Inlägg från: BabbelMia |Visa alla inlägg
  • BabbelMia

BF runt 24:e december

Hoppar med här! Hoppas det är ok...

& vinkar hej till Rölli, vi har inväntat + ihop

Är inte hundra på mitt bf, men borde ligga runt jul-nyår. Enligt fl är det 25, men tror mer på 29...
    Ska på inskrivningssamtal nu på måndag,så får se vad bm säjer då.

Mår inge vidare denna gång, har en son född 05, utan illa konstant, trött och fryser. Så är lite tufft att jobba, fulltid och i barngrupp till 100 %, men bara att bita ihop och hoppas att det vänder snart.

Lägger in fl-datumet på listan oxå...

JULBEBISAR
    20
    21
    22 Rölli (tredje barnet)
    23
    24
    25 Drutten (andra barnet)
    26 Proffset (andra barnet)
    27
    28 175fg56 (andra barnet)
    29
    30
    31

• BabbelMia

Stackars er, jag ska verkligen inte klaga!!

Var hos bm idag, hon tyckte vi skulle gå på sista mens, alltså februari vilket skulle innebära v 12 och bf i november...men vill inte hålla med, tog ju ett negativt test 1/4,så låter inte rimligt. Så om det är ok med er så hänger jag kvar här hos er.

Känns fortfarande som att 29/12 är rätt datum...

Ska ringa till någon studie och se om jag kan få komma med, då gör man ett UL i v 11-12, för att titta på olika saker. Bm tyckte det kunde vara ide och höra, så vet vi mera efter det.

Idag har det faktiskt gått lite bättre att jobba, kanske för att vi varit ute mest. Får se hur det blir imorgon, annars får jag väl sjukskriva mig lite...

• BabbelMia

vad kul med flera!!! Då känns det inte så knasigt tajmat med en julbebbe=)

De hade bara tid den 20/5 och då är jag inte hemma så får invänta vanliga UL istället...

Men det känns ok iaf.

Här har det vänt lite tycker jag,skönt. Men magen är som en spännballong redan, inte lika kul, inga byxor passar...Provade mammabyxor idga,men alla har ju mudd upp till brösten,kunde de inte ha några som man reglerar i midjan,så kunde man ju köpa dem nu...Irreterande...

• BabbelMia

Vad bra Charro,hoppas den fick stanna länge

Själv mår jag uselt idag, så här har det inte varit tidigare Så är det lika imorgonbitti så får jobbet klara sig utan mig. Var inte kul att jobba idag, men håller skenet uppe och gör det bästa av situationen. Ingen mening med annat.

Trodde det skulle ge sig,har kännts bättre i 2 dagar,men var väl bara lur

Känslig är jag oxå,kan grina till allt...riktigt pmsig är en bra beskrivning på mig just nu. Tror sambon håller med till fullo

• BabbelMia

Samma här Charro!

Har oxå ett par byxor...

Så igår shoppade jag upp 1000:- på nya kläder...mammabyxor o en kjol och två tunikor. Tänkte inte att jag skulle det förts,men inte stor ide att köpa vanliga byxor. Så tänkte att va fasiken, kan inte gå här och tänka att det kanske inte blir nån bebbe, det ska ju bli en bebbe!!! Å går dte åt skogen så får jag sälja dem på blocket eller spara. Å ha det skönt under tiden

Trist dock,för här går bara att köpa mammabyxor med linning/mudd upp till brösten, inte så kul redan nu Men på hm var den så tunn,så den går att vika dubbel. Gäller bara att ha bra tröjor till så att de döljer lite oxå

Har ju redan mage som det är innan, plus lagt på mig ca 3 kilo,så då blir dne inte mindre direkt...

Grattis Rölli oxå,vad glad jag blev!

• BabbelMia

Jo,det är samma. har ju fått tid den 12;e

Tror ju stenhårt på att det är då jag är i v 12, men tänk om bm har rätt, att jag är i v 16 då istället??Men det borde jag ju märka på magen...ska till bm den 2/6, får se vad hon säjer...

Hur tidigt plussade ni?? Jag fick ju neg hos bm den 25/3, men tycker det borde visat plus om det tagit på febmensen (17;e)??
    Har plussat tidigt,från dag 32 de andra gångerna...

Vet inte varför, känns som jag luras, men om jag är längre gången är det ju bara positivt. Vill inte att bm ska säja att jag ska avboka det ULét och invänta rutinUL några veckor senare. Är magkänslan rätt vill jag ju göra båda testen...

Mycket svammel, men det står ni väl ut med

• BabbelMia

Jo,fick ju en tid den 20;e nu,men var ju bortrest, så lyckades ordna en till.
    Det ska ju vara något sånt, att de kan se om det finns ev risker, om det är fler en ett foster och ca hur långt du är gången. Men jag har fattat för att det är just det som är poängen, att ULet ska bli rutin här hos oss, men för tillfället är det övning,och att det är för att upptäcka ev fel.

Gör ont att höra om sambons lillasyster, då är livet orätvist. Men som du säjer, det ska ju inte vara någon ökad risk för er.

Jo,vore sönt,men som sagt, känns skumt att vara antingen i v 10 eller 14,tycker jag borde känna skillnad, eller mer uppblåst och fastare mage och ja, ni vet

• BabbelMia

Charro-vet vad du menar,är i samma sits med magen Så har oxå haft den tanken,men får ju veta den 12;e.

Å imorgon är det bm,ska bli skönt och få prata lite om allt o inget.

Hänger ni med i andra tråden elelr stannar ni här??

• BabbelMia

Ja, visst är det skönt!!! Är själv i miten av 14,så nu börjar det kännas bra. Men tycker min mage minskat o brösten likaså, men är väl bara inbillning...Så länge inga smärtor eller annat visar sig så ska ju allt vara grönt.

Lustigt med datum för bf,vi fick inget alls. Frågade om det blir i v 52 som vi trodde och jo,det var det ju. Men inget datum, har ju ingen koll alls, tror ju själv 29, å 25 enligt fl.
    Nåja,får se vad som säjs på UL i juli.

Svar på tråden BF runt 24:e december