• kramis80

Vi med högt FSH forts.

hej lalla!
    va bra att du öppnade ny tråd
    Jo det går bra med ruvningen hoppas jagSkrattande känner mig lite mensig ibland och igår kände jag mig åksjuk hela dan, var väldigt illamående... testdag först om en vecka.
    härligt att akupunkter går bra hoppas så att det hjälper dig nu!

bubblare: hoppas det går bra hos St:G!

kram på er alla

(¯`°?.¸ ♥ ruvar ♥ ¸.?°´¯)
  • kramis80

tjaldur: håller tummarna för vul! Veker ju hända nånting inom dig iaf om du känner dig öm och spänd, det är nog bra tecken

• kramis80

hej tjejer!

tjaldur: härligt med blåsorna. Nu håller jag tummarna för äggplock.

tickan: hoppas vulet gick bra idag??

själv så går det mellan hopp och förtvivlan. Vissa stunder så hoppas jag att jag är gravid och nästan tror på det, andra så tvivlar jag som tusan. Men det hör väl till när man ruvar...
    Har mått illa lite till och från och under helgen har jag istället haft en extrem halsbränna. Nu är illamåendet tillbax igen... och magen är rätt så spänd. Känner mig mensig men ändå inte. När jag hostar eller vrider på mig så drar det och håller på i magen. Började bli lite för spännande det här för mig!

kram på er alla!

• kramis80

tickan härligt!!!!!!!! åhh nu ska det gå vägen för dig

ma lu: tack vännen! Är på RD 13 idag och tjuvtestade minus igår eftermiddag men inge blod än iaf. Har sån värk i svanken idag, riktigt jobbigt. Och så är jag illamående till och från. Nu får jag se om jag vågar testa imorgon bitti på min egentliga testdag.

trevlig valborg alla!

kram kram

• kramis80
    tjaldur skrev 2008-04-30 16:02:05 följande:
    6 ägg (tjohooo :) ) och allt gick bra. ET på fredag om allt utvecklar sig som det ska.
    grattis! håller tummarna!
  • kramis80

ma lu: ja egentligen är det nog inte så smart att tjuvtesta, men jag fick så svårt att hålla mig ifrån det. Har inte blivit superdeppig än och det är skönt. Men känner mig rätt så mensig till och från...

• kramis80

hej vänner!

testade minus i morse så här är det rätt deppigt...

tjaldur + tickan, håller tummar för ET

primrose: härligt att det såg fint ut på nupp!

kram kram

• kramis80
    Primrose skrev 2008-05-02 12:55:01 följande:
    Jag är så ledsen för din skull, kramis.   Jag hur svårt det känns. Tröstekramar.
    tack vännen har fortfarande inte kommit ngn antydan till blod. Slutade med vaggisarna igår lunch. Hoppas den kommer snart så jag kan gå vidare... innerst inne hoppas jag nog iofs att det ska bli ngt.

gerbera: vilka hemska besked. Många kramar till dig!
    (¯`°?.¸ ♥ blir det nånsin vår tur? ♥ ¸.?°´¯)
  • kramis80

så kom mensen och allt känns så svart och ledsamt
    känns som att det inte är meningen att jag ska få bli lycklig och må bra, jag har aldrig gjort det under hela mitt liv så varför skulle jag få må bra nu?

ska ringa kliniken i eftermiddag och se hur vi ska gå vidare, lär väl bli vänta till hösten.

hur är allt med er andra? haft en skön helg?

kram kram

• kramis80
    Ma Lu: jag försöker se det som en testomgång, det går sådär... Men jag är faktiskt glad över att jag fick ruva och fick ett rätt så fint embryo det finns fortfarande chanser att lyckas trots fsh på 17. Ja tänk om man lyckas spontant nu direkt vore tokhäftigt vi kommer självklart försöka själva under sommaren, jag har inte gett upp tanken att lyckas.
    Mmm massage är skönt, kanske ska unna mig en spa-weekend Vi ska iaf ha en väldigt mysig sommar, ska vara på landet i 3veckor först och sen i spanien med några vänner i 1,5 vecka. Så jag längtar så till semester och det är bara 8 veckor kvar

hur mår magen?? är ju så nyfiken av mig

lalla: det känns faktiskt väldigt skönt att vi har fler försök och att vi fick köpa 3-pack och att vi gjorde det. För annars hade det nog kännts ännu värre... jupps nu ska vi ha en mysig sommar och bara ta hand om oss. Så får vi fortsätta framåt augusti. inte så många månader tills dess faktiskt.
    Skönt att ni haft en mysig helg och kolmården är ju härligt, jag älskar att kolla på djuren!

kram kram
  • kramis80

har pratat med kliniken och de är ju otroligt gulliga, de försökte stötta å trösta mig men jag bara körde på och ville veta när jag kunde göra nästa behandling såhär efteråt känner jag mig lite dum. Men whatever! de fattar säkert.

vi hinner inte med ett försök till innan sommaren, även om jag skulle börja spraya nu innan nästa mens så är det för tight för att kunna ha ngn marginal på sprutandet. Men när jag får mens nästa gång ska jag ringa och så ska de planera in behandlingen så att jag kan göra äggplock direkt när de öppnar i v 33 Så det känns inte lika hårt som om man vart tvugen att vänta på att spraya förrän efter de öppnat igen... Nu hinns det istället med något hemmaförsök och sen så är det ju ändå semester fram tills äggplock blir.

så en massa goa drinkar ska det bli i sommar istället skål

Ma Lu: ska läsa din blogg!

