• kramiiis

Vi med högt FSH forts.

vart tvungen att byta nick pga problem i annan tråd... så ni vet.

(¯`°?.¸ ♥ blir det nånsin vår tur? ♥ ¸.?°´¯)
  • kramiiis

hej hej tjejer!

hur är det med er? Själv börjar jag ta mig upp igen efter misslyckade ivf:et även om det fortfarande känns rätt tungt och orättvist.

Sambon är knappt kontaktbar, vi har inte pratat med varandra på 3 dar han säger bara att han hatar allt och att alla är dumma. Påväg in i depression? Jag vet inte mer än att jag inte når fram. Verkar som han tog misslyckandet ännu hårdare, kanske för att han inte är lika påläst som jag och därför hade högre förhoppningar? Hoppas det går över.

bubblare: stort tack för din kommentar i bloggen KRAM Hur känner du dig?

kram på er alla och hoppas ni får en varm och solig helg var ni än befinner er i det avlånga landet

• kramiiis

hej Ma lu
    Ja han blir så vädligt instängd när han blir ledsen. Men tror det är lite för mycket för honom för tillfället. Misslyckat ivf, min långvariga depression som inte ger med sig, väldigt stressigt på jobbet... är kanske för mycket för honom just nu. Hoppas han kan närma sig mig under helgen iaf. Lättare när han pratar och inte bara stänger in sig. Men jag får nog ge honom tid. Han är totalt emot FL haha han tycker inte om att jag hänger här så det gör jag i smyg.

Hihi, sparkas lill*n mysigt!

• kramiiis

hej tjejer!
    hur är det med er??

Själv är jag så stressad på jobbet denna vecka att jag inte riktigt hinner med mig själv känns nästan som att jag är påväg in i väggen hoppas på att alllt lugnar ner sig efter nästa vecka.

bubblare: när får du reda på FSH värdet?

kram kram

• kramiiis

jo just nu är väl stress inte det bästa heller eftersom jag är sjukskriven 50% för depression.... men efter nästa torsdag borde det lugna ner sig igen. Måste orka till dess bara.
    För tillfället sitter jag mest å stirrar in i väggen. Fundersam

bubblare: jag hoppas det sker mirakel här nu! håller tummarna stenhårt.

Trodde själv jag skulle ha ÄL nu men inte utslag på testet än. Kanske är lite sen efter ivf:en. Ok, då får vi hoppas på bra dag 3 prover
    Förresten mitt FSH har ju varierat från 6 till 17 till 7. Kan det variera länge och mycket? Min läkare på CvL sa att 17 värdet kanske var missvisande.

primrose: skönt att du är glad klart bebben stannar kvar, inte tro annat! Om du ni har råd så tycker jag att du ska skämma bort dig.

• kramiiis

bubblare: för mig brukar det vara 14-16 dar från stegring på äl-stickan till mens.

ok hmmm då får jag nog se mina låga värden som positiva och det höga lite "by the side", jag förstår mig inte på varför kroppen ska vara så krånglig...

tickan: ledsen för din skull massor med kramar! hur får ni gå vidare nu?

• kramiiis
    tickan skrev 2008-05-18 20:29:07 följande:
    kramiiis: Tack. Men det värsta med det här misslyckandet är ju att doktorn har sagt att vi inte får gå vidare
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ vad ledsen jag blir shit förlåt vet inte vad jag ska säga, vet ju att inget kan hjälpa just nu. Men jag finns här om du vill skriva av dig, du kan även inboxa om du vill.

kram kram kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
  • kramiiis

Ma Lu: härligt att vara stor *avis*

Lalla: tror inte du hamnat i klimakteriet, mensen kan ju strula rejält ibland. Akupunktur verkar ha strulat till det för en del andra vad jag läst här på fl. Bidrottninggele kan nog oxå strula litegrann. Den kommer bli bra igen ska du se! Ingen fara tror jag.

själv fick jag en blödning idag på dag 16-17 tror jag det är...

• kramiiis

Ma Lu: jo jag kan tänka mig det. Ingen äl enligt testerna och nu en pytteblödning. Hoppas bara att jag får en riktig mens till innan kliniken stänger så att jag får börja spraya under sommaren och är fit for äggplock när de öppnar i augusti eller iaf för sprutstart...
    hormonerna i våra kroppar är nog inte att leka med!

• kramiiis

hej hej!

har varit på konferens i 2dar och därför inte kunnat skriva ngt.

tickan: tänker på dig! *kram*

Tracy: hej gumman! Härligt att se dig!usch låter jobbigt med uvi, men skönt att det är bättre nu

primrose och Ma Lu: kram på dig o magen

Bubblare: håller fortsatt tummar för mirakel för dig!!!

Lalla: hmmm vet inte hur du ska göra med gestapuran. Säkert inge farligt att ta dem, men samtdigt som vill man ju inte laborera för mycket heller. hmmm. vet faktiskt inte vad jag hade gjort.

Sen måste jag bara säga att det finns helt otroliga människor. I förrgår kväll på konferensen så frågade killen som jag satt brevid när vi åt middag om jag var gift och hade barn. Och jag orkade faktiskt inte sticka under stolen med det utan sa precis som det var att vi försökt bli med barn en längre tid och nu håller på med ivf. Han lyssnade och verkade inte tycka att det var så skrämmande. Så 6h senare så hade vi gått igenom hela mitt liv och han lyssna, trösta och kom med tips, han stack inte bara därifrån som säkerligen många andra hade gjort. Helt otrolig! Så ibland ska man inte knipa käft när någon frågar, men det är väl kanske väldigt sällan ngn är så förstående...

kram på er

Svar på tråden Vi med högt FSH forts.