Jag opererades för Graves i onsdags. Det var riktigt tufft, jag som trodde att det skulle gå så smidigt. Operationen tog hela 3 timmar (mot 2 normalt). Kirurgen sa att jag var svår att operera på eftersom jag fortfarande var toxisk tydligen. När jag vaknade hade jag svårt att andas, hade ett enormt tryck över bröstet och mådde illa, fick inte in luft som jag ville. Jag fick panik, det var väldigt obehagligt. Jag fick ligga kvar på uppvaket hela natten så att de kunde ha koll på min andning etc. Jag var rädd hela natten och kunde inte sova.
Min stämbandsnerv skadades, i början kunde jag bara viska svagt. Nu är rösten bättre, men hes. Kirurgen tror att rösten ska komma tillbaka av sig självt så jag hoppas det.
Jag fick också problem med kalket, fick kramper och domningar, så jag fick åka in akut och kontrollera värdet. Men efter någon dag hade det rättat till sig och jag kunde sluta ta kalktabletter och D-vitamin.
Jag undrar hur ni som operererats mådde efteråt pyskiskt? Nu har det nästan gått en vecka och jag känner mig fortfarande ledsen och nedstämd från och till och liksom tom inuti. Jag börjar fundera på om jag kanske måste äta antidepressiv medicin, för jag orkar inte må så här dåligt länge till. Men om det är så att man kan förvänta sig att det blir bättre av sig självt en tid efter operationen så är det ju onödigt att medicinera...