Inlägg från: kev2004 |Visa alla inlägg
  • kev2004

Problem med sköldkörteln? Del 9

Hej.
    Fick oxå veta av en slump att mina sköldkörtelvärden inte ä r som dom ska...
    Hur länge kan man har gått med detta...
    Hursomhelst känner jag inte av några symtom förutom isåfall att jag är väldigt uppe i varv och sökte för min magkatarr som jag har haft i 10 år...
    MEN senaste veckan har jag sån fruktansvärd huvudvärk... kan det ha med detta att göra??
    Nån annan som har haft det?

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Kevin & Théa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • kev2004
    Ippesmamma skrev 2008-06-24 21:59:15 följande:
    Kan stress känslighet vara ett av symtomen för sköldkörtel problem? Får huvudvärk så fort jag "tänker" lite för mycket och ska skynda med något. Känner även att det blir jobbigt när det händer för mycket omkring mig, kan inte riktigt sortera, glämmer saker, hittar inte ord mm mm (har andra symtom oxå som jag vet stämmer in på sköldkörteln.)
    det är väl dom symtomen jag har... Jag sökte för magkatarr... stressar upp mig hela tiden och humöret går upp och ner... Det är väl dom symtomen jag kan tänka mig att jag har, men samtidigt har jag varit sån så länge jag kan minnas
    Därför undrar jag om man kan gå med detta länge.
  • kev2004

Men vänta lite här nu...
    Går man upp kilon när man får levaxin?
    Jag har alltid varit "smal" utom under mina graviditeter då jag har gått upp ca 30 kg varje gång. Har aldrig behövt göra nåt för att gå ner dom igen, men nu ligger jag lite under mot vad jag brukar göra. Kommer jag att gå upp en massa sen då??
    Eller till min normalvikt?

• kev2004

Men vänta lite här nu...
    Går man upp kilon när man får levaxin?
    Jag har alltid varit "smal" utom under mina graviditeter då jag har gått upp ca 30 kg varje gång. Har aldrig behövt göra nåt för att gå ner dom igen, men nu ligger jag lite under mot vad jag brukar göra. Kommer jag att gå upp en massa sen då??
    Eller till min normalvikt?

• kev2004
    3barnsmor35 skrev 2008-06-25 21:28:21 följande:
    Jag gick upp av Hypon, gått ner av Levaxinet.
    fast det är då man går upp va? Jag har väl det motsatta när kroppen går på högvarv
  • kev2004

Jag har oxå dubbla symtom??? Man blir ju helt snurrig av detta...
    Jag fryser, men jag går inte upp i vikt.
    Jag är stressat i hela kroppen, fast det har jag varit i 14 år.
    Tappat mycket hår har jag gjort i ca 10 år, alla som ser det säger att jag tappar ornomalt mycket, men jag har långt hår och det är inget som syns...

Idag har jag lämnat massor av prover och ska till medicinläkaren på torsdag, ska bli spännande att höra vad hon säger... och få svar på alla mina frågor

• kev2004

svaret på mina prover var det ena 0,02 eller 0,002 och det andra 48.
    och jag har inga symtom??

• kev2004

I tisdags började jag att äta Thacapzol...om 2 veckor ska jag smygstarta med levaxinet oxå... nån som har erfarenhet av detta?
    Jag som knappt hade symtom av min hyper innan har fått symtom nu av dessa tabletter i form av hjärtklappning till tusen... och känner mig ännu mer stressad
    När märker man att man börja gå upp i vikt?
    Med tanke på att jag alltid har varit "smal" så ligger jag säkert normalt ganska högt inom det normala gränsen och nu är den sänkt till max eller?

• kev2004
    Banzai skrev 2008-07-13 11:12:55 följande:
    Beklagar & skickar massor av kramarÄven kramar till er dotter urs vad trist hoppas hon tillfrisknar snabbt
    Ja jag har oxå känt av hjärtat som slår hårt innan, men fick oxå tabletter för det innan, tänkte att man inte skulle behöva äta dom nu...
    Har du gått upp mer än din normalvikt nu? Står ju att det lätt kan bli lite för mycket uppgång...
    Och hur länge sedan var det du började med dina tabletter?
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9