• Primrose

Vi med högt FSH forts.

Jag uppdaterar! Vi väntar en liten pojke.

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: Sprutstart Menopur, 18/3, avbrutet endast 1 blåsa. Ta nya tag...Ringa gyn 12/5
    Lalla1: viloläge, ny IVF planerad augusti. Behandling med akupunktur fram tills dess och under IVFen.
    Kramis80: sprutstart 3/4 175 iu puregon, vul 9/4 , ÄP 15/4, ET 17/4.
    tjaldur: ÄP 30/4

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7), vul 14/4 (v.10), NUPP 1/5, UL 3/6 (v. 19), BF 31/10
    Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)

BEBIS:

• Primrose

Tack LALLA! Ja, allt såg bra ut. De kan ju inte se allt men så här långt verkade allt precis som det ska vara. Så det var jätteskönt att få veta.Glad

Vad jobbigt att behöva gå och vänta på mensen. Hoppas att den kommer snart!

Bubblare: Ja, nu SKA du bli gravid!

• Primrose

Tack, bubblare! Vi är så glada!

Så nu har du börjat med Metformin. Jag har glömt varför du ska ta det i tre månader.

• Primrose

Usch, jag förstår dig, kramiiis. Jag kämpade själv med en doktorsavhandling i flera år (utomlands - så då fick man betala för att göra den snarare än få betalt), men fick ge upp av ekonomiska och praktiska skäl. Livet går vidare dock - och det finns viktigare saker. Som barn! Men det är ett svårt beslut att fatta. Kramar!

kramiiis skrev 2008-06-09 20:35:58 följande:
    bubblare: tack gumman! jupps jag doktorerar och som sjukskriven för depression så går det inte ihop över huvudtaget så funderar på att säga upp mig faktiskt... tråkigt nog. Det är tungt, men jag vill ha barn nu och då vill jag även må bra!kram på er alla!
  • Primrose

Det låter skönt, Bubblare. Vilken typ av yoga kör du? Jag tror också att det är nyttigt att låta kroppen vila litet, på ett eller annat sätt.

Varför ska du spraya så länge, kramiiis? Du har säkert skrivit om det men jag har glömt....

Jag tänkte gå till gymmet och köra litet cardio i kväll. Jag skulle ha gått i går men jag hade molvärk till och från hela dagen så jag bestämde mig för att låta bli. Annars kör jag även Pilates hemma (som jag har gravidanpassat) - jätteskönt. På måndag ska jag till BM och kolla värden samt mäta magen för första gången (tror jag). Jag hoppas på att få lyssna på lillens hjärta också. Inga sparkkänningar ännu.

• Primrose

Bubblare: Jag har hört både positivt och negativt vad gäller yoga och att försöka bli gravid/vara gravid. Men "inversions" har jag oftast hört att man ska undvika (även om vissa säger att det är bra...) så kanske inte långa "shoulderstands" eller "headstands" t ex (det gör man kanske inte så mycket i Ashtanga pga tempot?) - i Ieyngar yoga (som kanske liknar yinyoga mer?) håller man ju positionerna längre.
    Nej, nu blir det inget UL på ett bra tag. Allt såg ju bra ut på det stora UL:et den 3:e. Pga min ålder kommer ett UL göras i v. 32 och i v. 40.

Det blev Pilates i går kväll för min del - jag kände mig litet för trött för gymmet efter att ha gått på stan hela dagen (och titta på babysaker!).

Då förstår jag, kramiiis! Själv mådde jag ju pyton av sprayen (spydde konstant och hade diarré, ursäkta detaljer... och bytte till spruta efter ett tag) så för mig hade det varit hemskt att få spraya/spruta så länge. Jag förstår att du ser fram emot att få göra IVF:en så snart som möjligt - det är ju jättebra att det blir redan i augusti.

LALLA: Jaha, man ska alltså trycka på magen!Glad Jag vet inte om jag vågar det, jag får nog ge mig till tåls tills han behagar kicka ordentligt! Jag har hört hjärtljuden en gång förut, och det är verkligen underbart! Vad toppen att du mår så bra av akupunkturen. Ha en skönt semester!

Kram alla.

• Primrose

Tack, kramiiis!

Jag önskar också er alla en riktig rolig och avkopplande midsommar!Glad

• Primrose

Ja, här pågår sommaren för fullt! Jag har varit ledig från studierna i en månad redan. Sitter i solstolen och läser, så fort vädret tillåter, med magen i vädret.

Ja, nu ska det bli plus under sommaren - för de som testar "aux naturelle"!

Kram!

• Primrose

Åh, vad härligt det låter, Ma Lu! Du måste vara så lycklig! Jag går här och längtar till nästa sommar, när lillen har kommit ut i världen.Glad
    Kan du inte lägga in dig under BEBIS?

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: 080609 Start Metformin 2 om dagen! (ca 3 mån)
    Lalla1: viloläge, ny IVF planerad augusti. Behandling med akupunktur fram tills dess och under IVFen.
    Kramiiis: spraystart 14/6 sprutstart 2/8 200iu puregon, vul 11/8 , prel. ÄP v33,
    tjaldur: ÄP 30/4

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +,  BF 31/10
    Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)

BEBIS:

• Primrose

Hej amanita, tack för din historia - som visar att det gäller att kämpa på. Stort grattis till dina tre små älsklingar!

Ja, det frestar verkligen på, både fysiskt och psykiskt. På 1,5 år gick jag igenom fyra "naturliga" plus (tre MF och en bebis som jag bär nu) och två misslyckade IVF-försök (varav ett utomlands), och så hann vi ställa oss i två ÄD-köer. Jag mådde också fruktansvärt dåligt av den långa IVF-versionen. Rent fysiskt är min graviditet relativt problemfri hittils så det känns toppen. Men oron finns ju där hela tiden. Jag vill så gärna att han ska komma ut frisk och välmående!

Jag har, mer eller mindre, dömts ut flera gånger av läkare, så det gäller att vi tror på oss själva och INTE ger upp! Kram alla.

Svar på tråden Vi med högt FSH forts.