• Ia 70

Problem med sköldkörteln? Del 9

Nufsan skrev 2008-05-25 22:45:01 följande:
    Hej Miss MHär har du en som inte mår så där jättebra! Tog nya prover i fredags så jag riktigt längtar tills jag får svaren på dem...... på sätt och vis så hoppas jag att de ff är dåliga, iom hur jag mår, men samtidigt så vill jag ju att de ska ligga bra så kroppen börjar fungera ordentligt igen! Förstår att du är nervös inför operationen, helt normalt, men jag hoppas att du får säga samma sak som alla andra sen!
    Nämen hej, e du oxå "en sån där"

Jag har ätit Levaxin sedan sonen föddes för 11 år sedan. Efter Leias födelse sabbades den helt...Äter nu 150 mg Levaxin/dag o ligger nu på TSH värde 1,1 vilket ska vara bra. Mår bra (utom att jag fortfarande har lite ångestproblem vissa mornar)
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Ia 70

Jo glömde säga att jag åt 150mg som högst under graviditeten med Leia så jag vart förvånad när jag fick gå ner till 75 o sedan upp till 150mg. Är det normalt efter en förlossning att värderna e lite upp o ner??

• Ia 70
    Nufsan skrev 2008-05-26 22:59:02 följande:
    Hej tjejen!Mitt Tsh ligger nu på 1,2 och jag mår inge bra, men förmodligen tar det ett tag innan kroppen är i balans efter att ha legat på 96 i Tsh.Din fråga vet jag tyvärr inget om... är alldeles för ny på det här!Kram
    Oj 96!!! Jag hade 12 eller va det 14 minns inte riktigt o bara det var högt...Ja det tar tid innan kroppen kommer i balans o resultat märkts, tråkigt att du mår sååå dåligt! *kramar om* Hoppas att det snart vänder!
  • Ia 70

Förstår att Ni har det tufft med dessa värden som ni har/har haft. O just det där med att inte ha ngn lust att göra saker känns igen, de e lisom inget Gooo i en. Jag var ofta frusen med på em/kvällarna.
    Men har vart besparad värken.
    Det som e jobbigt nu e att efter att ha gått ner alla kilon så har jag gått upp en massa igen o HATAR min kropp, som e sååå pluffsig (tycker jag i alla fall) Provade en Bikini i dag på H&M men den åkte av snabbare än kvickt. Vad ledsen jag blev...såg för djävlig ut rent sagt (inte lättare med åldern heller)

Skriker lite jag med GaaaaaaaaaaaAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAAAA!!!!!

• Ia 70
    Alfredboy skrev 2008-05-30 09:24:34 följande:
    Jag var på inskrivning hos bm i onsdags och då meddelade hon att proverna jag tog för över 2 veckor sedan inte var på topp. GRRRR...VARFÖR, VARFÖR ringer de inte då direkt så att man får ändra så fort som möjligt. Jag bad att få veta provsvaren och det var TSH som låg lite för lågt, 0,34 låg det på, och T4 låg på 15,2....Alltså hade T4 sjunkit sedan jag blev gravid och TSH hade alltså också sjunkit. Läkaren på Mvc ville då sänka min levaxindos från 125 mg till 100 mg....Jag blir tveksam eftersom T4 hade sjunkit, och dessutom är det väl vanligast att man får HÖJA dosen när man är gravid???? Vad tror ni, värdena är ju inte helt åt skogen, men det kanske blir ännu värre om jag inte sänker? Jag får väl helt enkelt göra som läkaren säger, det värsta är att hon verkar ha noll koll och vet knappt vad detta är för sjukdom, hon följer bara referensvärdena, som visst säger att TSH ska ligga mellan 0,4-10 under en graviditet......Låter sjukt högt med 10 om jag får säga min åsikt....Hmmm....
    Hmmm det vanliga brukar ju vara att man får höja? Jag fick höja fr 100 till 150, vilket jag fortfarande ligger på även efter senaste grav.
    Förstår din oro, de e ju viktigt både för dig o bäbis att det blir rätt så att lill* får rätt näringsintag o så. Be o få ett prov till o ett nytt utlåtande, när jag tar prover hos min nya läkare får jag svar redan efter ett par dagar...Lycka till!!
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9