Inlägg från: The Luckiest |Visa alla inlägg
  • The Luckiest

Vi som knipit färdigt del 2

hej hej! Jag ska bli bättre på att skriva.. tappade bort den gamla tråden men nu finns ju denna :)
    Jag knep ju till nyårsdagen så idag är Nova 4 månader :P vet inte hur lång hon är eller vad hon väger (fick inte komma på 4 månaders koll för att hon växer så bra) lite tråkigt tycker jag men jag ska prova att väga henne här hemma så vet man ju ungefär! Idag ska stumpan få en smakportion av gröt, spännande så jag väntar bara på att hon ska vakna från sin lur =) någon annan som börjat ge sina små något annat än bröstmjölk/ersättning?
    Nova har kunnat rulla runt rätt så länge men hon tog en paus då det inte var alls kul ett tag. Förut rullade hon mest från mage till rygg men nu är det tvärtom som är favortiten :)
    Oj nu blev det långt!! =) men men

xeni: lägg gärna in en lista det skulle vara kul!

• The Luckiest

Nu har Nova fått sin gröt! Mums tyckte hon (tror jag) :) hon gapade iaf jättestort hela tiden o ville ha mer än hon fick, men det är ju en dag imorgon också! nästa projekt blir potatispuré men nu kör vi havregrynsgröt några dagar först!

• The Luckiest

mysens dagbok: vi har ju inte kommit så långt (gröten var ju köpt iaf) dom säger på BVC att det är det bästa med just gröt eftersom den innehåller massa vitaminer som ma missar om man gör själv. däremot tänker jag prova att göra potatispuré o sådant själv till att börja med o se om hon gillar det.

• The Luckiest

Nova väger 6.6 kg o har 62-68. Så snart nlir det inga fler bodysar. Hemska tanke men det är väl bara att vänja sig =) tycker det är bökigt eftersom det ofta blir en springa mellan byxor o tröja!

idag åt Nova potatis, ingen jätte-hit men hon gapade iaf =) får prova att blanda i lite mer bröstmjölk imorgon o se om det blir godare :P

• The Luckiest

puma: Ofta så hittar jag inte bodysar i större storlekar än 62 ibland 68. Jo jag håller ju med sig, det är tröja o byxor som är knöligt :)

• The Luckiest

Puma: nepp, är ofta jag ser jättefina bodysar som inte finns i större storlekar. Men jag kanske bor i en för liten stad :)

• The Luckiest

roots: Nej inte Nova, men jag brukar ofta ge henne efter hon sovit visserligen. vad gillar han potatisen? Nova gillade det inte, nu äter hon morot o det är mkt bättre :) vet inte vad vi ska hitta på som nästa steg! Någon som har förslag på något era små har gillat?

• The Luckiest

puma: ja jag har funderat på det, är bara rädd för att det ska vara stoppande. men vi får se =) du har inte märkt av om han blivit hård i magen av det?

jag har inte bytt ut något amningsmål utan ger bara smakisar utöver om man säger. tänkte gå igenom sortimentet rätt bra innan jag byter ut ett amningsmål mot ett riktigt mål mat. ska på föräldraträff idag med BVC o prata smakportioner så får se om man får lära sig något vettigt :)

• The Luckiest

eldflugan: stackare!vi tänker på er o hoppas att allt blir bra nu!

puma: ah okey.. nova har ju haft lite problem med bajsandet. ofta har det gått 12-14 dagar emellan. däremot så gjorde havregrynsgröten under o hon började bajsa varje dag igen! vilket var skönt pga att nova verkade ha ont i magen dom sista dagarna innan det äntligen kom.. men jag kan ju ge henne lite katriplommon till så blir det nog bra!

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2