Missfall trots att hjärtat slog...
Hej Fröken Joper
Känner igen mig när jag läser vad du gått igenom.
Har själv haft 3 missfall och fått vara med att se hjärtslagen men sen har något gått fel. Har tagit väldigt hårt både på kropp och psyke.
Efter det tredje missfallet fick jag och min man göra en utredning (tycker det är konstigt att du och din man/sambo inte fått göra detta) där det visat sig att alla värde var bra. En titthåls operation visade sedan att jag hade en mellanvägg i livmodern som troligtvis gjort att det inte funnits något utrymme för babisen att växa. Har nu blivit opererad två gånger (de fick inte bort allt vid första operationen) och på grund av min ålder (35) så har de skickat vidare mig till provrörsförsök. Jag har även gått till en homeopat som såg att jag hade lite försämrad hormonnivå, kan tyvärr inte säga om hopmeopat medicinen har hjälpt eftersom jag fick avsluta den när jag påbörjade provrörsförsök, men skulle vilja rekommendera dig att göra ett besök. Ska fortsätta med homepaten om jag blir gravid. Hon tror att det kan vara kroppen som inte klarar ut den förändring som sker när man blir gravid och då istället stöter bort fostret.
För tillfälligt håller jag på att ta spray 4 gånger om dagen och hoppas på att det sedan ska leda till att jag kan bli gravid. Men kommer så klart aldrig att kunna slappna av när man har varit med om så många missfall.
Hoppas att ni snart får kommer på utredning.