• Miss M

Problem med sköldkörteln? Del 9

Solskensbullen Ja planer på barn finns det men inte preis nu, men får ju ändå inte skaffa än..och som sagt hade jag tagit jod hade jag varit tvungen att vänta ännu längre. Men sen kommer vi inte skaffa på en gång det är mer det här att vara tvungen att avstå som jag inte tyckte om för då har du inte valet själv.

Angående värdena så sa min kirurg att det kommer ta flera månader innan de är stabila, och mår jag inte bra, är för trött eller går upp i vikt ska jag höra av mig om två veckor annars är det blodprov om en månad som gäller. Men värdena ska ligga så normalt som möjligt innan op, varför vet jag inte men kan tänka mig att det har att göra med den omställning kroppen ska göra efter op.

am zandra tänkte bara säga angående de 90 dagarna för mig blev det att jag fick träffa kirurgen strax efter de 90 dagarna gått ut men op blev inte förän efteråt, och då var jag ändå högprioriterad så det är inte nödvändigt att op blir inom dem.

• Miss M

fröken freja

Vet inte vilken variant du har av struma men...att vara varm och svettas kommer med köpet. När jag medicinerades första gången lämnade jag prover varje vecka under flera månaders tid. Sen varannan och ja du förstår ju längre tiden gick dessto mer sällan

• Miss M

NinnaBus precis så var det för mig medicinering första gången i ca 18 månader sen återfall och operation.

• Miss M

Nufsan Jaha det var så du menade..ja jag fick ju stänga av produktionen först och sen tillsätta levaxin. Så man behöver inte ta bort den för att äta det..men man tar inte enbart Levaxin eller börjar med det.

• Miss M

Plastic Angel min kirurg sa till mig att när jag blir gravid måste jag på en gång säga till så prover tas samt att hon sa att dosen kan behöva ändras många gånger under en graviditet så nej som jag förstått det är det inte alls säkert att du ska ligga på samma hela tiden.

• Miss M

Är inte myrkryp teckan på att kalciumnivån är ur balans?? För nu när jag opererades tog de prover på mig flera gånger under den följande natten samt två dagar efteråt och ska ta det igen om ca två veckor då det är bisköldkörtlarna som rubbats.(Nu rotar de ju iof mycket i en vid op och risk man stör dem) De sa det var jätteviktigt och jag hade inte fått åka hem om de värdena inte var bra...och symtomen på det var stickningar krig mun och i ben och händer...så är det något man kan drabbas av även om man inte har gått igenom op???

• Miss M

MIJV jag opererades själv nu den 4:e juni, hur har det stängt ditt snitt?? Och känner du dig som dig själv igen?

• Miss M

MIJV såg du frågade om bebisverkstad, min kirurg bad mig vänta ett par månader så de kunde kontrollera att värdena var normala och jag hann bli mig själv lite mer igen. Kirurgen sa nämligen att om man inte har normala värde är det större risk för misfall för att kroppen stöter bort det då den inte är som den ska.

• Miss M

MIJV tack o lov klarade mina bisköldkörtlar sig..och kan säga att då jag inte tycker om sjukhus tog jag bondpermis redan andra natten men fick lova att åka in om jag kände ngt..så hade aldrig stått ut amed tt vara tvungen att vara där en vecka.

• Miss M

MIJV det känns ok, jobbigt att man är ledsen och nere men humörsvägningarna är inte lika kraftiga i alla fall. Var så väldigt arg hela tiden innan op och det är skönt att slippa..men nu ska man vänja sig vid sitt nya jag. Men längtar tills jag är mig själv helt igen.

Jag blev klistrad istället så har helt sluppit bandage, skönt i denna värmen. Nu har klistret börjat flagna lite i kanterna så det ska bli intressant att se hur det blir, men det kommer nog läka bra.

• Miss M

PlasticAngel intrycket jag fått är att det kan ändras rätt snabbt, med tanke på att kirurgen uttryckte sig på ett ungefär så här..att så fort gravtestet visat positivt skulle jag höra av mig. Men nu blir det inte barn för oss på ett bra tag ännu.

• Miss M

blombukett verkar som jag haft tur min operation tog 4,5 timme just pga samma orsak, men det var väntat av kirurgen..och både rösten och bisköldkörtlarna klarade sig.

Har gått från att vara väldigt arg innan op till att vara nere och ledsen..men svägningarna är inte lika kraftiga..så i det stora hela mår jag bättre men det kommer ta lång tid innan jag är mig själv helt och hållet.

• Miss M

blombukett eller ja anledningen till att min op tog tid var pga väldigt mycket ärrvävnad..om det nu är samma sak som ditt???

• Miss M

blombukett Enligt kirurgen har min struma börjat med en inflamation (hade jag inte en aning om) och när kroppen bildade antikroppar och väldigt många sådana bildas det ärrvävnad i sköldkörteln..och ja eftersom där var mycket antikroppar så blev det mycket ärrvävnad.

Nej jag var väldigt trött var sövd mellan 6-7 timmar så det är nog inte så konstigt kunde dessutom prata direkt..lite whiskeyröst kanske men den försvann snabbt. Mådde illa när jag rörde mig och var yr men annars inga problem låg bara på uppvaket och undrade när jag skulle få komma upp på avdelningen och träffa sambon. Vet inte om jag hade tur eller om kirurgen var skicklig..men det lutar åt det senare.

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9