famileliv så där brukar jag skriva om vad vi gör om dagarna samt vad hon kan! Tanken är att hon ska få denna blogg när hon blir stor, det kommer ju bli en bok till slut eftersom jag redan nu skrivit över 25 A4 sidor:)