Inlägg från: Bröderna Bus |Visa alla inlägg
  • Bröderna Bus

Problem med sköldkörteln? Del 9

Hej Mojje!
    Vad är ditt T4 då? Mitt TSH hade oxå sjunkit sist, 0,09... T4 8,3.
    Min dr är pensionär halvtid så jag ska ta nya prover om ett par veckor.
    Jag har oxå ätit samma dos levaxin länge, 16 år jag med faktiskt!
    Helt plötsligt efter en (misskött) förkylning har allting hamnat i olag & jag är så uppgiven!!
    Hade din läkare nån förklaring till att det blivit såhär? Äter du lio? Det har jag fått nyligen men inte blev det nåt bättre för det...

• Bröderna Bus
    Svar på #27
    Mojje71 skrev 2008-04-28 22:06:59 följande:
    Bröderna Bus;Vad sa din läkare om dina emotsägelsefulla värden och situationen i sig?Vad är lio?Kan en förkylning vara orsaken?
    Lio är hormonet T3, ibland behövs även det om man inte blir bra på levaxin... Jag har läst att en kraftig virusinfektion kan utlösa skk-sjukdom, i mitt fall tror jag att det var så men när jag först blev sjuk för många år sen tror jag det berodde på en misskött halsfluss. Jag åt inte upp min pencillinkur för jag skulle ut & festa... *Ung & dum* Jag tror även att p-piller inte vá bra för mej... När jag tänker efter så hade jag ofta halsfluss när jag var yngre.
    Min dr säger inte så mycket, han är dötrött på mej... Sist sa han att han skulle skicka mej till nån annan för han vet inte vad han ska göra med mej! Han är överläkare på medicinmottagning!! Har lärt mej nu på www.thyroid.se att TSH kan sjunka när man tar lio så jag får väl göra som jag gjort över 1 år nu: Vänta & se!!
  • Bröderna Bus

Ha, ha, Mojje 71, pratar vi med varann i 2 trådar?!
    Vad låg ditt T4 på då? Mitt TSH är ju på (knappt mätbara) 0.09, T3 har bara tagits en gång, i sommras & det vá då 3,8. Min dr var ju fundersam eftersom BÅDE TSH & T4 sjunkit... Han trodde INTE att jag var övermedicinerad för då skulle inte T4 ha sjunkit enligt honom.

• Bröderna Bus

Mojje: Jag fick lio när TSH var 8,7 & T4 8,3. En månad senare hade båda värdena sjunkit, han visste ju inte varför & ville ta bort lio. jag ville ge det en chans till och sänkte dosen till hälften. Sen läste jag att lio kan sänka T4 fast en del läkare sänker levaxin när de tillsätter lio!!! *Rörigt*
    jag är så fruktansvärt trött på allt!
    Vad fick du för recept? Jag hoppas på att få ta nya prover till veckan, har sagt till dr att jag vägrar en sommar till som den 2007...
    Hur mår du? Jag har absolut ingen matlust, "konstigt" högeröga mm... Kram!

• Bröderna Bus

Skrev fel sist, T4 var 12,1 när jag fick lio...
    Dr sänkte din dos alltså?
    Jag har hållit på 1,5 år & försökt få till rätt dos...

• Bröderna Bus

Jag hade ont på höger sida av halsen när jag låg för högt i dos.
    Jag skulle ta nya prover i mitten av maj & ringde idag och efterlyste min provtagningslapp men jag får inte ta nya prover färräns strejken är slut!!!! BAH!!

• Bröderna Bus

Stod i tidningen idag att landstinget tjänar 1/2 miljon per dag så länge strejken pågår... Känns som om det kan bli långdraget!!

• Bröderna Bus

Så förstod jag det oxå, proverna kan tas men de strejkar på labbet som analyserar... Är det konstigt om man blir desperat & labbar själv med medicinerna!?

• Bröderna Bus

Jag tycker faktiskt att de får ge sej nu!! Antingen ger de syrrorna mer lön eller så gör de det inte men jag tycker det får vá slut nu!
    ...Jag vill oxå ha mer lön...!

• Bröderna Bus

Kanske sticker ut hakan nu men syrrorna får väl göra som vi andra, jobba mer kvällar/helger & få upp ob´n = lönen...?!
    Tycker absolut att utbildning ska löna sej men de får lov att lösa det här nu!
    Finns ju många som är sjukare än jag som blir lidande!

• Bröderna Bus

Hade dr skrivit "akut" på mitt prov så hade jag fått ta det... När väl strejken är slut, vilka köer de har att beta av då!

• Bröderna Bus

Hej tjejer!!
    Min gulliga dr ringde nyss:
    TSH 3,3 (ref 0,36-3,2)
    T4 9,9 (ref 9-19)
    Anti-tpo 67 (ref 0-5,6)
    För c:a 8 veckor sen var mina antikroppar 102 så min inflammation är på väg att läka ut!!!!!!!
    Jag är liiite försiktigt lycklig....!
    Utrymme finns för att ta mer levaxin men om jag mår ok ska jag ligga kvar här ett tag...

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9