Ja tyvärr så tappar många hår när de blir medisinerade med Thacapzol.
Hur fort det går att få rätt dos på Levaxinet är väldigt indeviduelt vissa tar det bara 2-3 månader & mig tog det nästan 2 år för.
Om det är svårt att bli gravid skulle jag svara Nej på det tog 5 ordenliga försök efter att jag fåt värdena ok
Angående det där med MF & fosterpåverkan så sa min läkare att hade man OK värden så hade man samma förutsättningar som en "Frisk" person
Påverkningen på fostret är bara om värdena är så dåliga att inte ens fostret kan ta det den behöver något avvikande värden innebär bara att fostret tar det det behöver och man själv får mindre (Kan må sämre) Men är man under behandling så ska man inte behöva oroa sig
Ser man till att ta brov var 4-6 vecka hela graviditeten så ska allt gå bra sa du se.
Kana och Kickorna skrev 2008-07-14 22:21:15 följande:
Hej alla sköldisarJag har också hyperthyreos, Graves sjukdom.Läste något om att man tappar hår efter op, stämmer det? Ska operera mig i sept och sedan börja äta levaxin. Har behandlat mig med thacapzol sedan april. Är det svårt att bli inställd på rätt levaxindos?Är det svårare att bli gravid efter op då man äter Levaxin och om man blir gravid är det större risk för mf då? Finns det stor risk för att få barn med sk. utvecklingshandikapp?Varför och när kan levervärdena påverkas?Jag hinner inte läsa igenom hela tråden nu.Tacksam för svar.