Jag kan inte heller sitta still när jag är orolig eller stressad, blir jättehispig och glömmer allt. Men nu ska jag försöka ha en superhärlig sommar och sen se fram emot äggplock direkt när jag kommer hem från semestern Tror att när semestern väl är igång så kommer jag inte tänka lika mycket på barn och så. Sen så slipper jag ju förhoppningsvis mensen när vi är i spanien eftersom de ska planera äggplock så noga så kommer jag nog spraya ganska länge och det är inget mig emot. Hatar att ha mens. Det är en positiv sak med denna ivf att jag slapp ha mens på så länge

Härligt att magen mår bra och är du redan i v 32 här går det undan! härligt!! Hihi förstår att det känns långt men snart är du där! Häftigt!

Låter jobbigt att du måste gå igenom ängladotterns dödsag och födelsedag men det kommer gå bra gumman och tillåt dig själv att sörja om du behöver det! Men det kommer gå super!!! Lovar!

stora kramar till dig!

primrose: tack gumman! Ja tänkt om jag blir gravid nu innan nästa försök har bara en massa att se fram emot nu!

Hur mår du och magen??

• kramis80

bubblare: gumman vad ledsen jag blir och arg på läkarna! grrrrrrrrrrr

vill först skicka dig en massa kramar och tankar. Jag finns här när som du vill prata, du har mitt fulla stöd!! Säg bara till vad jag kan göra för dig. Jag lovar att lyssna!

jag tycker inte heller att du är klar med ivf, jag menar du fick fram blåsor om ändå få då måste ni ju få försöka åtminstone en gång till trots högt FSH. Har så svårt för att de sätter gränser med siffror man måste se på helheten. Dessutom så betalar du ju själv för behandlingen. Får jag fråga om din ålder 30+ 40+? Kanske påverkar den deras beslut?
    Har en vän irl som oxå har högt fsh och inte fick mer än en blåsa första behandlingen som gick till ÄP men blev ej befruktat (eller om det inte delade sig, kommer inte ihåg) i vilket fall så fick hon gå vidare med en ny behandling och högre hormondos fick då fram 4 blåsor, tyvärr ngt omogna ägg. Men jag tror att det går om man bara får rätt hormonbehandling.
    Har du pratat med CvL i uppsala? De var ju väldigt snälla mot mig och såg på helheten istället för att stirra blint på mitt FSH 17. Jag fick ju tom köpa 3-pack! Hänger i en annan tråd med folk som går på CvL och vissa har fått avbryta behandlingen pga få blåsor eller inget befruktat ägg av det enda de fått ut och dessa är 40+ och får göra ny behandling. De får åtminstone 2 försök!

kanske kan va en idé att göra en helt ny utredning på ett nytt ställe och inte säga ngt om att du redan gjort en ivf?! De har ju inte rätt till dina journaler och behöver inget veta...

många stora kramar

• kramis80

hej alla goa tjejer!
    har inte orkat läsa igenom det ni skrivit så ordentligt för jag mår väldans dåligt just nu... inte endast pga misslyckade ivf:et utan annat oxå...

men vill svara dig bubblare: tack gumman! Jag kommer kämpa på, ger inte upp i första taget. Är fortfarande så arg på läkaren du träffade, varför ska de på privata kliniker avråda oss för. Vi går ju dit för att få hjälp om än den kanske inte ger oss ett barn så vill vi ju pröva allt!! och betalar ju för det!!!!!!!!

MORR

stora kramar till dig idag oxå

• kramis80

bubblare: borde kanske svara på din fråga oxå. Tycker inte du är jättegammal heller direkt. Jag gjorde utredning på sophiahemmet och de blev helt stissiga över mitt FSH på 17 och sa att vi måste ta om proverna och då hade jag bara 7. I vilket fall vart hon väldigt orolig och trodde inte att jag kommer få göra mina landstingsförsök, eller ens bli placerad i kön men det är jag. Hann aldrig diskutera IVF med dom för jag gick till CvL direkt. Där läkarn inte alls var orolig över mitt värde utan sa att jag möjligtvis är ngt svårstimulerad men inte mer än så...

Även om du tog maxdosen av menopur så finns det ju fler behandlingar att prova, tycker du ska testa fler ställen. Kanske är FC vettigt med tanke på AMH-testet.

i vilket fall ge inte upp, stå på dig! Ngn måste vilja hjälpa dig, det tror jag!

Svar på tråden Vi med högt FSH forts.