Inlägg från: Mia med 4 pojkar |Visa alla inlägg
  • Mia med 4 pojkar

Något negativt om Lövås metoden?

HEjsan! Vi har arbetat enligt lövåsmetoden i drygt 2 år och jag kan inte annat än jubla över metoden.
    Vår son har gått från att tillbringa dagarna antingen vandrande runt runt kring ett bord eller skrikandes då han petade sig i ögonen och halsen till att vara en social liten herre som mna kan diskutera med, ha i knät och som vill leka med kompisar och visst tusan kan han få utbrott fortfarande men dom varar i 10-20 minuter istället för 2-3 timmar.
    Det kan vara svårt för folk i omgivningen att förstå metoden då den ibland kan verka elak ( man ignorerar barnet under utbrotten, något som gör att det har ringt folk hem till mig och sagt att det är ett fruktanssvärt dagis han går på eftersom dom låter honom ligga och skrika och låtsas inte om honom :)
    JAg skulle kalla det en livsstil för den är så intensiv och så genomgående så man släpper den inte på hela dygnet. Numera tänker vi inte på att vi arbetar efter den utan det är vår vardag och det är inte förrän man umgås med familjer utan problematiken som man tänker på att man gör annorlunda :) Fråga gärna om du undrar något:D
    KRam

• Mia med 4 pojkar
    Svar på #2
    Vi och även hans resurs på dagis har fått utbildning via hab.Där har vi fått allt material och rådgivning. Vi träffas inte så ofta längre men till en början hade vi träffar då vi gick igenom framsteg men även tappade kunskaper. Det man ska komma ihåg är att även om det ger otroliga förbättringar så måste man fortsätta jobba med det för annars släpper han kunskaperna igen. Något som skol och dagispersonal kan ha lite svårt att förstå ibland. Hoppas att ni får den hjälp som ni behöver oavsett diagnos eller ej.
  • Mia med 4 pojkar

Vi har inte gjort några kostförändringar, har läst lite om det men det är inget som jag kännt som aktuellt. Jag är glad om han får i sig mat överhuvudtaget :) Berätta gärna hur det går och vad bup säger, men tro mig även om ni skulle få en diagnos så är livet inte alls eländigt :D

Svar på tråden Något negativt om Lövås metoden?