• kramiiis

Vi med högt FSH forts.

primrose: hmmm vadå ingen idé att kolla prolaktinet?! Hmmm tycker du ska gå på undersökningen.

bubblare: jag har själv dum mens för tillfället den komma redan igår på dag 21 och jag har haft spottings sen i tisdags. Hoppas din kommer snart och att FSH visar ett lååågt värde
    Ja semester ska bli så skönt. Jag behöver oxå det känner jag trots deltidssjukskrivning sen 1år tillbaka så behöver jag bara få vara ledig. Mina krafter är redan nere på minus.

(¯`°?.¸ ♥ blir det nånsin vår tur? ♥ ¸.?°´¯)
  • kramiiis

primrose:
    Låter skönt att åka iväg nånstans, har ni nån aning om vart?!

• kramiiis

bubblare: skönt att mensen kom tillslut ändå Akupunktur låter spännande, jag har många gånger funderat på att testa men aldrig gjort hmmm

kram till alla från mig

• kramiiis

Ma Lu: då ska jag kika in hos dig

bubblare: som sagt det är nog ingen fara KRAM

• kramiiis

bubblare: härligt att nya gyn var bra Nu ska du få hjälp! Tråkigt med cystan...

själv har jag precis pratat med CvL och jag börjar spraya redan 14juni för att få slippa ha mensen i slutet av juli när vi är i spanien. Det blir mycket spray men jag gör vad som helst för att slippa min mens när vi är utomlands. Annars hade jag inte kunnat vara utanför huset... tråkigt på en solsemester. Så jag är faktiskt glad. Och så har vi planerat in preliminärt ÄP i slutet av v33!
    Han föreslog att jag skulle skjuta på mensen istället för att spraya länge, men jag vill ju inte skjuta på ivf:en och det förstod han ju.
    Älskar när jag får min vilja igenom utan tjat. De är trevliga på CvL. Får ngt förhöjd sprutdos 200 IU puregon istället för 175 och får faktiskt spruta i hela 9 dar utan att kunna nå dem. Men han vågade sig på det, eftersom jag reagerade så segt senast...

kram på er i värmen

• kramiiis

bubblare: hoppas helgen blir skön!

ja exakt alla vinner, eller jag iaf och det är huvudsaken Egentligen är det emot deras regler att spruta när man inte kan nå dem, men han sa att jag ändå skulle kommit på kontroll först efter 9 sprutdagar så det gjorde ju ingen direkt skillnad... Så skönt att ha planerat in det. Då har jag ngt att se fram emot efter semestern

• kramiiis

hej tjejer!
    Hinner inte titta in så mycket då jag har det superstressigt på jobbet mår inte så bra...

bubblare: hoppas metforfin hjälper för dig! vad är det förresten? sorry dålig koll och glömsk... Oskyldig hur gick det med FSH-provet? glömsk igen...

Lalla: hoppas mensen kommer när den ska.

primrose: härligt! grattis!

uppdaterar listan

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: Sprutstart Menopur, 18/3, avbrutet endast 1 blåsa. Ta nya tag...Ringa gyn 12/5
    Lalla1: viloläge, ny IVF planerad augusti. Behandling med akupunktur fram tills dess och under IVFen.
    Kramiiis: spraystart 14/6 sprutstart 2/8 200iu puregon, vul 11/8 , prel. ÄP v33,
    tjaldur: ÄP 30/4

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7), vul 14/4 (v.10), NUPP 1/5, UL 3/6 (v. 19), BF 31/10
    Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)

BEBIS:

• kramiiis

hej okara!
    Om du får en remiss av din läkare så kan du gå till en vårdcentral och ta provet.

• kramiiis

bubblare: tack gumman!
    jupps jag doktorerar och som sjukskriven för depression så går det inte ihop över huvudtaget så funderar på att säga upp mig faktiskt... tråkigt nog. Det är tungt, men jag vill ha barn nu och då vill jag även må bra!

kram på er alla!

