• Fröken Joper

Missfall trots att hjärtat slog...

Har precis gått igenom mitt fjärde missfall...Olycka!!
    Jag och min man har försökt få barn på naturlig väg i snart 7 år vilket har lett till 2 tidiga missfall (V.4 och v.8) och ett sent MA i v.18. När vi till slut blev tagna på allvar och fick hjälp upptäcktes det att jag väldigt sällan, ca 2ggr/år, har ägglossning. Jag fick äta tabletter och ta sprutor och en insemination gjordes. Det tog direkt! Vi blev glada men tog det försiktigt och var oroliga. Fick se ett hjärta i v.7 men på UL i v.9 levde inte "barnet" längre... Mitt 4:e missfall. Nu har jag i 2 av mina graviditeter sett hjärtat slå men ändå har det inte gått bra.. De säger ju att man har 95% chans men tydligen inte vi. Är det fler som varit med om detta och vet vad som kan vara fel? Kan lågt blodtryck, dålig blodcirkulation orsaka detta eller vad??
    Är så ledsen...

• Svar på tråden Missfall trots att hjärtat slog...
  • Fröken Joper

Tack för alla svar!
    Vi har gått igenom en utredning efter vårt tredje missfall. De gör ju inget innan och eftersom jag desutom har svårt att bli gravid tog det 6 år...
    Inga fel har hittats än. Kromosomprover, spermaprover osv... Men jag blir ändå osäker på blodet.
    Vi ska in och prata med vår klinik i nästa vecka men hon nämnde lite för oss när v fick missfallsbeskedet. I ena stunden sa hon att vi får titta närmare på detta och i nästa sa hon att upprepning är bästa medecin?!
    Men hon är bra och vi ska höra vad hon har att säga, vi var så ledsna då så vi vet varken vad hon eller vi egentligen sa...

• Fröken Joper

Tack alla som svarar!
    Jag beklagar verkligen allt som ni alla har gått igenom och känner ett oerhört stöd och förståelse hos er!

Toodels: Jag har haft mens men med väldigt långa och oregelbundna intervaller, allt ifårn 35-70 dagar. Jag har sökt för detta sen jag var 18 men bara fått kommentarer som "det är normalt", "så har många tjejer det och det är bara att acceptera" osv. Jag sökte hjälp hos en reflexolog som fick ner cyklarna till runt 40 dagar! Stort steg flr mig!
    Min läkare sa till mig att de cyklar som är runt 40 dagar har jag nog ägglossning men inte på de som är över det. Jag bildar för många små äggblåsor så ingen växer till sig och släpper...
    Men jag har trots det blivit gravid naturligt 3 ggr, vilket inte slutat bra...

Vi ska till vår läkare på onsdag och jag hoppas på hjälp, vet inte vad jag ska tro just nu, funderar över om de kan göra fler prover.

Har även hört talas om att et kan vara problem om man har olika blodgrupper, jag har + och min man -, men jag vet ej om det stämmer?

Svar på tråden Missfall trots att hjärtat slog...