BF runt 24:e december
Har BF 22/12. Känner mig verkligen gravid, med illamående, ömma bröst mm. Ska på vul 13/5 pga att ett tidigare ma, så jag hoppas verkligen att jag får en liten julbebis. Jag har två barn sen förut, 5 och 7 år gamla.
Har BF 22/12. Känner mig verkligen gravid, med illamående, ömma bröst mm. Ska på vul 13/5 pga att ett tidigare ma, så jag hoppas verkligen att jag får en liten julbebis. Jag har två barn sen förut, 5 och 7 år gamla.
Fiff: Det låter ju bra! En del undrar ju hur kul det kan vara att vara på BB vid jul... Själv tänker jag mer på om mina två barn skulle bli ledsna om jag inte kan vara hemma på julafton, men det får man ta då. Mina föräldrar planerar ju ändå att komma, de kommer hit varannan jul (lång resväg, men de vet ännu inget om denna graviditet), så då finns det ju folk hemma i så fall. Men man vet ju aldrig när bäbisen vill titta fram! Lång väg kvar...
Käringen: Visst är det konstigt hur olika alla graviditeter kan vara! Själv skulle jag gärna vilja ha olika slags graviditeter. Under mina första två graviditeter mådde jag illa i 5 mån o nu känns det likadant, men är ju bara i v.7. Mår så illa o är jättetrött. Vet inte ens om jag orkar jobba nästa vecka. Vad spännande med vul! Jag ska också på vul 13/5.
Fyller på...
BF-lista
JULBEBISAR
20
21
22 Rölli (tredje barnet)
23
24
25
26 Proffset (andra barnet)
27
28
29
30
31
Drutten 76: Vinkar tillbaka! Kul o se dig här! Själv mår jag pyton o har varit hemma den här veckan. Ska på vul på tis o se om jag kan bli sjukskriven, varken kan eller orkar inte jobba nu. Jättejobbigt, men vet ju att det är värt det i slutändan! Hoppas dock det inte tar 5 månader innan illamåendet försvinner, som det gjort tidigare!
Charro: Visst har du pratat med din bm om ditt illamående? För om du kräks så där mycket o inte kan behålla något i dig, så kanske du måste bli inlagd? Själv kräks jag inte utan äter bara jättelite, men blev också helt snurrig av postafen, så det blir inget mer av det! Men har mått lite bättre de senaste dagarna.
Drutten76: Självklart är det ok att du hänger kvar här! Oftast brukar ju en kvinnan intuition visa sig vara rätt! Och du kan ju inte vara säker förrän du varit på ul! Hoppas du kommer med i nån studie, så du får tidigt ul!
Har själv varit så orolig för att jag mått bättre ett par dar o då tänker jag direkt att nåt är fel... Nu mår jag jätteilla igen o funderar varför jag ska gå o vara orolig de få ggr jag faktiskt mår bra? Varför inte bara njuta av graviditeten då? Men det är ju lättare sagt än gjort =)
Tyvärr har jag fått mindre roliga nyheter idag. Har varit på vul o de kunde inte hitta någon hjärtaktivitet. Dessutom var fostret bara 7 v. gammalt, fast jag är i v.8. Så med största sannolikhet håller jag på att få missfall. Tar dock inte bort mig från listan än, ska för säkerhets skull på nytt vul på måndag, men hoppet har jag förlorat!
Tack allihopa! Jag blöder inte men har ont av o till. Är fortfarande väldigt illamående. På ett sätt är det ju bra att vulet är lite senare, då ser de om fostret växt, ifall man skulle vara kortare gången än man tror. Men samtidigt är det hemskt att bara vänta. Det här är så annorlunda mot sist när jag fick ma. Då började jag ju blöda utan att jag visste vad det berodde på. Nu "vet" jag med största sannolikhet att något är fel o väntar på att börja blöda...
Tack igen! Inga förändringar idag heller, fortfarande väldigt illamående... Känns som en evighet till måndag!
Idag har jag sett ett tickande hjärta o ett foster i precis rätt storlek v9+0! Är så glad o lycklig! Så det kanske blir en julbebis trots allt! =)
Ditten: Visst är det härligt att få bildbevis på att man verkligen har en liten där inne! Själv såg jag dock inte så tydligt, tror jag har fått sämre syn nu under graviditeten, men läkaren ansträngde sig verkligen för att jag skulle se det på den lilla skärmen lång borta uppe i taket. Min man däremot sa att han såg direkt att pyret hade växt o att hjärtat tickade!
Charro: Jag ska på inskrivning på tis =) Ul blir väl i v.17-19 tror jag. Känns som en evighet dit. Jag frågade läkaren när jag gjorde vul om jag inte skulle få göra ett tidigare ul pga allt som hänt, men det tyckte han inte.
Visst är det skönt med tunika-modet. Passar ju gravida utmärkt!
Välkomnar allt nya här! Roligt med så många! Håller tummarna extra hårt för dig Rödtopp!
Själv ska jag på inskrining idag o ska försöka få boka till vul. Mitt illamående har nämligen blivit klart mycket bättre, o jag vet att det är normalt, men det var så mitt ma började sist. Har ju annars mått illa 5 månader när jag väntade mina 2 barn. Känner att jag verkligen inte orkar vänta till rutin-ul för att veta om allt är ok!
Nu har jag varit på inskrivning o min bm ska ordna en tid för extra vul, så jag hoppas jag får tid snart! Har verkligen svårt att njuta av min graviditet. Vet, helt tokigt, när jag äntligen mår bättre så borde jag ju passa på, men det funkar ju inte riktigt så alltid, inte för mig i varje fall!
Charro: Jag fick tid för ultraljud 23/6, så det känns bra. Har varit väldigt illamående igen, så NU har jag bestämt mig för att sluta oroa mig. Tydligen kan jag denna graviditet må bra några dar o sen börja må illa igen...
Jag är också 35 (fyller snart 36) men ska inte ta några andra prover/tester än ultraljudet. Jag tänker också på mf-risken o känner att det räcker med att göra ultraljudet, men alla gör ju så klart så som de vill.
Drutten76: Jag hänger nog med i den andra så länge, är lite mer livat där =)
Snattan: Massor av kramar till er!