• eija

Problem med sköldkörteln? Del 9

Igår fick jag veta mina provsvar, har hypothyreos.. TSH låg på 3,3 (aldrig haft så lågt tidigare:) T4 var 18 och T3 låg på 4,9. Är det någon som vet vad T3 ska ligga på? Är trak samma som T3?

• eija

Hej allihopa! Jag undrar hur ofta ni brukar ta era sköldkörtelprov när ni haft "normala" värden? Nu sist, i början på maj låg mitt TSH-värde på 3,3 (äntligen normalt:). Så jag undrar när jag kan vänta mig att bli kallad till vc för provtagning igen.. Det gäller att jag har lite "koll" själv på det så det inte glöms bort;)

• eija

Hej allihopa! Jag undrar om någon här har tagit antidepressiva/ångestdämpande nå´n gång och tror att det är de som kan ha orsakat sköldkörtelrubbningen? Jag har panikångest och har tagit medicin mot den i omgångar.. Min hypo (underfunktion; TSH 19) upptäcktes oktober -07, hade då ätit medicinen (antidepressiv/ångestdämpande) i drygt 1 år. Men det kan ju lika gärna vara min senaste graviditet som orsakade hypon, svårt att veta.. Sista barnet föddes våren -04. Nu har jag fått tillbaka min panikångest och mår riktigt dåligt emellanåt, så jag funderar på att börja med medicin igen (haft uppehåll ett halvår). Men då är jag också rädd att "hypon" kan bli värre, nu när jag äntligen ligger inom normala värden (TSH 3,3).. Det är svårt att veta hur man ska göra!

• eija

Hej allihopa! Förlåt att jag bara "hoppar in" i tråden såhär, men jag måste bara få fråga er som äter Levaxin vilken tid på dygnet ni tar det? Jag äter 100 mikrogram Levaxin/dygn och har hela tiden tagit dem "mitt på dagen", ca 12.00. Är det bättre att ta dem en viss tidpunkt eller har det ingen betydelse?

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9