Mi76 skrev 2008-06-30 12:45:24 följande:
Hej! Får man fråga vilka symtom ni hade innan ni upptäckte detta??Kan man ha detta fel utan att tappa vikt???Tack
Det beror på vilket problem man har med sköldkörteln. Jag har hypo (kroppen går på lågvarv) och var extremt trött, frusen, seg, irriterad och sur, trögtänkt, värk i kroppen samt viktuppgång. Några veckor innan jag fick min diagnos började jag snarka så mycket att jag och mannen fick sova i separata rum, jag fick torr hud, svullnad kring ögonen och under hakan, ännu mer långsama rörelser och grymt ont i kroppens alla muskler och leder.
Har man hyper (kroppen går på högvarv)blir man darrig, svettas lätt, viktnedgång, man kan få hög feber, värk i kroppen mm
Soffeli: vad jag längtar tills den dagen jag orkar göra en massa saker igen. Fattar eg att jag fick så mycket gjort som jag fick under tiden jag var sjuk. Fast å andra sidan så fattade jag ju inte att jag var sjuk så jag gick väl på ren jäkla vilja.
Trollet: ahh känner igen mig, vi städade lite här hemma igår och idag är jag helt slut. Grattis i efterskott förresten
Emma3: tänkte på det där med vikten, har du ändrat på något sedan du började äta levaxinet? Som jag fattat det hela borde du inte gått upp på grund av det utan tvärt om. Men har du ändrat på något omedvetet så kan det påverka. Själv blev jag bara tröttare och tröttare och orkade till slut inte röra på mig = att jag gått upp i vikt. Kan det vara så att du efter diagnosen faktiskt känner hur trött du eg är och omedvetet väljer att inte göra de där jobbiga sakerna som tog energi? Kommer du inte på vad som hänt hade jag nog pratat med doktorn i ditt fall. Själv har jag gått ner 1,5 kg den senaste tiden och känner att det kanske börjar röra på sig. Längtar till den dagen jag orkar gå en lång promenad i rask takt och njuta av den.
Sköt om er tjejer och ni killar, som läser men inte skriver här