• Nufsan

Problem med sköldkörteln? Del 9

Hej Miss M

Här har du en som inte mår så där jättebra! Tog nya prover i fredags så jag riktigt längtar tills jag får svaren på dem...... på sätt och vis så hoppas jag att de ff är dåliga, iom hur jag mår, men samtidigt så vill jag ju att de ska ligga bra så kroppen börjar fungera ordentligt igen!

Förstår att du är nervös inför operationen, helt normalt, men jag hoppas att du får säga samma sak som alla andra sen!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Nufsan

am zandra, påverkas era tester av strejken?

Jag pratade med sköterskorna när jag tog provet och de får svaren från kemlab precis som normalt, vilket känns skönt för sist tog det 2 dgr så imorgon em ska jag ringa och höra om de har kommit in!

♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • Nufsan

Idag fick jag mina provsvar, tog proverna i fredags.

Jag ligger jättebra i värdena, men mår ändå pyton.

TSH 1,2 och T4 15.... bara hoppas jag blir pigg snart och slipper värken i min kropp bland annat!

• Nufsan
    Ia 70 skrev 2008-05-26 21:59:41 följande:
    Nämen hej, e du oxå "en sån där"Jag har ätit Levaxin sedan sonen föddes för 11 år sedan. Efter Leias födelse sabbades den helt...Äter nu 150 mg Levaxin/dag o ligger nu på TSH värde 1,1 vilket ska vara bra. Mår bra (utom att jag fortfarande har lite ångestproblem vissa mornar)
    Hej tjejen!

Mitt Tsh ligger nu på 1,2 och jag mår inge bra, men förmodligen tar det ett tag innan kroppen är i balans efter att ha legat på 96 i Tsh.

Din fråga vet jag tyvärr inget om... är alldeles för ny på det här!

Kram
  • Nufsan
    Ia 70 skrev 2008-05-27 09:05:26 följande:
    Oj 96!!! Jag hade 12 eller va det 14 minns inte riktigt o bara det var högt...Ja det tar tid innan kroppen kommer i balans o resultat märkts, tråkigt att du mår sååå dåligt! *kramar om* Hoppas att det snart vänder!
    Ja det var rätt högt! jag hoppas också att jag snart mår bra och att jag kan få igång förbränningen så jag kan gå ner lite i vikt också, vill ju ner efter grav. med Jonna!
  • Nufsan
    Pucko Buffy skrev 2008-05-27 12:17:20 följande:
    Ia 70 skrev 2008-05-27 09:05:26 följande: Hehe.. vad olika vi är.. jag har oxå fått min diagnos nyligen och mitt TSH värde var 200... och visst mår jag dåligt, blir trött lätt och har ont i kroppen. Men jag har nog vant mig vid att må skit en längre tid så jag tycker nästan att jag mår bra efter att ha fått sova en massa... hmm undra hur det blir när mina värden är ok igen...se verkligen framemot det... att orka igen Fast som jag förstått det hela så tar det tid innan kroppen återhämtat sig och man känner sig bra även om värdena är på topp. Det är bara å ge det tid och inte förvänta sig för mycket av sig själv. Jag äter oxå den lägsta dosen än så länge och enligt läkarna kan jag först förvänta mig förändring om någon vecka. Jag har dock märkt att min magvärk har försvunnit efter några dagars behandling, men resten av symptomen är tyvärr kvar. Ni som har höga värden på TSH har ni blivit sjukskrivna eller jobbar ni på som vanligt?

Oj, ja förvänta dig inte att bli pigg på ett bra tag. Jag min nöt trodde man blev pigg så fort värdena var bra, men så är inte fallet!

Värst för mig är inte tröttheten utan att jag har sån värk i mina leder och jag har troligtvis även utvecklat reumatism mitt i all skit

Jag är sjukskriven för att jag inte orkar bära min bebis!

• Nufsan
    Pucko Buffy skrev 2008-05-27 13:57:24 följande:
    Nufsan: fyy vad tråkigt... reumatism är inget att leka med. Nä jag förväntar mig inte att bli frisk så fort. Jag blev sjukskriven direkt. Jag har oxå ont i kroppen och idag är en riktig skitdag. känner att jag snart blir tokig på den här värken. Alvedon hjälper inte alls och ipren bara en liten stund. funderar på om man kan få något starkare utskrivet... fast det kanske inte hjälper det heller. Jag tycker det är frustrerande att vilja massa men inte orka plus den här jäkla värken som tar musten ur en bara den.Tror jag ska skrika lite.... GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH HHHHHH....mmm lite bättre faktiskt
    Haha, skönt att skrika av sig

Vart sitter din värk? Känner du av stelhet och att du har ont under fötterna?? Jag kan knappt gå när jag suttit stilla en stund och min vänstra handled värker satan

Ska nog skrika lite jag också, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh

Det jag har märkt mest är att jag är väldigt "apatisk". Tar mig lixom inte för mig saker och ting och är väldigt väldigt vimsig och disträ!
  • Nufsan

MIJV, skönt å höra att det gick bra! Hoppas du får komma hem snart!

Pucko Buffy, känner igen mig såååå mkt! Jag har också varit arg på mig som inte tog mig iväg till läkaren på en gång! Att resa mig upp från golvet med min bebis är helt omöjligt och jag är sååååå stel. Det knakar i varje led och jag känner mig som 85 år

Ia70, ja visst är det hemskt när man blir så där pluffsig... jag lider jag med! Jag har idag köpt vätskedrivande och jag hoppas att jag iaf kan bli av med mitt vatten jag har i kroppen!

Beccisen, det låter som du är undermedicinerad. Hoppas du får svar på proverna snart!

Bröderna Bus, bra att du ventilerar

• Nufsan

luckystar, jag tycker du ska ringa!

• Nufsan
    augustibruden skrev 2008-05-29 12:18:02 följande:
    Jag är inte så haj på detta eftersom jag inte har haft problemen så länge men jag har en dum fråga:Läkaren sa att jag har underproduktion av sköldkörteln och att mina värden låg på TSH 4,4. (T4 på 11)Efter att ha ätit Levaxin i några månader har värderna minskat till 2,3 och jag ska ner lite till tydligen. Betyder inte det att jag hade överproduktion?
    Nej värdet ska ligga inom 0,4 - 4,0 och man säger att man mår bäst om man ligger på runt 1,0. Själv har jag 1,2 och mår inte alls nå bra, men jag har inte haft det så länge heller så det kanske tar ett tag innan det rättar till sig!
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9