Problem med sköldkörteln? Del 9
HejHelt ny här i den här tråden... hoppas jag får hoppa in
Lite bakgrund. Precis haft mitt andra missfall, den här gången med tvillingar i vecka 10... (MA), hade för ca 5 månader sen ett tidigt MF i vecka 5...
Är helt förtvivlad och fått göra lite blodprover redan nu, slipper vänta till ett tredje missfall... ett av proverna rör just sköldkörteln och det andra var kardiolipinantikroppar...
I alla fall, har fått svar på det första, sköldkörtelprovet, mitt värde låg på 5,5 vilket innebär att det ligger över 4.... vilket innebär att de skickade mig vidare på någon mer koll...
Jag är helt grön i det här ämnet... Hjälp mig lite, är det någon fara med ett värde på 5,5? Behöver man medicineras? Stämmer det att man då helst ska avstå från att bli gravid 1-2 år?
Jag blir så arg... förstår inte varför de inte gjort det här provet mycket tidigare... jag är väldigt smal, har antagligen väldigt hög ämnesomsättning, har försökt gå upp i vikt i många år, men inget hjälper... jag har haft hjärtklappning ofta, haft "kort stubin"... långa menscykler med utenbliven ägglossning (äter Pergotime) ja, många av de symptom som stämmer in på det här med en överaktiv skölkörtel... men ingen doktor har någonsin gjort detta enkla blodprov!
Hoppas ni kan svara på mina frågor...
Kram