No 'poo (hårvård utan schampo) och naturlig hudvård
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Rutintråden är fortfarande öppen om någon vill uppdatera/skriva in sig/läsa..
www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33281687.html
*tjatig & nyfiken*
Blev så sugen på att göra läppglans (utan att ha mycket alls hemma) så jag improviserade lite Blandade kakaosmör med ricinolja i en liten burk och lade i lite brunt mineralrouge i för att få chokladfärg..hehe..Blev faktiskt skitbra. Och dessutom smakar det nästan choklad.
Sedan gjorde jag en med sheasmör och ricinolja. I den lade jag en droppe eterisk olja och lite mineralögonskugga (mintfärg, dvs ljust ljust vitt/grönt). Blev jättefin färg och var även den superskön
Underbart att ha rosenvatten ståendes i en sprayflaska i kylen nu när vädret stundtals är kvavt Köpt pepparmyntavatten också (15:- i en persisk butik). Ska bli intressant att testa som ansiktsvatten det också..
mrs Elliott
Varför så provocerad..?
mrs Elliott
Det är inte ditt avslut med No´poo:ande jag ifrågasätter; utan din inställning och attityd. Du skriver ju som ett provocerat barn Hur blev det så..?
Jag vet att vi varit inne på detta innan men:
Jag har hittills alltid köpt kokosolja från Crearome (love it!) men köpte en del grejjer i indiska samt persiska butiker nu sist, så jag passade på att införskaffa denna:
www.familjeliv.se/hem/spiritsinlove/galleri.php
Jag vet ju att den är sämre än Crearomes, men vad är det egentligen som skiljer? Varm istället för kallpressad? Ja, den doftar ju ingenting..Men det är ju ändå ren 100% kokosolja..
Blir dyrt att köpa Crearomes hela tiden, så jag kör med denna nu ett tag..
Ja..vad är egentligen skillnaden rent egenskapsmässigt?
mrs Elliott skrev 2008-07-17 14:29:31 följande: