• tickan

Vi med högt FSH forts.

Ma lu är du här?

Tack för att du peppade mig i söndags då min dag var så svart. I onsdags på min sjunde sprutdag var jag på VUL. Vid mina tre tidigare IVF har jag bara haft 2-3 blåsor vid motsvarande tidpunkt. Senaste gången blev det heller inte fler än tre som slutresultat. Det var efter det jag blev utdömd som chanslös av läkaren. Jag var så rädd i onsdags!! Döm om min förvåning (och läkarens) då vi kunde räkna till sex äggblåsor! Och då kanske det hinner bli ännu fler innan ÄP nästa onsdag!

Jag vet inte om jag ska tacka zonterapin, flödesmassagen, osteopatin eller naturmedlen (eller kanske våren) för att mina äggstockar verkat ruska liv i sig.

• tickan

Grattis tjaldur! Så härligt! Då plockas nog du och jag på samma dag. Ursäkta att jag inte vet, men är detta ditt första försök eller har du gjort flera?

• tickan

Grattis tjaldur! Vilket fint resultat!! I morgon är det min tur att göra VUL. Hoppas att jag också har fått nån extra blåsa. Annars får jag vara nöjd med mina sex - i alla fall dubbelt så många so förra försöket.

• tickan

Hallå brudar! Jag är så lycklig! Åtta äggblåsor av fin storlek på dagens VUL. Där fanns också några små som antagligen inte hinner växa till sig innan onsdag, men jag är glad över dem ändå. JAG HAR ÄGGPRODUKTION!!!! JAG - samma jag som inte fick en gnutta hopp av läkaren för bara två månader sen!! JAG - samma jag som inte skulle få göra det tredje försöket i 3-packet som jag hade köpt, det skulle bara vara "onödigt lidande". Och nu - typ 300 procent bättre äggproduktion än förra gången!! Till och med min högra äggstock som sovit sig igenom de två senaste IVFen har ruskat liv i sig.

Undrar vem jag ska tacka - zonterapeuten, flödesmassösen eller osteopaten?? Skit samma! Tackar dem allihop!

Grattis till er andra som har framgångar just nu! Kram till er som har det kämpigt!

• tickan

tjaldur: Grattis! Jag ligger tätt efter dig, jag fick fem ägg av åtta blåsor. Jag får vara nöjd även om jag hade beställt "full score" av läkaren. Är ganska trött och matt i kväll. Har spytt hela eftermiddagen så nån majbrasa tror jag inte jag orkar med.

Ma Lu: Jag har också en superduktig ostepat som jag gått till tidigare av helt andra anledningar. Det var mer elle mer eller mindre en slump att jag kom på att söka upp honom även i detta syfte.

Kram till dig kramis80! Hoppas ändå för dig!

• tickan

Tack alla! Ja, jag är glad för mina fem ägg. Jag försöker att bara jämföra med mig själv och mina tidigare resultat. Jämför jag mig med de flesta andra (inte i den här tråden kanske, men i många andra), då får jag bara mindervärdeskomplex.

tjaldur: Jag är också lite öm i dag, men det gör mig faktiskt bara glad. Jag känner mig mer normal då. Vid mina förra plock har jag ju haft så få blåsor så då har jag inte känt nåt alls. Har varit avundsjuk på alla de som klagat över värk, svullnad osv. Kanske låter knäppt men så är det... Vilken tid har du ET i morrn?

• tickan

Kramis80: Så tråkigt! kan bara skicka en kram till tröst!

gerbera5: Vilka tuffa besked ni har fått. jag hoppas ni ändå kan hitta en väg...

• tickan

tjaldur: Grattis! Jag fick tillbaka två embryon i dag, men tyvärr inget till frysen. Ruva ömt!

• tickan

Bubblare: Kommer du i håg mig, en svårstimulerad medsyster till dig, vi har skrivit lite till varandra förut.

Vill försöka ge dig lite hopp. Jag var ju också totalt utdömd och avrådd (till och med helt nekad) till fler försök, men vi lyckades ju övertala läkaren göra ett till. Jag fick hela 8 äggblåsor denna gång jämfört med bara tre förra försöket. Ruvar på två fina embryon sen i fredags.

För mig tror jag att zonterapin och osteopatin har bidragit.

Ge inte upp!

• tickan

Bubblare och Lalla: Jag "hör" att ni är arga! Det kan suga energi, men det kan också ge massor av kraft, kom ihåg det! Jag har verkligen all respekt för det ni gör. Inte minst av den orsak som du själv skriver, Lalla: man måste känna att man verkligen har gjort och provat allt.

• tickan

kramiis: tråkigt med din sambo. Samtidigt, om jag tänker på hur jag själv har reagerat ibland under hela den här tiden, bland har nog min sambo uppfattat mig som oerhört sluten, inåtvänd och okontaktbar. Han har berättat hur rädd han varit då. Jag har liksom varit innesluten i min egen lilla kokong och jag har BEHÖVT att få vara där. Kanske din sambo behöver det också. Självklart kan han också behöva hjälp om han inte tar sig ut på egen hand, där är man ju olika. Jag har dock alltid gjort det.

Ma Lu: Den här ruvaren mår bra, dock inga som helst känningar.

• tickan

Primrose: Så roligt att höra om din huvudvärk Jag är ruvare på dag 13 och har haft huvudvärk sen i måndags. Jag brukar aldrig ha PMS-huvudvärk så jag hoppas att det är ett gravsymptom i stället.

• tickan

Bubblare: Jag började blöda i fredags och. Tvingade mig själv att pissa på den jäkla stickan i morse medan mensen rann för fullt - allt för att göra kliniken till viljes. Minus förstås! Min femte ruvning är över.

• tickan

kramiiis: Tack. Men det värsta med det här misslyckandet är ju att doktorn har sagt att vi inte får gå vidare

• tickan

Tack snälla söta ni för era trösteord och sympatier. Jag slickar fortfarande mina sår,men hoppas snart att jag kan bli en bättre peppare till er också.

• tickan

Hej FSH-experter!

Jag hade tänkt att försöka fixa en remiss för att gå och kolla mitt FSH-värde. Vad jag förstår ska provet tas på periodens dag 2, 3 eller 4.

Jag har rätt så korta perioder, i snitt 25 dagar, ibland alltså kortare. Tror ni att det är en fördel att ta provet på dag 2 då man har kort period i stället för på dag 4 eller spelar det ingen roll?

• tickan

Primrose: Tack för svar! Tror du att det spelar nån roll på vilken av dessa tre dagar jag tar provet?

Svar på tråden Vi med högt FSH forts.