• kramiiis

primrose: ja just nu är det skönt att vara anställd och inte gå på stipendium. Jag ska tänka efter nu under sommaren om jag ska fortsätta eller inte. Tycker inte om att ge upp saker jag vill slutföra...

hoppas magen  mår bra kram kram

bubblare: klart detta tär på er, vore konstigt annars. Det är jobbigt att vara barnlös och ha en längtan inom sig som aldrig tar slut. Jag hoppas verkligen att vi alla ska lyckas till hösten! Det vore så härligt! Kanske är det en idé att ställa sig i ÄD kö så det är gjort iaf.
    Var gick du nu? St göran?

kram kram

• kramiiis

hej bubblare!

låter som en positivt tänkande! härligt! klart du ska bli gravid!
    Skönt att gå tillbax till ett "normalt" liv ett tag. Jag har sjäv släppt det mesta nu till sommaren, börjar ju spraya redan på lördag för att sedan göra det fram tills jag börjar med sprutorna först 2aug. Så här ligger barnverkstan nere och det är skönt på sitt sätt.

Tror oxå det är bra för kroppen att vila lite!

Kram kram

• kramiiis

primrose: jag ska spraya så länge för att jag vill slippa ha mens när jag är i spanien i slutet av juli (den hade kommit precis då annars) och för att inte behöva skjuta på hela ivf:en så valde jag att spraya länge (för att vara nedreglerad och därmed slippa mensen då) istället för att skjuta på mensen.

åhh hoppas du får lyssna på lilla hjärtat, vore väl härligt! vilken vecka är du i?

bubblare: kram på dig!

• kramiiis

sitter å käkar lunch här framför datorn och tyckte jag var värd lite paus iaf

Lalla: härligt med semester och astrid lindgrens värld, kommer bli mysigt tror jag! Skönt att du kan slappna och börja må bättre. Hoppas akupunkturen hjälper!

primrose: jag mådde inte så jättedåligt av sprayen, eller jag har iaf glömt bort det hehe, en annan tjej jag pratar med här på fl påminde mig och sa "kommer du inte ihåg hur du mådde" hehe näe, jag kräktes inte iaf, hade värmevallningar och huvudvärk kommer jag ihåg. Nåja, jag mår så väldans dåligt när jag har mens speciellt på somrarna, kan ligga o kräkas eller vara nära till i 1,5vecka och blöder som jag vet inte vad. Måste byta sisådär var 15:e minut de första 4-5dagarna. Så för min del så gör jag vad som helst för att slippa mensen. Den förstör verkligen för mig.

kramisar

• kramiiis

snusning och rökning har väl ungefär samma effekt och det kan försämra sperimernas rörlighet och även antal.

• kramiiis
    Ma Lu skrev 2008-06-16 13:45:58 följande:
    Hej söta ni Vår lilla Stella föddes i fredags kväll kl.22.05. Vi har precis kommit hem och ville bara säga att vi är hemma Kram!
    stort grattis!!! Så härligt gumman!
    KRAM
  • kramiiis

hoppas ni alla får en trevlig midsommar!

MaLu hoppas hela familjen fortfarande mår bra!

KRAM till alla

• kramiiis

hej hej!

Här var det en bra midsommar

Hihi härligt att ni hade det bra och att lilltösen tyckte det var kul!
    Hehe jobbigt med trots däremot, men det är nog bara att ha tålamod.

Här väntas det väl mest på att det ska bli augsuti och ÄP. Tiden sniglar sig fram. Men nästa vecka börjar semestern så det blir nog bättre då.
    Har haft några ledsna dagar då barnlängtan varit alltför smärtsam det kommer så starka känslor ibland och har svårt att hantera dem.
    Tänk om jag aldrig får vara gravid, att vi aldrig kommer få barnGråter hemska och jobbiga tankar...

Stor kram på er

(¯`°?.¸ ♥ längtan gör så ont!♥ ¸.?°´¯) ♥ ÄP v33/34♥
  • kramiiis

hej tjejer!
    sitter på landet och har det skönt.
    Tänker på er!

kraaaaaaaaaaaaaaaam

(¯`°?.¸ ♥ längtan gör så ont!♥ ¸.?°´¯) ♥ ÄP v33/34♥
Svar på tråden Vi med högt FSH forts.