Inlägg från: Lönnemåla |Visa alla inlägg
  • Lönnemåla

Problem med sköldkörteln? Del 9

Hej alla!

Sitter här med dåligt samvete eftersom jag inte kollat mina värden på två år. Hm kanske dags att ta itu med det. Jag har underproduktion och det utlöstes av min första graviditet för 8 år sedan. Vi har denna sjukdommen i vår släkt, min mamma, min syster, min moster min mammas kusin, min mammas faster och min morfar hade den när han levde. Men det är bara jag som har underproduktion.

Kanske dags att ta mina prover.....

• Lönnemåla

Hej igen!

Nu hoppar jag in igen med lite frågor:

Hur vanligt är det att dosen ändras under graviditeter?
    Är det någon som ej fått den ändrad?
    Vad är påverkan på fostret om det inte ändras?

Anledningen till att jag frågar är att jag under mina snart 8 år som diagnosticerad aldrig fått min dos ändrad. Har lite funderingar nu då jag ska ta mina prover (har ju inte gjort det på två år). Känner mig väldigt apatisk, har ingen ork eller lust med något men känner mig inte deprimerad. När jag är på jobbet så far jag fram och tillbaka som en skottspole och kan inte sitta still och sen när jag kommer hem så är det som att punktera en ballong. Har ett taskigt humör och blir lätt arg. Jag har hypo.

• Lönnemåla

Soffeli: Jag har genom gått två graviditeter med fullt friska barn utan att ändra dosen. Var bara nyfiken eftersom det skrivs så mycket om dosändring i början på grav. Ska som sagt kolla mina prover nästa vecka och återkommer då om det finns fler frågor.

• Lönnemåla

Har idag tagit mig i kragen och tagit mina prover så nu väntar jag bara på provsvaren.

• Lönnemåla

Jag har fått mina provsvar idag, TSH ligger på 1,9 och T4 på 18. Ska återkomma i augusti och ta nya prover. Är så osäker på vad det är som spökar. Har kommit helt i obalans, på jobbet kan jag inte sitta still det kryper i kroppen på mig och sedan när jag kommer hem vill/orkar jag ingenting.

Pucko Buffy skrev 2008-07-07 08:48:05 följande:
    ... Har du fått svar än?
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9