trollet83 skrev 2008-06-12 14:28:39 följande:
Hej!Hittade precis denna tråd...jag fick diagnosen hypo för ca en månad sedan, en vecka innan vi skulle flytta ungefär..hade inte alls tänkt på att symptomen kunde bero på detta då jag naturligt var trött, seg , frusen mm efter graviditeten med sonen samt att ha en bebis inte precis gör än pigg..äter nu levaxin o ska ta nya prover i augusti i mitt nya landsting..har dessutom diabetes typ 1 vilket verkar vara vanligt att man får problem med sköldkörteln också då.
Välkommen trollet83. Vi fick nog diagnos ungefär samtidigt. Jag fick min samma vecka som jag skulle åka på weekend till Stockholm med min man.. Den helgen rasade allt och jag var inge roligt sällskap
Har inte hört att det är vanligt med problem med sköldkörteln om man har diabetes sedan innan, fast det är nog väldigt induviduellt. Däremot är det jättevanligt att man får problem om man varit eller är gravid. Du har säkert på grund av din diabetes varit extra utsatt då diabetes oxå är en ämnesomsättningsrelaterad sjukdom om jag fattat allt rätt.
Hur låg dina värden? mina var ordentligt höga enligt läkaren, dock slapp jag inläggning på sjukhus. Saken var den att jag fattade inte riktigt vad som var fel, dvs att jag var sjuk.. trodde det var vanlig vårtrötthet och psykiskt betingat då det varit en jobbig tid för familjen med dödsfall och så.
Hur mår du nu? Och vilken dos går du på? jag går på den lägsta än så länge. Jag har heller inte märkt så mycket skillnad än, mer än att jag orkar vara uppe lite längre. En längre promenad finns inte på världskartan och jag känner mig fortfarande som ett skrutt. Någon ny tid för provtagning eller återbesök har jag inte heller fått, så jag hoppas höra av doktorn i nästa vecka. Annars får jag väl ringa och höra mig för vad som är på gång.
Hoppas du mår bättre än mig, för det är jobbigt med en liten och flytta i samma veva tar på krafterna. Kram /PB
Till er andra.. känner med er som är jätteöverviktiga det är inget roligt alls. Jag väger en del för mycket och hoppas att jag ska gå ner det när jag väl orkar börja röra på mig mer igen.
Kram på er/PB
Mojje: prata med din gyn och förklara att du känner dig förvirrad och osäker på grund av de olika svaren du får av vården. Antingen får de kontakta varandra och prata igenom vad som är bäst för dig eller så får de komma överrens vem som ska sköta dina provtagningar och behandling. Jobbigt att få olika svar. Fast försöker du bli gravid så är det nog gyn du ska följa. De har nog bättre koll på den biten än en husläkare. Men det är min åsikt och bäst är nog att prata igenom med läkaren.
Lycka till, kram PB